Reabilitarea străzilor și drumurilor din comuna Șibot: Undă verde din partea APM Alba
Reabilitarea străzilor și drumurilor din comuna Șibot: Undă verde din partea APM Alba
Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde pentru proiectul „Reabilitare străzi și drumuri în comuna Șibot”, propus spre a fi amplasat în comuna Șibot, localitatea Balomiru de Câmp și localitatea Șibot.
Proiectul consta in reabilitarea unor drumuri existente, aflate intr-o stare avansata de degadare. Necesitatea lucrărilor propuse în prezentul proiect este în primul rând argumentată de starea fizică a drumurilor şi a străzii Gării. Prin proiect se propune lucrari de reabilitare prin mărirea capacităţii portante şi asfaltarea lor .
Drumurile comunale propuse sunt:
- Localitatea Balomiru de Camp: drum local 1 L=1190m DC 57 T1 L=1229m, DC 57 T1 L=82m
- Localitatea Sibot: Strada Garii L=698m.
Lungimea traseului propus spre modernizare este de 3199 m. S-a pastrat traseul existent al drumurilor cu corectii locale pentru incadrarea in prevederile STAS 863. Viteza de proiectare adoptata are valoare de 50 km/h, cu restrictii de viteza impuse de punctele obligate ale traseului.
Sistemul rutier proiectat va avea urmatoarele caracteristici:
– pe strada Garii in localitatea Sibot s-a prevazut structura rutiera noua: 4 cm strat de uzura din mixtura asfaltica BA16; 6 cm strat de legatura din beton asfaltic BAD22,4; 20 cm strat de baza din balast stabilizat; 35 cm strat de fundatie din balast;
– pe drumul local 1 si pe drumul comunal DC57(T1 si T2), unde exista trafic greu si unde se preconizeaza o crestere semnificativa a traficlui dupa deschiderea podului s-a prevazut urmatoarea structura rutiera:4 cm strat de uzura din mixtura asfaltica BA16;6 cm strat de legatura din beton asfaltic BAD22,4; 8 cm strat de baza din beton asfaltic AB31,5; 20 cm strat superior de fundatie din balast stabilizat; min. 35 cm strat de fundatie din balast(pietruire existenta +completare cu balast);
– In locurile unde nu este asigurata latimea partii carosabile la pietruirea existenta s-au prevazut casete de largire a fundateiei(35 cm de balast).
– Pe anumite tronsoane din cauza accesele la proprietati a fost necesara realizarea unui sistem rutier nou conform profilelor transversal tip: 4 cm strat de uzura din mixtura asfaltica BA16; 6 cm strat de legatura din beton asfaltic BAD22,4; 8 cm strat de baza din beton asfaltic AB31,5; 20 cm strat superior de fundatie din balast stabilizat; 35 cm strat de fundatie din balast
Pe drumul local 1 au fost prevazute trotuare pe partea stanga pe tronsonul km. 0+000km. 0+320 avand urmatorul sistem pietonal.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor se va realiza în primul rând prin pantele transversale si longitudinale proiectate.
Pentru rezolvarea scurgerii apelor s-au proiectat santuri de pamant care vor fi descrcate in 3 puturi drenante nou infiintate DN 800(din cauza lipsei de canale de descarcare) pe o lungime de 320m si 285 m de rigola carosabila prefabricata. Caminele de vizitare situate pe platforma drumului se vor ridica la cota.
Podete
Totodata pentru rezolvarea scurgerii apelor s-a prevazut realizarea unor podete tubulare noi si curatirea si repararea celor existente dupa cum urmeaza:
> DC 57 T1 km 1+460 podet existent degradat, se inlocuieste cu podet DN 1000 proiectat L=9.0 m, se vor realiza coronamente
> Drum local 1 km 0+250 podet la drum lateral, DN 400 proiectat L=9.0 m, se vor realiza coronamente
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Doi adolescenți din Blaj, REȚINUȚI după ce au sustras o trotinetă electrică din scara unui bloc
Doi adolescenți din Blaj, REȚINUȚI după ce au sustras o trotinetă electrică din scara unui bloc Doi adolescenți din Blaj au fost REȚINUȚI după ce au sustras o trotinetă electrică din scara unui bloc. Vor fi prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale. Citește și: Bărbat de 45 de ani, REȚINUT […]