Psihicul profesorilor afectat de PANDEMIE: Școala online pune impedimente în desfășurarea orelor
Pandemia a afectat în ultima perioadă în special starea de bine a profesorilor, după aproape un semestru, în care toate orele s-au desfășurat online. „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor” a ajuns la concluzia că școala online a fost profund afectată de impendimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară.
Starea de bine a profesorilor după aproape un semestru de școală online a fost profund afectată de impedimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară. Cu toate acestea, vorbitorii prezenți la conferința online SuperTeach „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor” au împărtășit acestora o serie de soluții și tehnici care să îi ajute să își îmbunătățească starea de bine pe toate palierele și astfel să aibă rezultate bune în lucrul cu copiii, indiferent de condițiile de lucru.
„Întotdeauna energia este înăuntrul nostru, dacă reușim să o alimentăm din conectarea cu ceilalți. Trăim vremuri care ne fac vulnerabili, ceea ce ne determină să ne apropiem mai mult de cei din jurul nostru, de comunitate”, a spus Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
„Starea de bine a profesorului este atât o responsabilitate individuală, acesta având nevoie să identifice singur cea mai potrivită pentru propria motivație și energie, cât și una colectivă, în care directorul de școală are rolul de a asigura profesorului mediul propice pentru a-și desfășura activitatea”, a punctat Anca Tîrcă, facilitator de învățare și owner al blogului „despre educație – reforma la firul ierbii”.
Prezență la conferința SuperTeach Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor, Urania Cremene, expert în parenting a adăugat faptul că „provocările majorității profesorilor sunt legate în mare măsură de abordările pe care le au copiii în ceea ce privește școala și cursurile”.
„Profesorii sunt însă cei care au puterea de a schimba perspectiva copiilor, plecând de la modul în care le sunt îndeplinite acestora nevoile psihologice de bază și, mai ales, de la adaptarea îndeplinirii acestor nevoi la realitatea zilelor noastre. Apoi, este importantă modalitatea prin care copiii sunt încurajați să obțină performanță pe termen lung, modalitate care ar trebui să se bazeze pe maximizarea talentelor și înclinațiilor naturale ale acestora mai degrabă decât pe o uniformizare a performanței la toate materiile. Creșterea competențelor pas cu pas și oferirea unui feedback echilibrat întregesc ceea ce ar trebui să reprezinte o abordare eficientă a procesului educațional”, mai adaugă ea.
La rândul său, Simona Baciu, Fondator Transylvania College și Fondator al Programului Profesori Fericiți pentru România, le-a recomandat profesorilor să privească fiecare dintre cele 4 aspecte ale stării de bine ale unei persoane: starea de bine fizică (sănătatea), starea de bine socială (respectul de sine și interacțiunea cu ceilalți), starea de bine emoțională (încrederea în sine) și starea de bine spirituală (valorile personale) și, pentru fiecare dintre aceste aspecte, să își ofere un pic de timp și de spațiu pentru a le echilibra.
„Depinde de noi să începem schimbarea, noi suntem ce va fi România”, a subliniat Simona Baciu importanța tinderii către acest echilibru personal.
„Supraviețuirea noastră ca profesori ține de speranță, iar speranța creștină ține de curaj. Fiți curajoși, fiți realiști, nu vă fie frică să vă bucurați. Nimic nu e mai puțin sigur decât ziua de mâine, așa că trăiți-vă frumos ziua de astăzi. Fiți izvor de bine pentru copii și pentru cei din jurul vostru”, i-a îndemnat Părintele Constantin Necula pe profesori, încurajându-i să se întărească pe sine și să se sprijine pe comunitate.
În cadrul conferinței de sâmbătă, SuperTeach a făcut și un scurt bilant al activității desfășurate în 2020, într-un an extrem de provocator pentru educația și profesorii din România. Astfel, după cele 3 conferințe offline desfășurate la începutul anului, începând din primăvară, SuperTeach a organizat încă 9 conferințe online la care au participat în total peste 11.000 de profesori (pe platforma webex) și care au strâns 500.000 de vizualizări pe pagina de Facebook SuperTeach. De asemenea, anul acesta au avut loc 70 de webinarii și ateliere pentru cadrele didactice, cu 15.000 de participanți și peste 700.000 de vizualizări pe rețelele de social media. Tot în 2020, au fost organizate 13 cursuri de Mentalitate Deschisă în Educație pentru 350 de profesori și un curs pentru formatori Mentalitate Deschisă în Educație.
Sursă: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026 Ajutorul financiar constând în suma de 750 de lei, anunțat pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care trebuie să monteze repartitoare de căldură, nu va fi acordat nici de această dată. […]
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul
Daniel David amână publicarea programei de limba română pentru clasa a IX-a. Care este motivul Ministerul Educaţiei a anunțat că perioada dedicată integrării sugestiilor primite pentru programa la disciplina Limba şi literatura română a fost extinsă cu o săptămână din cauza dezbaterilor intense. ,,Luând în calcul dezbaterile intense din spaţiul public şi în urma discuţiilor […]
VIDEO | Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre viitorul Cod al Urbanismului: ,,Ne dorim să intre în vigoare în primăvara anului viitor”
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre viitorul Cod al Urbanismului: ,,Ne dorim să intre în vigoare în primăvara anului viitor” Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, anunță că își dorește ca viitorul Cod al Urbanismului, care reprezintă singurul jalon din PNRR de care se ocupă ministerul pe care îl conduce, să fie aprobat până în primăvara anului viitor. […]