Rămâi conectat

Actualitate

Programul „Alege oaia” trece la nivelul următor – Va fi promovat cu shaorma, potrivit ministrului Petre Daea

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

În următoarele zile va putea fi degustată shaorma din carne de oaie, iar o rețea de restaurante va prezenta meniuri realizate din carne de oaie. Anunțul a fost făcut de ministrul Agriculturii, Petre Daea.

„Am pornit un program, ”Alege oaia”, pentru a stimula consumul de carne de oaie. El are două axe: vrem să popularizăm în toată țara pe tiparul pe care l-ați văzut în capitalele de județe și să începem să realizăm și infrastructura necesară, adică să deschidem magazine care să vândă aceste produse, în așa fel încât consumatorul să le găsească, și să stimulăm astfel introducerea cărnii de oaie în restaurante. Vă vom invita, în baza acestui program pe care îl avem, la trei evenimente, iar unul va fi la o școală de bucătari, unde facem niște meniuri din carne de oaie. Va fi o lecție deschisă la care vă invităm. O a doua lecție: un procesator o să pregătească o shaorma din carne de oaie și să sperăm că vom găsi și ingredientele necesare pentru a vedea că acest produs se poate valorifica, fiind extrem de valoros”, a spus Daea, citat de Agerpres.

De asemenea, ministrul a precizat că o rețea de restaurante va prezenta în perioada următoare și câteva meniuri din carne de oaie.

„Va fi și o masă deschisă cu dvs. — presa — pentru că o rețea de restaurante va prezenta în perioada următoare și câteva meniuri din carne de oaie. Toate acestea se fac într-un concept unitar, nu se fac la întâmplare și sperăm că anul viitor vom găsi în București magazine și unități de comercializare speciale pentru carnea de oaie și produsele din carne de oaie. De asemenea, vreau să vă informez, nu dau nume, dar două supermarketuri au deja pe rafturi carne de oaie pregătită și ambalată”, a subliniat șeful MADR.

Nu în ultimul rând, ministrul a reiterat că toate produsele românești vor fi promovate, nu numai carnea de oaie și lâna, ci și carnea de porc și de pui, sau mierea.

„Facem aceste acțiuni și cu lâna și cu carnea de oaie și cu porcul și cu toate celelalte, cu puii și cu mierea pentru copii, pentru a promova produsele românești, pentru a promova consumul de produse românești și a putea intra în supermarketuri. Odată intrate, decizia o va lua consumatorul după ce degustă produsul, iar supermarketul își va putea plia conceptul comercial. Am pornit cu oaia, dar Kaufland, pot să îi dau numele, s-a angajat ca până în 2020 circa 60% din producția de carne de porc să fie românească și eu mi-am dat semnătura, pentru că ce este mai sfânt decât să fii crescător de animale în România, dar, în același timp, să fii și consumator al produselor pe care le faci cu atât de multă strădanie, cu atât de mult efort, dar și cu mult suflet”, a mai spus Petre Daea.

Sursa: digi24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România, în topul țărilor care beneficiază de fonduri UE pentru Apărare. La ce valoare se ridică împrumutul acordat

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

România, în topul țărilor care beneficiază de fonduri UE pentru Apărare. La ce valoare se ridică împrumutul acordat Comisia Europeană a anunțat luni că a primit planurile de investiții în domeniul apărării din partea celor 19 state membre care s-au înscris în programul SAFE, mecanismul de împrumuturi conceput pentru a sprijini achizițiile militare comune la […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025 | Punctele de stabilitate la pensie: Ce sunt, cum se calculează și cine le primește

Ioana Oprean

Publicat

în

PENSII 2025 | Punctele de stabilitate la pensie: Ce sunt, cum se calculează și cine le primește Punctele de stabilitate la pensie: Sistemul public de pensii din România trece printr-o nouă etapă de transformare odată cu aplicarea Legii nr. 360/2023. Printre cele mai importante modificări se numără introducerea punctelor de stabilitate, un mecanism menit să […]

Citește mai mult

Actualitate

Băuturile alcoolice se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Producătorii cer Guvernului amânarea majorării accizei: „Nu are efectele scontate”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Băuturile alcoolice se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Producătorii cer Guvernului amânarea majorării accizei: „Nu are efectele scontate” De la 1 ianuarie 2026 băuturile alcoolice urmează să se scumpească, deoarece o să aibă loc o nouă majorare a accizei. Industria de profil cere însă amânarea acestor măsuri fiindcă precedenta creștere nu a avut efectele […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea