Rămâi conectat

Curier Județean

Primăria SEBEȘ: Facilități existente pentru persoanele cu dizabilități în căutarea unui loc de muncă

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

Primăria SEBEȘ: Facilități existente pentru persoanele cu dizabilități în căutarea unui loc de muncă

PRIMĂRIA SEBEȘ ANUNȚĂ FACILITĂȚILE EXISTENTE PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI AFLATE ÎN CĂUTAREA UNUI LOC DE MUNCĂ

Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), implementează proiectul ,,Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, proiect cofinanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți.

Obiectivul acestui proiect este de a asigura accesul persoanelor cu dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți, la mediul fizic, informațional și comunicațional, în vederea creșterii șanselor de ocupare și a ponderii persoanelor cu dizabilități angajate pe piața liberă a muncii.

Persoanele cu dizabilități aflate în căutarea unui loc de muncă se pot adresa Agenției Județene de Ocuparea Forței de Muncă Alba pentru a beneficia de oportunitățile din cadrul proiectului.

Pași necesari pentru obținerea tehnologiei asistive (baston smart pentru nevăzători, picior proteic, proteză elastică, proteză pentru genunchi controlată de un microprocesor, articulații modulare pentru genunchi, aparate si proteze auditive etc) sunt:

Etapa 1

Persoana cu dizabilități se prezintă la AJOFM Alba, cu următoarele documente:

– carte de identitate;

– adeverință medicală;

– ultimul document de studii.

AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ ALBA:

– înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă;

– acordă servicii de informare, consiliere și mediere.

PERSOANA CU DIZABILITĂȚI:

– semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă;

– participă la minimum două activități asigurate de AJOFM Alba (informare, consiliere, mediere).

Etapa 2

Persoana cu dizabilități se prezintă la DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI ALBA, unde depune următoarele documente:

1. cerere pentru acordarea voucherului;

2. certificat de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia (copii);

3. recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;

4. acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă asigurate de AJOFM, însoțit de Planul individual (copie);

5. angajamentul că nu înstrăinează produsul asistiv.

Etapa 3

– Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba transmite Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții centralizatorul cu cererile depuse și dosarele în original;

– Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții transmite Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba voucherele tipărite.

Persoana cu dizabilități:

· ridică voucherul de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba;

· prezintă voucherul furnizorului de tehnologie avansată;

· primește produsul.

Informații suplimentare pot fi obținute la:

INFOLINE Tehnologie Asistivă: 0754015063, zilnic, între orele 12:00-14:00.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Comunicat | Tribunalul Alba: Acordarea avizului nefavorabil proiectului de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu

Bogdan Ilea

Publicat

în

Tribunalul Alba: Acordarea avizului nefavorabil proiectului de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu  Astăzi, 24.11.2025, s-a desfăşurat Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Alba, în scopul exprimării unui punct de vedere referitor la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de […]

Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: AMENZI de 8.000 de lei și 15 de avertismente date firmelor din județ, în perioada 17-21 noiembrie 2025: Ce nereguli au descoperit inspectorii

Ioana Oprean

Publicat

în

ITM Alba: AMENZI de 8.000 de lei și 15 de avertismente date firmelor din județ, în perioada 17-21 noiembrie 2025: Ce nereguli au descoperit inspectorii În perioada 17-21 noiembrie 2025, inspectorii ITM Alba au aplicat amenzi în valoare de 8.000 lei și au acordat 15 avertismente în urma controalelor efectuate. Prin Programul cadru de acţiuni […]

Citește mai mult

Curier Județean

ISU Alba a aplicat 12 sancțiuni, în valoare de 11.000 de lei. Pompierii au gestionat aproape 70 de misiuni de urgență în weekend

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

ISU Alba a aplicat 12 sancțiuni, în valoare de 11.000 de lei. Pompierii au gestionat aproape 70 de misiuni de urgență în weekend Pompierii și paramedicii din cadrul ISU Alba au intervenit în aproape 70 de situații de urgență în perioada 21-23 noiembrie 2025, potrivit raportului transmis de instituție. Dintre acestea, 63 au fost misiuni […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea