Plata defalcată a TVA ar putea închide unele companii. Costuri suplimentare, incertitudine, bani blocați pentru magazinele online
Plata defalcată a TVA ar putea închide unele companii. Costuri suplimentare, incertitudine, bani blocați pentru magazinele online, sunt urmări generate de introducerea sistemului obligatoriu de plată defalcată a TVA. Complicaţiile presupuse de plăţile în conturi separate, unde banii rămân blocaţi, s-ar putea traduce în costuri greu de suportat pentru unele companii.
Nu ajută nici faptul că autorii legii nu par să fi luat în calcul mai multe scenarii uzuale într-o economie modernă, de la plăţile cu cardul pe internet, plata cu cardul business to business, până la aparent banalul retur de produse. Dacă cineva cumpără de pe internet şi cere banii înapoi după câteva zile, comerciantul rămâne cu o parte din bani blocaţi în contul de TVA.
„Dupa cum au punctat și câțiva reprezentanți ai mediului de afaceri, partea de split TVA pentru companii, în general, generează o povară financiară suplimentară, bani blocați, birocrație, dar și multă incertitudine. Pentru o bună parte din companii această măsură ar putea să le pună în situația de a nu-și mai putea finanța business-ul. Şi atunci, am putea vedea un procent bun de companii nevoite să se închidă”, a afirmat pentru ECONOMICA.NET Florinel Chiş, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), la conferinţa Internet & Mobile World 2017.
„E necesar să avem niște norme de aplicare clare. Sunt numeroase aspecte și situații specifice, cum ar fi plățile cash, la livrare, sau retururile care nu au fost luate în calcul, peste care planează incertitudinea în privința modului în care se va face plata TVA. Toate aceste situații ar fi putut fi evitate printr-o consultare cu mediul de afaceri”, a adăugat Chiş.
„De exemplu, avem situaţia plăţilor cu cardul, avem plăţi cu cardul business to business. Sunt multe situaţii care nu cred că au fost luate în calcul şi care necesită clarificări, astfel încât mediul de afaceri să ştie, să aibă certitudine (…) În cazul retururilor, comerciantul ajunge să aibă o bună parte din bani blocaţi. Cash flow-ul e impactat, toate lucrurile acestea se reflectă într-un cost pe care compania îl poate susţine sau nu”, a explicat preşedintele ARMO.
Comerţul online este printre cele mai dinamice sectoare de business din România. Potrivit datelor ARMO, comerţul online din România a avut anul trecut cea mai mare creştere din Europa, de 38%, iar potenţialul este în continuare uriaş având în vedere că România se numără, în acelaşi timp, printre ţările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături pe internet.
În 2017, comerţul online din România va depăşi 2,5 miliarde de euro şi are potenţialul de a-şi dubla valoarea în următorii trei ani.
În orice afacere, costurile suplimentare, indiferent de natura lor, se văd fie în investiţii, fie în preţuri, şi influenţează competitivitatea economică şi dezvoltarea. Taxele mari şi birocraţia, mare consumatoare de timp şi resurse, sunt cele mai mari probleme ale mediului de afaceri din România, devansând corupţia cu o marjă considerabilă, potrivit raportului anual asupra competitivităţii economice publicat de Forumul Economic Mondial. Instabilitatea policitilor publice este şi ea pe lista neagră.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi vremea în Ajun de Crăciun 2025: Răcire bruscă și ninsori la munte. Prognoza METEO de la ANM până la mijlocul lunii ianuarie 2026
Cum va fi vremea în Ajun de Crăciun 2025: Răcire bruscă și ninsori la munte. Prognoza METEO de la ANM până la mijlocul lunii ianuarie 2026 La finalul lunii decembrie 2025, temperaturile vor fi apropiate de normalul perioadei, însă în primele săptămâni din ianuarie valorile termice vor coborî sub mediile multianuale, în timp ce precipitațiile […]
Program Poșta Română de Crăciun și Revelion: Când se mai pot trimite sau ridica colete Poșta Română a anunțat programul de lucru pentru sărbătorile de iarnă din acest an. Astfel, cei interesați pot afla când pot trimite sau ridica colete, pensii și celelalte servicii poștale oferite. Potrivit prevederilor legale, zilele de 25 și 26 decembrie […]
ANAF începe recuperarea a 46,7 milioane de lei de la Gabriel Resources, prin Roșia Montană Gold Corporation
ANAF începe recuperarea a 46,7 milioane de lei de la Gabriel Resources, prin Roșia Montană Gold Corporation Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat procedurile de recuperare a unei creanțe bugetare în valoare de aproape 47 de milioane de lei de la compania Gabriel Resources Limited, prin executarea silită a acțiunilor deținute de aceasta […]