Operațiunea „E-commerce” – o nouă acțiune de control în cazul vânzărilor online iniţiată de Fisc
Operațiunea „E-commerce” este o nouă acțiune de control în cazul vânzărilor online initiate de Fisc, prin care se vrea reducerea evaziunii din comerțul online, vizate fiind de această dată coletele livrate prin poștă sau firme de curierat în urma unor comenzi plasate online, relevă un document ANAF.
Operațiunea, care a primit numele de „E-commerce”, se adaugă altor acțiuni ale inspectorilor Fiscului, inclusiv prin Biroul Monitorizare Comerț Electronic, o structură înființată în acest scop în ianuarie 2017.
În același timp, prin intermediul Biroului Monitorizare Comerț Electronic din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, înființat în ianuarie 2017, sunt derulate acțiuni inopinate pentru identificarea coletelor suspecte de a încălca prevederile legale vamale, transportate prin curierat rapid și poștal. Pe lângă verificările inițiate acum, Fiscul are în lucru și cazuri mai vechi de vânzare de bunuri prin site-uri sau platforme online, fără respectarea obligațiilor de înregistrare și declarare a veniturilor.
Inițierea de controale în domeniul comerțului online este una dintre măsurile stabilite de premierul Sorin Grindeanu la începutul lunii martie, în urma unei întâlniri cu noul președinte ANAF, Bogdan Stan, și secretarul de stat din Ministerul Finnațelor Ionuț Mișa. Setul de măsuri are ca scop creșterea gradului de colectare a taxelor și impozitelor.
Antifrauda monitorizează magazinele online cu prețuri reduse, vânzătorii de pe platformele online care tranzacționează volume mari și magazinele online ale unor firme din alte țări care au trafic ridicat. Din acest motiv, inspectorii au cerut date de la platformele online de vânzări directe pentru a monitoriza volumul de vânzări ale unor utilizatori, precum și de la marile firme de curierat ale căror servicii sunt folosite de comercianții online. Persoanele fizice care vând pe platformele online nu intră în mod automat în atenția inspectorilor ANAF, dacă vând doar ocazional. Obligațiile fiscale ale acestora, de înregistrare, declarare și achitare de impozite și contribuții, apar dacă desfășoară activitatea de vânzare online în mod regulat.
Sursa: profit.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Scădere abruptă pe bursă după anunțul măsurilor fiscale, anunțate de premierul Ilie Bolojan: BET, cel mai accentuat declin din ultimele două luni
Scădere abruptă pe bursă după anunțul măsurilor fiscale, anunțate de premierul Ilie Bolojan: BET, cel mai accentuat declin din ultimele două luni Indicele BET, principalul indicator al Bursei de Valori București (BVB), a înregistrat miercuri, 2 iulie 2025, un recul de 1,7%, cel mai accentuat declin din 5 mai 2025 încoace, pe fondul reacției negative […]
Patronii firmelor din România, nemulțumiți de măsurile fiscale anunțate de Bolojan: ”Criza bugetară nu se rezolvă prin supraimpozitarea mediului privat”
Patronii firmelor din România, nemulțumiți de măsurile fiscale anunțate de Bolojan: ”Criza bugetară nu se rezolvă prin supraimpozitarea mediului privat” Confederația Patronală Concordia, organizație prezidată de Dan Șucu și din care provine și consilierul prezidențial Radu Burnete, și-au exprimat miercuri, 2 iulie 2025, „profunda îngrijorare și nemulțumire” față de pachetul de măsuri fiscale anunțat de Executiv, […]
ANM trage un semnal de alarmă: Nou episod de caniculă severă, în luna iulie, în România Adiministrația Națională de Meteorologie (ANM) avertizează că, România intră într-un nou episod de caniculă severă, cu temperaturi care vor atinge și chiar vor depăși 36 de grade Celsius, în special în sudul și sud-estul țării. Potrivit Elenei Mateescu, directorul […]