Ofertele primite prin telefon, e-mail sau online: Ce drepturi au clienţii atunci când îşi dau consimţământul
Un contract încheiat la distanţă între furnizorii de servicii şi utilizatori este valabil doar după ce utilizatorii şi-au exprimat consimţământul în scris. Clienţii au dreptul de a se retrage fără motiv din înţelegere în termen de 14 zile, precizează Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii – ANCOM.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) informează utilizatorii despre drepturile pe care le au atunci când încheie un contract la distanţă.
„Atunci când utilizatorii achiziţionează servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicaţii online, furnizorul trebuie să le pună la dispoziţie o serie de informaţii relevante, pentru ca aceştia să poată lua o decizie adaptată nevoilor de consum. Contractul la distanţă (inclusiv cel telefonic) se consideră încheiat doar după ce utilizatorii şi-au exprimat consimţământul în scris (pe un suport durabil). Utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanţă în termen de 14 zile de la încheierea acestuia, fără a invoca un motiv”, menţionează ANCOM.
Potrivit Autorităţii, contractul la distanţă este „acel contract încheiat între un furnizor şi un utilizator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii organizat fără prezenţa fizică simultană a celor două părţi, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicaţii online etc.)”. Un astfel de contract „intră în vigoare numai după ce utilizatorii şi-au exprimat consimţământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicaţie), iar utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maximum 14 zile de la încheierea contractului”.
Informaţiile specifice despre încheierea contractelor la distanţă pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
„Operatorii telecom sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informaţii precum costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (preţul, respectiv tariful şi modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opţiunile şi extraopţiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziţionat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziţionate, modul de soluţionare a reclamaţiilor, informaţii despre dreptul de retragere din contract şi condiţiile în care utilizatorul îşi poate exercita acest drept”, spun reprezentanţii ANCOM.
Atât ANCOM, cât şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au atribuţii privind verificarea şi sancţionarea modului în care este implementată legislaţia privind încheierea contractelor la distanţă de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, în relaţia lor cu consumatorii.
„Pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice, dar şi al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM şi ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislaţiei naţionale referitoare la încheierea contractelor la distanţă, respectiv în afara spaţiilor comerciale. Dacă eşti consumator, ai încheiat un contract la distanţă şi furnizorul nu ţi-a respectat drepturile, poţi sesiza ANCOM sau Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor”, precizează reprezentanţii ANCOM.
Sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA până în ajun de Crăciun: Temperaturi normale pentru această perioadă, în preajma sărbătorilor. Prognoza METEO de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA până în ajun de Crăciun: Temperaturi normale pentru această perioadă, în preajma sărbătorilor. Prognoza METEO de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni Meteorologii ANM au publicat vineri, 22 noiembrie 2024, estimările pentru următoarea lună, oferind primele indicii despre cum va fi vremea în preajma sărbătorilor de iarnă. Conform prognozei, săptămâna de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum 2 zile
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan