Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Numărul unic de urgență 113 pentru persoanele cu dizabilități de vorbire și/sau de auz este FUNCȚIONAL de luni. Cum se face înregistrarea în baza de date a serviciului

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

113De luni, 26 octombrie, persoanele care au dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot să folosească numărul unic 113 pentru a cere ajutor atunci când se află în situaţii de urgenţă, conform unui comunicat de presă al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

STS a anunțat recent că numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgenţă este funcţional începând de luni. Prin urmare, atunci când au nevoie de ajutor, persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot să folosească gratuit acest număr.

Practic, un SMS asociat unui apel de urgenţă este considerat „orice mesaj scurt, transmis ulterior unui apel de urgenţă, privind aceeaşi situaţie de urgenţă, către Serviciul de urgenţă 112, de o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU (Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă – n. red.), care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie”, aşa cum prevede Legea nr. 132/2015, care a introdus în mod legal posibilitatea folosirii numărului 113.

Totusi, persoanele cu dizabilităţi pot să folosească numărul 113 doar după ce îşi înregistrează propriul număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgenţă.

Legea nr. 132/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 401 din 8 iunie şi a intrat în vigoare trei zile mai târziu, pe 11 iunie. Între timp, aşa cum STS a anunţat la acel moment, autorităţile s-au ocupat de implementarea tehnică a noului serviciu.

Cum se foloseşte numărul 113

Persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care au o urgenţă trebuie să sune mai întâi la numărul unic 112, potrivit comunicatului publicat de STS. Operatorul 112 va răspunde, dar nu va iniţia un dialog, ci va închide apelul. Asta pentru că apelantul va fi identificat automat ca fiind o persoană cu dizabilităţi.

După închiderea apelului, persoana în cauză va primi imediat un SMS cu textul „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”. Apelantul va răspunde prin SMS la 113, descriind pe scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa (inclusiv judeţul).

Este posibili ca operatorul 112 să revină cu întrebări suplimentare după transmiterea SMS-ului apelantului. În această situaţie, se indică răspunderea scurtă şi cât se poate de exactă la întrebări.

În fine, operatorul 112 va transmite informaţiile obţinute de la apelant către agenţiile de intervenţie (poliţie, ambulanţă, pompieri, după caz), care vor acorda ajutorul necesar.

SMS-urile transmise de pe numere de telefon care nu sunt înregistrate în baza de date a persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor fi respinse automat.

Atenție! Persoanele care vor transmite cu rea-voinţă, în mod repetat, SMS-uri la numărul 113 vor risca să fie amendate cu o sumă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei. Aceeaşi sancţiune se va aplica şi pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor 112.

Cum se face înregistrarea persoanelor cu dizabilităţi în baza de date a serviciului de urgenţă

Înregistrarea în Baza de date a Serviciului 112 se poate face în trei feluri. Unul este prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară (informaţiile cu privire la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe site-ul www.112.ro).

De asemenea, cei care doresc se pot transmite prin poştă documentele necesare la adresa Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti sau pot completat formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Cei care doresc să se înscrie au nevoie de cerere de înregistrare, de o copie a actului personal de identitate sau al reprezentantului legal, de copiile actelor care atestă dizabilitatea şi de copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.

Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă, aceştia trebuie să ceară un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe site-ul www.112.ro, să completeze şi să semneze această cerere, să anexeze copiile documentelor specificate mai sus şi să introducă documentele într-un plic, să-l sigileze şi să-l trimită STS prin una dintre cele două metode metode menţionate anterior.

Pentru înscrierea online, aceştia trebuie să intre pe site-ul www.112.ro, la secţiunea „Serviciul SMS 113″, subsecţiunea „Înregistrare”, unde vor avea de completat un formular pe care trebuie să-l completeze şi să scaneze şi să trimită copiile documentelor menţionate mai sus. De asemenea, în cazul în care se apelează la un reprezentat legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui.

Reprezentanţii STS notează că, dacă toate condiţiile de înscriere sunt îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, un SMS de confirmare este transmis la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acel moment, beneficiarul serviciului de urgenţă poate folosi numărul unic 113. (C.M.)

sursa:avocatnet.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice: Cum funcționează noul concept de plată cu tichete și cum poate fi accesată platforma

Ziarul Unirea

Publicat

în

Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice: Cum funcționează noul concept de plată cu tichete și cum poate fi accesată platforma O noutate pe piaţa muncii a fost anunţată marţi, 23 aprilie, de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale. Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice, iar […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea