Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană: Cât de drastice sunt
Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană: Cât de drastice sunt
Pentru moment, europarlamentarii din mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au respins adoptarea regulamentului propus inițial de Comisie, care prevede standarde anti-poluare dure. Specialiștii spun că noile norme ar fi dus la creșterea costurilor pentru mașinile noi și ar fi pus în pericol fabricile europene.
Femeie: „Sunt foarte multe mașini vechi care poluează foare mult.”
Influențați de cele mai multe ori de tipul mașinii pe care o conduc, șoferii au argumente diferite referitoare la normele de poluare. Pentru moment, cei cu mașini mai vechi mai au timp la dispoziție să își schimbe autoturismul.
Potrivit propunerilor Comisiei Europene din 2025, noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină cu modificări inclusiv la sistemul de frânare.
Autoritățile și-au propus să scadă cu o treime nivelul de noxe care vin de la cauciuri și de la frâne. Noile reguli vin cu praguri noi și pentru emisiile de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel.
Propunerile au fost criticate de producătorii auto, care spun că asta ar duce automat și la o scumpiere a mașinilor.
Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „Dacă s-ar aplica în faza cea mai pură, costurile ar fi undeva la 2.000 de euro pe vehicul, aici nu trebuie să vorbim de vehicul ci și de componente – sistem de eșapament, sistemul de alimentare cu combustibil.”
Pe de altă parte, spun specialiștii, noile reguli adoptate ar scădea competitivitatea mașinilor europene, în detrimentul celor produse în China, mai ales că guvernul de la Beijing subvenționează industria.
Vlad Botoș, europarlamentar: „Sunt și lucruri bune. Se prelungește perioada în care mașinile trebuie să se conformeze acestor reguli crescând până la 10 ani față de 100 de mii de kilometri și 5 ani cu era la Euro 6. Se stabilesc reguli privind durata de viață a bateriilor instalate. ”
Europarlamentarii din mai multe țări membre au respins propunerile Comisiei Europene pentru introducerea noilor norme EURO -7.
Alin Mituța, europarlamentar: „Noi în Parlament și în Consiliu considerăm că nu ar trebui să scădem încă din nou noxele care vin de la gazele de eșapament de la mașini cu motor clasic pentru că am luat decizia să renunțăm la mașinile cu motor clasic.”
Conform INS, la finalul celui de-al doilea trimestru din acest an, cele mai multe autoturisme din România aveau normă de poluare EURO 4, adică peste 3 milioane din cele 9,5 miloane care erau înregistrate.
Uniunea Europeană și-a propus reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% de la camioneta față de nivelul din 2021.
De asemenea, din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită dioxid de carbon. Normele la care lucrează în acest moment autoritățile europene ar urma să intre în vigoare de anul viitor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Cseke Attila, în vizită în Alba: Ministerul Dezvoltării are peste 60% grad de absorbție a fondurilor PNRR
Cseke Attila, în vizită în Alba: Ministerul Dezvoltării are peste 60% grad de absorbție a fondurilor PNRR Ministerul Dezvoltării este cabinetul cu cel mai mare grad de absorbție a fondurilor din PNRR. Cseke Attila: Mare parte din finanțările noastre le-am trecut pe finanțare nerambursabilă Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, anunță că Ministerul Dezvoltării este cabinetul cu […]
VIDEO | Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre programul „Anghel Saligny”: Suntem într-o situație îmbunătățită. Datoriile au scăzut
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre programul „Anghel Saligny”: Suntem într-o situație îmbunătățită. Datoriile au scăzut Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat marți, în timpul unei vizite în județul Alba, că datoriile din programul „Anghel Saligny” au fost reduse semnificativ, de la 3,7 miliarde de lei la 860 de milioane de lei, ca urmare a mecanismelor […]
FOTO | Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele
Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu- Pitești avansează spectaculos la șantierul Secțiunii 2 Boița-Cornetu, potrivit unui anunț publicat pe Facebook de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Acesta a spus că la tunelul Robești, lucrările de forare au ajuns la: 170 […]
