Modificări pentru Rovinietă în 2024: Prețul va fi influențat de kilometri parcurși și va fi introdusă taxa de drum cu valabilitate de o zi
Modificări pentru Rovinietă în 2024: Prețul va fi influențat de kilometri parcurși și va fi introdusă taxa de drum cu valabilitate de o zi
Începând cu anul 2024, taxa de drum, cunoscută sub numele de rovinietă, suferă modificări semnificative, afectând atât șoferii de autoturisme, cât și profesioniștii care operează camioane și tiruri.
Ministerul Transporturilor a dezvăluit mai multe detalii despre aceste schimbări, incluzând introducerea rovinietei de o zi și eliminarea vinieta de 90 de zile pentru vehiculele de marfă.
Conform informațiilor prezentate, Compania de Drum va adăuga de la începutul anului viitor o nouă categorie de rovinietă, cea valabilă doar pentru o zi. În plus, vor exista și alte două tipuri de taxe. Datele dintr-un proiect de lege depus în Parlament indică faptul că prețul rovinietei va fi influențat de perioada de timp pentru care a fost emisă, numărul de kilometri parcurși și norma de poluare. De menționat că, până în 2026, se anticipează creșteri de până la șase ori pentru tiruri și camioane.

„Dacă mișcăm o marfă aproximativ 400 de km pe categorie de camion de 20 de tone, va costa 2 euro în plus pe kg”, a subliniat Doru Husarciuc, reprezentant al unei firme de transport, într-un interviu acordat ProTv. Tarifele pentru roviniete pentru autoturisme vor fi, de asemenea, mai ridicate, dar creșterea nu va fi la fel de semnificativă.
Aceste modificări ale taxelor de drum fac parte din măsurile asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, având ca obiectiv facilitarea obținerii fondurilor europene destinate autostrăzilor. În ciuda acestor schimbări, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a confirmat că, în 2024, modul de calcul al rovinietei nu se va schimba, menținându-se tarifele actuale pentru toate categoriile de viniete.
Citește și: Șoferi înșelați pe internet cu taxa de drum: Au plătit dublu pe rovinietă
Un alt aspect notabil este introducerea rovinietei de zi pentru autoturisme, în timp ce vinieta de 90 de zile pentru vehiculele de marfă va fi eliminată. În prezent, în România, șoferii au opțiunea de a achiziționa roviniete cu valabilitatea de 7 zile, 30 de zile, 90 de zile și 12 luni.
Sursa: playtech.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
 
                                                                        
                                                                                                                                    Știri recente din categoria Actualitate
Avertizare pentru drumeți: Salvamont semnalează condiții periculoase pe munte în acest weekend
Salvamont avertizează turiștii: Condiții extrem de periculoase pe munte în acest weekend Dispeceratul Național Salvamont România a emis o avertizare pentru persoanele care intenționează să urce pe munte în acest weekend, după ce în ultimele zile s-au înregistrat cinci accidente mortale și mai multe incidente cu urmări grave. Potrivit specialiștilor, la altitudini de peste 1600-1700 […]
Economistul Radu Georgescu despre „Halloweenul românesc” care ne amenință buzunarele. „Riscul este că România va trebui să dea banii PNRR înapoi la UE”
Economistul Radu Georgescu despre „Halloweenul românesc” care ne amenință buzunarele Economistul Radu Georgescu avertizează că România se pregătește de un „Halloween românesc”, nu de cel american. Situația economică e mai înfricoșătoare ca niciodată: inflație uriașă, deficite record și gestionarea problematică a fondurilor europene fac viața de zi cu zi tot mai grea pentru români. Potrivit […]
Salarii uriașe în compania de stat unde directorii câștigă aproape 20.000 de euro pe lună. Premierul Ilie Bolojan dezvăluie că lefurile s-au dublat în 2025
Salarii uriașe pentru șefii unei companii de stat. Ilie Bolojan spune că veniturile acestora s-au dublat în doar câteva luni Premierul Ilie Bolojan a declarat joi, într-o intervenție televizată, că în numeroase companii de stat au fost încheiate contracte de management pe mai mulți ani, fără condiții clare de performanță, iar acestea sunt „greu de […]

 
                                                     
                                                                     
														 
																											 
														 
														 
																											 
														 
																											 
														 
														 
																											 
														 
																											 
														 
																											 
														 
																											