Masca de protecție NU este necesară dacă o persoană se află singură pe stradă. Clarificări din partea MAI
Masca de protecție NU este necesară dacă o persoană se află singură pe stradă. Clarificări din partea MAI
Ogligativitatea purtării măștii de protecție împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2 a venit și cu câteva clarificări din partea Ministerului Afacerilor Interne, arată DCNEWS.ro.
Masca de protecție se poartă OBLIGATORIU:
La nivelul localităților în care incidența este mai mică sau egală cu 6/1000 locuitori
- în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale
- în spații publice deschise, cum sunt, fără a se limita la acestea: piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone stabilite prin hotărâre a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență.
La nivelul localităților în care incidența este mai mare de 6/1000 locuitori
- în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale
- în toate spațiile publice deschise cu excepția persoanelor care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc. Alte excepții se pot stabili, la propunerea direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București, prin hotărâri ale comitetelor județene, respectiv al municipiului București pentru situații de urgență.
Atenție! Nu este obligatorie purtarea măștii de protecție dacă persoana este singură pe stradă.
Indiferent de incidență, masca de protecție NU se poartă de către:
– persoanele vaccinate pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare aflate la locurile de muncă situate în spații închise, cu condiția prezenței unui număr de maximum 10 persoane și asigurarea unei distanțe de 1 metru între ele, iar în zonele respective nu este permis accesul publicului sau al altor lucrători. Excepția nu se aplică în cazul spațiilor închise comune;
– copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
– persoanele care sunt singure în birou;
– prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot fi aplicate și excepții pentru persoanele care:
– suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
– desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.).
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură
Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]
George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare
George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]
Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați
Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026. Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]

