Magazinele mici din România, falimentate din cauza pandemiei: Ce spun specialiștii
Aflate în imposibilitatea de a mai rezista pe piață, din ce în ce mai multe societăți comerciale care activează în domeniul retailului nealimentar intră în faliment, anunță Organizația Patronală a Retailerilor din România.
„RORETAIL a semnalat în numeroase rânduri, atât public, cât și prin comunicări transmise factorilor de decizie, situația extrem de dificilă pe care o întâmpină retailul nealimentar din România. După o perioadă de 3 luni în care magazinele au fost închise prin decizii ale autorităților, odată cu redeschiderea centrelor comerciale vânzările au rămas sub nivele mult inferioare celor de anul trecut, potrivit mediafax.ro.
În medie, scăderile vânzărilor din magazine în ultimele luni au ajuns la 60%-80%, iar situația este extrem de dramatică. Inclusiv cu ocazia Black Friday, vânzările din magazine fost cu aproximativ 50% mai mici decât cele de la ediția anterioară, din anul 2019. Primele magazine care au intrat în faliment sunt cele ale micilor companii din domeniu, unde nu există o contrabalansare a pierderilor de piața locală cu veniturile de pe piețele externe”, transmite RORETAIL.
Roxana Socaciu, director executiv Roretail, spune că magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino.
„Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajați și famillile lor. Vorbim de situații disperate și de antreprenori care nu mai au resurse, financiare și emoționale, să reziste. Deja există dificultăți majore în plata taxelor și a salariilor, fără a vorbi de chirii și alte cheltuieli operaționale. Autoritățile poartă responsabilitatea luării și implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricții încă din luna aprilie. Proprietarii și administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situația. Lipsa acțiunii autorităților, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar și comerțul modern în ansamblu la faliment”, a declarat Roxana Socaciu.
Închidererea magazinelor din retailul nealimentar va avea un impact economic și social negativ pe termen lung, fiind extrem de dificil și de puțin probabil ca, odată închise, aceste afaceri să se mai poată redeschide pe viitor.
Roretail cere ca măsurile de compensare promise de autorități să se materializeze cât mai rapid, fiecare zi care trece fără niciun fel de sprijin sau orizont de timp privind susținerea concretă a industriei, urmând să conducă la noi și noi falimente în retailul nealimentar.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Noi majorări de taxe de la 1 ianuarie 2026. Ce prevede pachetul fiscal aprobat de Guvern
Ce taxe cresc de la 1 ianuarie 2026. După un an greu, urmează unul și mai dificil De la 1 ianuarie 2026, intră în vigoare o nouă rundă de majorări de taxe. Prima măsură confirmată oficial: impozitul pe dividende crește de la 10% la 16%, potrivit deciziei deja adoptate de Guvern. Surse apropiate discuțiilor afirmă […]
Cum va fi vremea la sfârșitul toamnei și începutul iernii 2025: Temperaturi medii, ușor mai ridicate decât cele normale. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi vremea la sfârșitul toamnei și începutul iernii 2025: Temperaturi medii, ușor mai ridicate decât cele normale. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni Săptămâna 17- 24 noiembrie va fi caracterizată de temperaturi medii, care vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări, anunţă […]
Fostul prim-ministru Florin Cîțu critică actuala guvernare: „Consumul scade pentru că românii rămân cu tot mai puțini bani în buzunare”
Fostul prim-ministru Florin Cîțu critică actuala guvernare: „Consumul scade pentru că românii rămân cu tot mai puțini bani în buzunare” Fostul premier al României, Florin Cîțu, a transmis un mesaj critic pe pagina sa de Facebook, referitor la scăderea consumului din economie pentru a doua lună consecutivă. El susține că românii rămân cu tot mai […]