Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Actualitate

Inter Ciugud a dat lovitura pe piaţa transferurilor! *Uniriştii Mircea Oprea şi Ionuţ Grozav vor evolua în Liga a IV-a

Dan HENEGAR

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Inter Ciugud, nou-promovata din Liga a IV-a a dat lovitura pe piaţa transferurilor şi i-a înregimentat pe ex-uniriştii Mircea Oprea şi Ionuţ Grozav, care vor evolua în retur sub comanda antrenorului George Ciucă!

Această mutare a fost posibilă prin retragerea Unirii Alba Iulia din Liga a 2-a, iar cei doi unirişti sunt „vedetele” echipei din micuţa localitate, ce-l mai are în efectiv pe „veteranul” Adrian Truşcă („U” Cluj şi CFR Cluj).

Fostul secund al lui Gherman, Mircea Vasile Oprea a fost omul bun la toate în formaţia albaiuliană. Acesta va împlini 33 de ani în luna aprilie şi a mai evoluat în carieră la Rocar Bucureşti, Poli AEK Timişoara, FC Naţional, Ceahlăul Piatra Neamţ şi Poli Iaşi. „Am preferat să mai joc fotbal, de plăcere, chiar şi la acest nivel. Eu nu mai plec de acasă, de la Alba Iulia, şi din păcate Unirea Alba Iulia s-a desfiinţat, un lucru regretabil. Antrenorul decide pe pe post voi evolua„, a spus Oprea.

Elit - Gustul Desăvârșit

*UPDATE! Claudiu Oara la UTA Arad!

Dacă fostul său coleg, Claudiu Oara a semnat ieri cu echipa lui Falub, UTA Arad, Ionuţ Grozav (23 ani), fratele mai mare a vedetei echipei naţionale, Gicu Grozav şi a Petrolului Ploieşti este a doua achiziţie a ciugudenilor. Acesta s-a aflat vara trecută în probe la „U” Cluj şi apoi a fost înregimentat de FC Maramureş Baia Mare, în perioada în care activa la Zlatna şi evoluează ca şi mijlocaş central.

Formaţia din al 4-lea eşalon este clasată pe locul al 12-lea la finalul turului şi în prima rundă din primăvară va juca acasă, duminică, 10 martie, cu Arena Alba Iulia. Tot în Liga a 4-a a ajuns şi A. Ianc, achiziţionat de liderul CSO Cugir.

*Al. Man la… Chişineu Criş!

Un alt jucător unirist, fundaşul Alexandru Man a fost înregimentat de Europa Alba Iulia, care evoluează din retur la Chişineu Criş! Aici s-a făcut o adevărată legiune albaiuliană, pe lângă jucătorii cedaţi de Europa mai ajungând Contor (FC Unirea Alba Iulia), M. Pistol şi O. Bucur (fost la Zlatna). În schimb, de la echipa deja arădeană a dezertat după câteva zile portarul Vlad Răducanu, împreună cu Al. Popa, în vreme ca P. Muntean „stă” până în vară, la fel ca şi portarul Burdun (dorit de CS Afumaţi) pentru că a refuzat oferta şi nu mai poate fi legitimat la altă echipă.

*Europa a pierdut la Satu Mare

Europa Alba Iulia, cu Apetri, Issa, M. Pistol – titulari, Hârciagă, Contor şi Al. Man – intraţi pe parcurs (Circov – suspendat), Europa Alba Iulia a pierdut 0-1 (0-0) la ocupanta locului secund Olimpia Satu Mare. Şi M. Cristea şi Bratima au fost folosiţi în primul unsprezece de Dan Mănăilă la Seso Câmpia Turzii – Unirea Dej 0-0. În schimb I. Andrea s-a dus la Metalul Aiud, iar Samoilă şi Haiduc nu şi-au găsit echipe.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici

Progresul elevilor este afectat de numai mare de elevi în clasă, pentru că profesorii nu pot răspunde tuturor nevoilor copiilor, considera majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul țărilor din Europa din punctul de vedere al aglomerării claselor.

Potrivit unui sondaj citat de The Guardian, nouă din zece profesori consideră că mărimea claselor are un efect negativ asupra progresului elevilor, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creștere.

Elit - Gustul Desăvârșit

Impresia de supra-aglomerare mai este produsă de un factor: profesorii apreciază că, pe lângă problema numărului mare de elevi, mai apare un fenomen: elevii sunt mai mari fizic, comparativ cu generațiile anterioare. Tot 90% dintre profesorii din Marea Britanie consideră că această situație are un efect negativ și asupra comportamentului copiilor.

Iar participanții la sondaj semnalează că situația se înrăutățește având în vedere diminuarea numărului de cadre didactice, care determină creșterea numărului de elevi per clasă, dar și pandemia Covid-19, care continuă să perturbe procesul educațional din această țară, prin numărul încă mare de cazuri înregistrat în clase aglomerate.

Potrivit sondajului, realizat de sindicatul NASUWT din domeniul educației, opt din zece profesori acuză că numărul mare de elevi în clasă înseamnă că resursele de învățare sunt insuficiente, iar circa o treime dintre cei care menționează creșterea continuă a claselor apreciază că această creștere este una semnificativă.

Potrivit sursei citate, în acest moment nu există un prag legal pentru numărul de elevi în clasă, în Anglia și Țara Galilor, cu excepția începutului de școală primară, caz în care numărul este limitat la 30. Or, aceasta face ca, din cauza lipsei de personal, să se întâmple situații în care clase de peste 20 de elevi să se combine în clase de peste 40, atunci când un profesor lipsește.

The Guardian notează, separat, că, la o conferință organizată de către sindicatul care a desfășurat sondajul citat, s-a pus problema că elevii sunt “îngrămădiți” în bănci și pe scaune care sunt prea mici pentru ei.

Este citată, în acest sens, Elaine Paling, o reprezentantă a sindicatului, potrivit căreia școlile sunt, adesea, găzduite în clădiri amenajate în anii ’70, când băieții englezi erau, în medie, mai scunzi și mai slabi, iar cei de acum nu mai încap cum trebuie în bănci și sunt adesea nevoiți să stea cu picioarele pe culoarul dintre rânduri.

Publicația face trimitere la studii potrivit cărora înălțimea medie a băieților de 15 ani din Marea Britanie a crescut cu circa 22 de cm în ultimii 170 de ani, până la 1.72m, în timp ce lungimea tălpii, în cazul bărbaților, a crescut cu două numere în ultimii 40 de ani.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel

Anul acesta, vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, majorare datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS, derulat de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Aceste date au fost prezentate joi, la o întâlnire a ministrului Mediului, Barna Tanczos, cu reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluţia pieţei auto din România, din perspectiva posibilităţilor de îmbunătăţire a programelor de stimulare a pieţei autoturismelor nepoluante, se arată într-un comunicat al MMAP remis Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcţie de tipul de motorizare, în primele şapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in şi full hybrid) au o creştere de 106,4%, realizând o cotă de piaţă de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total”, se precizează în comunicat.

Motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2021 reprezentau doar 1,9% din piaţă.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu paşi repezi de sfârşitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe maşini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendinţă atât la nivel european, cât şi la nivel naţional unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor maşinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an.

Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluţie şi mai spectaculoasă, o creştere a cotei de piaţă cu 300% în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înţeleagă din ce în ce mai bine importanţa transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creşterea stimulării pieţei de auto verzi în următorii ani”, a declarat ministrul Barna Tanczos.

Totodată, acesta a anunţat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziţiei automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.

„Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci şi autovehiculele destinate transportului de persoane şi marfă. De aceea, venim în sprijinul agenţilor economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice şi hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact şi la analiza pieţei împreună cu reprezentanţii producătorilor şi ai importatorilor auto şi vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023″, a subliniat Tanczo

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”

Începând de astăzi, importurile de gaze rusești au fost diminuate. Cantitatea s-a redus cu trei milioane de metri cubi comparativ cu zilele trecute, prin conductele care vin la noi.

Ion Sterian, directorul Transgaz, a explicat la News Hour with CNN ce se va întâmpla în viitorul apropiat.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat ce se întâmplă cu acest flux de gaze, cine l-a diminuat și de ce, Ion Sterian a spus că „importurile de gaze variază zilnic”. Nu sunt volume fixe care intră în fiecare zi în țară, a punctat el.

„De exemplu, astăzi, nominalizările la import au fost de 5,3 milioane de metri cubi de gaze față de ziua precedentă în care au fost aproape 9,9 milioane de metri cubi de gaze. Într-adevăr, e această reducere, dar nu s-a sistat cum au fost anumite afirmații în spațiul public că s-a sistat total importul de gaze de la Gazprom”, a spus Ion Sterian, directorul Transgaz, într-o intervenţie telefonică la Antena 3.

Ce stocuri de gaze are România

„Avem înmagazinate în plus la ziua de azi față de aceeași zi în anul trecut cu 320 de milioane de metri cubi de gaze mai mult”, a precizat directorul Transgaz. Potrivit directorului Transgaz, până la sfârșitul lunii august se va depăşi pragul de 70% din capacitatea de înmagazinare a ţării.

Producția de gaze în România a crescut

Ion Sterian, directorul Transgaz, spune că producția de gaze în România a crescut prin stabilizarea producției de către OMV Petrom, prin creșterea de producție la OMV (…) și prin punerea în exploatare a zăcămintelor.

„Consumul României în iarna trecută, când au fost temperaturile cele mai scăzute, o zi-două, a fost de circa 60 de milioane. În rest, toată iarna a fost între 55 și 57 de milioane de metri cubi de gaze. Asta e statistica, sunt date. Facem față, fără niciun import de gaze”, a mai spus directorul Transgaz.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare