Rămâi conectat

Actualitate

În opinia prof. Vasile Grozav, după metodologia aprobată de MECTS, nici ministrul, nici secretarul de stat nu pot deveni mentori în învăţământ!!!

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

    Într-o scrisoare adresată redacţiei, prof. Vasile Grozav, cadru didactic titular la Şcoala „Mihai Eminescu” Alba Iulia, face câteva precizări legate de Metodologia privind constituirea corpului de profesori mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice, aprobată prin OMECTS nr. 5485/2011. El consideră că mentoratul în învăţământ este o idee generoasă care vine, fără doar şi poate, în sprijinul tinerilor absolvenţi proaspăt încadraţi în sistem, asigurându-le acestora un minim de îndrumare psihopedagogică din partea profesorilor cu o anumită vechime şi experienţă în practica şi teoria educaţiei.
„Dar de la idee la realitate e un pas enorm, pe care actualii guvernanţi n-au reuşit să-l înţeleagă, lăsând ideea să plutească undeva în van, fără nici cea mai mică relevanţă cu ceea ce există la momentul dat în el”, susţine prof. Vasile Grozav. Potrivit metodologiei, îşi argumentează acesta afirmaţia, pentru a deveni mentor ai nevoie de un minimum de 85 de puncte dintr-un total de 100 de puncte. „În grilă se statuează criteriile pe care trebue să le atingă un cadru didactic. În ea se regăsesc elemente de conţinut care îmbină într-un mod ridicol trecutul cu prezentul fără nici cea mai mică relevanţă cu competenţa cadrului didactic aflat la cadedră: profesor emerit – titlu  ce s-a acordat înainte de Revoluţia din Decembrie, manager în cadrul inspecoratului, al ministerului de resort sau în cadrul unei instituţii de învăţământ, coordonator sau membru în cadrul unui proiect cu impact regional, naţional sau internaţional, la care se adaugă vechimea şi gradul didactic I. Puncajul total prin însumarea cestor criterii ajunge şi poate nu vă vine să credeţi la 25. «Enorm», când te gândeşti că din 100 de puncte eşti obligat să atingi nivelul de 85. În acest context cine va deveni mentor pentru cadrele didactice care abia au păşit pe băncile instituţiilor şcolare? Poate domnul ministru? Aiurea. Respectând grila, nici domnul ministru nu poate deveni mentor. Poate doamna Oana Badea? Ciudat, respectând standardele nici dânsa nu poate deveni mentor. Atunci cine? Sincer asta mă întreb şi eu. Şi-a pus Ministerul Educaţiei întrebarea legitimă câţi profesori din învăţământul primar, gimnazial şi liceal au titlul de profesor emerit? Şi-au pus aceştia întrebarea legitimă câţi dintre ei au doctoratul? S-au întrebat ei câţi dintre dascăli sunt parteneri la proiecte internaţionale sau naţionale? S-au întrebat ei oare ce presupune competenţa sau dacă competenţa este relevatoare prin aceste criterii? Mă îndoiesc. Din punctul meu de vedere competenţa nu ţine de vârstă, nu ţine de funcţii, ci ţine pur şi simplu de ceea ce cunoşti şi ceea ce reuşeşti să transmiţi elevilor, de rezultatele pe care le-ai dobândit cu aceştia pe traseul tău de educator. Prin acest act, din punctul meu de vedere, ministerul încalcă un drept elementar al individului şi în speţă al dascălului de a se afirma. Formalismul ascunde încă o dată incompetenţa, lipsa de orizont maschează superficialiatea iar laboratorul ministerului se dovedeşte că nu are nimic în comun cu realitatea. Şi dacă un ministru sau un secretar de stat nu poate să îndeplinească acest punctaj, pentru cine a fost el conceput? Din punctul meu de vedere, pentru nimeni sau aproape nimeni sau poate pentru o idee. Din fericire, învăţământul românesc se făureşte de către cadrele didactice iar acestea nu sunt un concept, ci o realitate pe care actuala guverare continuă să o ignore. Sunt foarte curios să aflu câţi inspectori de specialiate pot îndeplini acest barem. Deşi o logică elementară ar spune că întrebarea e inutilă”, a concluzionat prof. Vasile Grozav. (R.G.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea