Guvernul a aprobat salariul minim diferențiat în funcție de studii. Măsura intră în vigoare de la 1 decembrie
Guvernul a aprobat în ședința de Guvern de astăzi salariul minim diferențiat în funcție de studii. Măsura intră în vigoare de la 1 decembrie.
Ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, anunțase încă de săptămâna trecută că salariul minim pe economie va fi
majorat de la 1 decembrie, acesta urmând să fie diferenţiat în funcţie de studii. Pentru aceasta, a explicat Vasilescu, este nevoie de modificarea Codului Muncii.
Guvernul a adoptat astăzi o ordonanță de urgență care a fost pusă pe ordinea de zi suplimentară a ședinței de astăzi. Este astfel modificat Codul Muncii pentru a permite un salariu minim diferențiat.
Astfel, salariul minim de bază va fi 2.080 de lei de la începutul lunii viitoare, iar salariul minim pentru cei cu studii superioare sau cu vechime mai mare de 15 ani să fie 2.350 de lei.
Condiția este ca cei cu studii superioare să activeze în domeniul în care au făcut studiile.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald Până la jumătatea lunii octombrie 2026, temperaturile vor fi mult mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă. Potrivit prognozei meteorologice, în primele zile vremea va fi frumoasă și caldă în […]
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința Doar 17% dintre români declară că dispun de economii suficiente pentru a acoperi consecințele financiare ale unui dezastru natural sau ale unui incident major care le-ar afecta locuința, potrivit unui studiu realizat de IRES la solicitarea […]
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat luni, 5 octombrie 2026, legea care modifică regulile privind intervenţia în cazul atacurilor urşilor şi dublează, pentru anii 2026 şi 2027, cotele de recoltare stabilite pentru prevenirea şi combaterea incidentelor cu ursul brun. Potrivit […]
