Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO| Optimism și curaj cu doi tineri întreprinzători din Alba, reveniți recent din Germania. ”Atunci când ai descoperit că îţi place ceea ce faci, ai terminat cu munca!”

Publicat

în

Întâlnire cu doi tineri întreprinzători din Alba, care au revenit din Germania. ”Atunci când ai descoperit că îţi place ceea ce faci, ai terminat cu munca!”

O întâlnire cu Delia și Andrei Buran, doi tineri întreprinzători din Tăuți, comuna Meteș, recent repatriați din Germania, îți oferă garantat resursele de optimism și curaj pentru a străbate tot restul anului 2021, la fel de pandemic ca 2020.

În dialogul cu ei nu am auzit sintagma. ”nu se poate”. Seriozitatea, profesionalismul și determinarea le sunt devize de la care nu fac rabat,  mai ales că au avut timp să și le perfecționeze în Germania, mai bine de 6 ani. Delia Buran are 40 de ani, a terminat Facultatea de Turism și Servicii din cadrul Universității ”1 Decembrie 1918” iar soțul său, Andrei Buran, de 33 de ani, este absolvent al seminarului teologic din Alba Iulia și al Facultății de Turism și Servicii din cadrul Universității ”1 Decembrie 1918”. Nimic din ceea ce au studiat nu prea are legătură cu afacerea pe care au început-o, poate doar cerința imbatabilă din Turism și Servicii, respectiv mulțumirea deplină a clientului.

S-au căsătorit în România, în 2014, iar după o lună au plecat în Germania, la Bonn. S-au întors în ianuarie 2020, cu poftă de lucru pentru afacerea lor, dar elanul le-a fost retezat de pandemia de coronavirus. Până în august 2020 lucrurile au mers foarte greu deoarece firmele mari sau mici, din teamă pentru eventualul declin economic ce ar fi urmat, au diminuat exact bugetele pe marketing și promovare, resurse pentru afacerea familiei Buran. Nu au putut socializa cu potențialii clienți, nu au putut interacționa pe deplin cu piața. ”Unele proiecte au fost blocate, dar nu toate. Am avut un contract bun cu firma Tobimar, care și-a mutat activitatea în mediul online, am fotografiat produsele în regim de studio. Am căutat firme care nu presupuneau interacțiune cu oamenii”, ne explică Delia.

Elit - Gustul Desăvârșit

Tot în anul 2019, au început un proiect la Tăuți: un studio de 300 de metri pătrați, cel mai mare din zonă, pe un proiect al arhitectului Barbieri, în care se vor putea realiza producții fotografice și videografice profesionale. Este gândit pentru fotografie de produs, pentru videografie și este destul de mare pentru a putea fi compartimentat ca să se poată lucra pe secțiuni. Spațiul este atât de generos încât se pot filma producții și cu 10 – 15 persoane. ”Sperăm ca peste un an să putem munci deja în acest studio. Ne place foarte mult ceea ce facem, iar atunci când ai descoperit că ceea ce faci îți place, ai terminat cu munca”, spune Delia Buran. Și Andrei, soțul său, este încrezător: ”Dacă am reușit în pandemie, vom reuși și atunci când ieșim din pandemie”.

Delia ne ne povestește despre începuturi: ”Am intrat pe booking.com și ne-am uitat să vedem ce fotografii și ce prezentare au pensiunile din județ, pentru că, nu-i așa, știm că fotografia vinde marfa. Din studiul nostru, doar una din 10 au fotografii profesionale. În pandemie, am încercat să promovăm unele afaceri ale micilor producători. Am încercat să-i ajutăm, în mod gratuit, să le promovăm afacerile. Era un proiect pilot pentru noi. Am sunat câțiva, despre care am considerat că au produse care merită promovate, să-i ajutăm să-și facă o pagină online. Ne-au spus că ei vând marfă până peste cap și de la o poză făcută cu telefonul. Mi-am dat seama că micii producători mai au nevoie de pregătire până ajung la nivelul celor din Germania, din acest punct de vedere. Ne-am dat seama atunci că nu aceasta este nișa pe care ar trebui să funcționăm noi acum, poate mai târziu. Ne-am îndreptat spre firme mai mari, căutând oameni care au deschidere și viziune pentru viitor. Așa am găsit, de exemplu, Fresh Salad. Oameni care lucrează la alt nivel și au altă viziune. E o zonă unde nu trebuie să ai un discurs educativ, să-i convingi de utilitatea promovării brandului cu fotografii de calitate, spoturi video”.

Vorbind despre originea acestei idei de afaceri pe care au demarat-o în Alba, România, Delia își amintește că: ”Printre cunoștințele noastre de acolo erau oameni care munceau în domeniul promovării video. În Bonn era un centru de cultură pentru mai multe naționalități, am cunoscut oameni pasionați de fotografie, de videografie. Intrând în acest domeniu, am început să ne achiziționăm aparatură, să studiem, să urmăm cursuri. Andrei chiar și în ziua de azi mai studiază, face un curs online organizat din SUA, pe partea de videografie. În Bonn am prestat diferite servicii video/foto pentru diferite instituții. La început, doar în weekend lucram pe foto/video, pe parcursul săptămânii lucram în domeniul HoReCa”. Andrei Buran accentuează cele relatate de soția sa: ”Am învățat de la colegii de toate naționalitățile. Apoi, am început studiul aprofundat, cursuri plătite, online, cu profesori din SUA. Ne inspirăm mai ales de pe piața americană care, după părerea noastră, în domeniul videografiei, este în top”.

Delia ne explică orientarea spre videografia de peste ocean: ”A fost și o orientare a noastră spre SUA. Nemții au un stil rece, calculat, sec, tehnici. Nouă ne plac lucrurile mai colorate, cu suflet. Mi-a ajutat mult faptul că pe lângă germană și engleză, eu vorbesc fluent și limba italiană”.

Multele motive care au determinat reîntoarcerea în țară sunt completate reciproc de către cei doi soți. ”În țară ne-am întors pentru că ne era dor de acasă, de familie. Și plecarea noastră a fost cu gândul reîntoarcerii”, spune Andrei.  Delia îl completează: ”În 2019 a apărut în viața noastră băiețelul nostru. Ne-am dat seama atunci că nu ne mai puteam sacrifica week-endurile muncind, copilul avea nevoie de noi. Deja investisem mulți bani în aparatură, trebuia să o utilizăm cumva. Așa că am luat decizia să ne întoarcem. Mie mi-a fost foarte teamă de piața foto-video din România, de firmele existente aici, auzisem diverse lucruri pe dincolo despre activitatea de aici. Surpriza mai mare a fost când ne-am întors, am ieșit cu serviciile noastre un pic pe piață. Am fost testați, am prestat pentru câteva firme care au fost încântate de noi și am primit comenzi foarte rapid. Am constatat că nu aveam prea mare concurență în Alba pe fotografia de produs comercial, pe videografia de produs comercial. Știm foarte bine cât de mult contează imaginea și brandul unei companii. În plus, credem că noi practicăm prețul corect”.

Andrei ne povestește că: ”Încercăm să fim accesibili nu doar pentru firmele mari, ci și pentru firmele mici sau în curs de dezvoltare. Cea mai recentă promovare am făcut-o pentru o școală din Cluj-Napoca, aceasta încercând să-și consolideze renumele și să atragă mulți elevi în clasa zero. Pe lângă serviciul video de calitate, voice over-ul  a fost înregistrat de un bass al Operei din Cluj. Contează foarte mult și videografia, dar și voice over-ul pentru un produs finit perfect. Am mai făcut fotografii de promovare, cu conținut arhitectural, în Deva. De asemenea, am făcut clipuri de promovare în campania electorală de anul trecut. Cel mai bine merg spoturile care spun o poveste. Încercăm tot timpul să convingem firmele să-și umanizeze brandul. Trebuie să iasă din zona de confort, a simplului și să accepte o poveste cu suflet. Noi vrem să devenim parteneri în business-uri pe termen lung, să oferim un flux constant și de calitate al materialelor video. Încercăm să venim în sprijinul firmelor mici și mijlocii din județ, din Alba Iulia, să ne ocupăm de imaginea lor, să le creăm un brand. Ca să rămâi pe piață, ai nevoie de un bun conținut media, să postezi de 2-3 ori pe săptămână. Conținutul acesta trebuie însă executat de profesioniști. Încercăm să diversificăm gama de produse pe care o putem oferi potențialilor clienți. Noi suntem buni pe fotografie și videografie, dar problema este că, de multe ori, predăm clientului munca noastră, materialul de promovare și clientul nu știe ce să facă cu ea. Nu are un site bun, nu are pe cineva care să se ocupe de social-media-marketing, iar lucrurile sunt legate între ele. Sau sunt magazine care vor să intre în mediul online, dar se lovesc de niște tarife foarte mari, în timp ce pe piață există variante mult mai ieftine pe care aceștia nu le cunosc. Noi vrem să avem parteneri care să le poată oferi clienților noștri și această alternativă, astfel încât să avem și o continuitate a muncii noastre. Colaboratorii noștri, cei care lucrează pe partea de online, au deja un portofoliu de 5000 de magazine online în România, cărora le-au creat site-urile și le asigură mentenanța. Cel mai ieftin site de vânzări poate fi procurat cu un abonament de 25 de euro pe lună și aproximativ 250 de euro la debut”.

Fie că este un producător de virșli de pe Valea Sebeșului, de dulcețuri prin Munții Apuseni, cultivator de cartofi prin lunca Târnavei sau un producător industrial de bunuri alimentare sau nealimentare, fiecare român implicat în producție și vânzare ar trebui să înțeleagă că trăim în era tehnologiei, iar prezența afacerii sale în mediul online este mai mult decât necesară pentru reușita și dezvoltarea business-ului său. Tradiționalul ”lasă că merge și așa” descrie în acest caz doar pașii înapoi pe care îi face afacerea ta, căreia i-ai dedicat efort și timp prețios din existența personală. Despre cum puteți face sigur pașii înainte ați aflat mai sus de la soții Buran, care au pus optimism și determinare în propriul lor business, BURAN MEDIA PRODUCTION. Le urăm succes, să ducă România mai departe!

Nicoleta IDITA – TOMUȚA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

VIDEO| Actorul Ray Liotta a murit în somn în Republica Dominicană, unde se afla pentru filmările ultimului său proiect

Publicat

în

VIDEO| Actorul Ray Liotta a murit în somn în Republica Dominicană, unde se afla pentru filmările ultimului său proiect

Actorul Ray Liotta a murit în somn în Republica Dominicană, unde se afla pentru filmările ultimului său proiect, relatează The Guardian.

Conform reprezentantului său care a confirmat vestea pentru The Hollywood Reporter, actorul în vârstă de 67 de ani a murit în somn în Republica Dominicană în timp ce filma cel mai recent film al său, Dangerous Waters, alături de Saffron Burrows, relatează The Guardian.

Elit - Gustul Desăvârșit

Liotta s-a născut în New Jersey, la 18 decembrie 1954, şi a fost adoptat la vârsta de şase luni, după ce a fost abandonat într-un orfelinat. Cunoscut în special din filmul lui Martin Scorsese „Goodfellas”, Ray Liotta lasă în urmă o fiică, Karsen. Era logodit cu Jacy Nittolo. Primul rol de film al lui Liotta a fost în The Lonely Lady , în 1983.

Adevărata sa descoperire a fost în 1986, în filmul lui Jonathan Demme- Something Wild. Liotta a fost nominalizat la Globurile de Aur pentru rolul său din film la categoria „Cel mai bun actor în rol secundar”.

Cariera sa cinematografică a durat timp de patru decenii. Pe lângă rolul său din „Goodfellas”, Liotta s-a bucurat şi de alte interpretări care au avut succes precum „Cop Land” şi „Field of Dreams”.

În ultimii ani, a revenit, apărând în proiecte precum Sopranos şi filmul lui Noah Baumbach, Marriage Story.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Noi stații de epurare și tratare a apei în județul Alba: Finanţare nerambursabilă de peste 7 milioane de euro. Unde vor fi amplasate

Publicat

în

Noi stații de epurare și tratare a apei în județul Alba: Finanţare nerambursabilă de peste 7 milioane de euro. Unde vor fi amplasate

APA CTTA SA ALBA a anunțat astăzi, 26 mai 2022, semnarea unui contract de asociere în vederea realizării a două stații de epurare și alte două stații de tratare a apei pe arealul județului Alba.

La sediul Operatorului regional din Alba Iulia, in 26.05.2022, APA CTTA SA ALBA a semnat cu Asocierea DIMEX-2000 COMPANY-IMSAT SA., contractul de lucrari AB3-CL7. STATII DE EPURARE APA UZATA ABRUD, BAIA DE ARIES SI REABILITARE STATII DE TRATARE APA POTABILA ZLATNA SI MIHOIESTI, din cadrul proiectului major, cofinanțat din Fondul de Coeziune in cadrul Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), 2014-2020 . în valoare 46.147.454,02 lei, fără TVA, cu o durata de execuție de 35 luni de la data ordinului de incepere, plus 36 luni perioada de notificare a defectelor

Elit - Gustul Desăvârșit

Activitatile vizeaza implementarea corespunzatoare a contractului de lucrari conform cerintelor Caietului de Sarcini, astfel:

STAȚIA DE EPURARE ABRUD
-Se va realiza o stație de epurare nouă care va trata debitele colectate din Aglomerarea Abrud și cu capacitatea 5200 PE. Stația va include o linie de tratare a apelor uzate și una de tratare nămoluri. Construcțiile existente se vor demola.

STAȚIA DE EPURARE BAIA DE ARIEȘ
-Se va realiza o stație de epurare nouă care va trata debitele colectate din aglomerarea Baia de Arieș și cu capacitatea 2500 PE. Stația va include o linie de tratare a apelor uzate și una de tratare nămoluri.

STAȚIA DE TRATARE A APEI POTABILE ZLATNA
-Se va realiza o stație de tratare nouă în incinta stației existente, care va deservi populația SZA Zlatna. STAP va asigura un debit de apă tratată de cca. 25 l/s. Stația va include o linie de tratare a apei și una de tratare nămoluri. Construcțiile existente se vor demola.

STAȚIA DE TRATARE A APEI POTABILE MIHOIEȘTI
-Stația existentă se va reabilita, prin înlocuirea unor obiecte tehnologice sau prin modernizarea unor obiecte existente. Stația va deservi populația din SZA Apuseni și va asigura un debit de apă tratată de cca. 66 l/s. Stația de tratare va include o linie de tratare a apei și una de tratare nămoluri

Sursele de finanțare și valorile fiecărei surse, din cadrul acestui contract sunt:

– finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune în valoare de 35.085.909,29 lei, fără TVA,
– bugetul de stat în valoare de 5.367.410,38 lei, fără TVA,
– bugetul local în valoare de 825.577,95 lei, fără TVA, şi
– contribuţia societații Apa CTTA SA ALBA în valoare de 4.868.556,40 lei, fără TVA.

Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

LIVE VIDEO|  Ceremonia de absolvire a clasei a XII-a a Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia: 103 ani de tradiție în învățământ

Publicat

în

LIVE VIDEO|  Ceremonia de absolvire a clasei a XII-a a Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia: 103 ani de tradiție în învățământ

Ceremonia de absolvire a Promoției anului 2022, la 103 ani de tradiție în învățămant a Colegiului ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, a avut loc joi, 26 mai 2022, în Cetatea Alba Carolina, Piața Cetății din Alba Iulia.

Festivitatea, ce marchează un sfârșit și totodată un început pentru tânăra generație absolventă, a debutat cu intonarea imnului național de stat al României și a continuat cu Gaudeamus igitur vechi cântec studenţesc german, compus în latineşte şi care, popularizat prin diferite piese de teatru, operete, lucrări simfonice şi chiar o operă, a fost îmbrăţişat de facto ca imn al studenţilor, iar în acest caz – cel mai probabil viitor studenți și făuritori ai propriului viitor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Emoțiile au fost prezente în ochii părinților, a absolvenților, dar și a pilonului de rezistență al instituției de învătământ – directorul Valer Cerbu – în a cărui discurs s-a putut simți un amalgam de tristețe, datorită despărțirii, dar și de bucurie și mândrie insuflată de perspectiva viitorului, în care absolvenții au pășit.

ISTORICUL Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia:

„Ideea se pare că a prins contur după conferinţa profesorilor români din 2 decembrie 1918 şi s-a consolidat după 3 ianuarie 1919 când Consiliul Dirigent a hotărât preluarea şcolilor, cu întregul lor inventar, prin delegaţii desemnaţi de către prefecţii judeţelor.

Ziua în care s-a făcut deschiderea oficială a cursurilor liceului care avea să primească numele simbolic de „Mihai Viteazul” este considerată luni, 3 februarie 1919, când s-a făcut deschiderea oficială a cursurilor, printr-un serviciu divin oficiat la cele două biserici protopopeşti din oraş (ortodoxă şi greco-catolică) în prezenţa elevilor, profesorilor, oficialităţilor şi părinţilor.

În aceeaşi zi s-au instalat în funcţie şi primele cadrele didactice. Liceul de Stat „Mihai Viteazul” era de băieţi. Fetele erau primite numai ca particulare. Iniţial, liceul a funcţionat cu patru clase (127 elevi ordinari şi 45 particulari dintre care 37 fete) în localul fostei Şcoli Civile de Stat Maghiare.

În anul şcolar următor 1919/1920 s-au pus bazele bibliotecilor pentru profesori şi, separat pentru elevi şi se editează primul anuar al liceului.

La 25 iunie 1922 liceul este vizitat de ministrul învăţământului, Constantin Anghelescu, care, impresionat de ordinea şi disciplina din sălile de clasă dar şi de condiţiile improprii de lucru din localul şcolii, a promis suma de un milion de lei pentru începerea construcţiei unui nou local.

Mai apoi, Parlamentul României votează, în acest scop, suma de 25 milioane lei, astfel că lucrările la noul local (clădirea actuală) încep în aprilie 1923 pe terenul în suprafaţă de şapte iugăre şi 1032 stânjeni pătraţi (200/200 m) donaţi de către proprietarii Cirlea Ioan şi fiul. În următorii anii s-a continuat editarea anuarelor, a revistei de ştiinţă şi literatură „Gând tineresc” s-au îmbogăţit colecţiile bibliotecii, muzeului de istorie şi arheologie (în anul 1924 liceul a contribuit cu o colecţie de puşti, pistoale, săbii şi lănci la înfiinţarea muzeului memorial Avram Iancu, de la Vidra de Sus), de ştiinţe naturale, în curtea liceului a fost creată o mică grădină botanică. Au activat Societăţi de lectură: „George Coşbuc” „Ion Creangă”, Societatea muzicală „Iacob Mureşianu”, Clubul sportiv „Mihai Viteazul”, Societatea de Gimnastică şi Sport, Societăţi religioase „Lumina”, „Sfântul Gheorghe”a elevilor ortodoxi şi „Sfânta Maria”, „Sfântul Dumiru” a elevilor greco-catolici, Societatea de Cruce Roşie.
Deşi lucrările la noul local debutează în 1923 finalizarea construcţiei s-a realizat abia în 1940, astfel că începând cu anul şcolar 1940/1941 la 7 noiembrie debutează cursurile în actuala clădire.

Situaţia politică şi socială se agravează în următorii ani, influenţând negativ procesul de învăţământ. În anul şcolar 1944/1945, judeţul devine teatru de război iar liceul este evacuat, el fiind transformat în spital militar sovietic.

Din anul şcolar 1945/1946 liceul îşi reia cursurile în clădirea proprie. Începând cu acelaşi an şcolar apar primele măsuri de reorganizare a procesului de învăţământ, în funcţie de noua politică a guvernului dr. Petru Groza.

În următorii ani are loc curăţirea aparatului didactic de elementele „necorespunzătoare”, politizarea procesului de învăţământ, cenzurarea publicaţiilor liceului, apoi suspendarea lor, introducerea obligativităţii studierii limbii ruse, eliminarea din Planurile de învăţământ a limbii franceze, engleze, italiene.

În anul şcolar 1956/1957 liceului i se schimbă denumirea în Şcoala Medie Mixtă nr.1 iar la 1 septembrie 1960 se uneşte cu Şcoala Medie „Horea Cloşca şi Crişan” (fostul liceu de fete).

Astfel că se va renunţa la denumirea de Şcoală Medie şi se va reveni la cea de liceu – Liceul „Horea Cloşca şi Crişan”.

Din anul şcolar 1977/1978 titulatura şcolii se schimbă devenind Liceul de matematică- fizică „Horea Cloşca şi Crişan” iar la data de 28 februarie 1999 liceului i se atribuie denumirea de Colegiul Naţional „Horea Cloşca şi Crişan”.

Cu toate schimbările şi transformările din domeniul politic, social, economic, educativ , o constantă se poate urmări în evoluţia de 92 ani ai şcolii şi anume că încă de la înfiinţare liceul s-a impus în peisajul alba-iulian ca un principal focar de cultură şi civilizaţie, el fiind pentru toate cele 91 de promoţii un loc care le-a oferit şansa cunoaşterii şi consolidării de concepte precum libertatea, toleranţa, corectitudinea, adevărul, unde au învăţat să treacă de la tradiţie la inovaţie , să aibă libertatea de a alege, de a nu copia, de a nu mima.

Drept urmare, întreaga activitate a cadrelor didactice s-a subordonat principiului că şcoala este pentru elevi un loc pentru muncă dar şi pentru viaţă, pentru a descoperi lucruri noi, a lega prietenii, a elabora proiecte, unele cu implicaţii extrem de profunde pentru viitor, pentru a primii şi a-şi asuma responsabilităţi.

Specificul liceului este dat în primul rând de climatul de învăţare şi de învăţământul de performanţă pe care urmăresc să-l realizeze cu consecvenţă şi profesorii şi elevii, rezultatele confirmând un evident progres, ceea ce conferă prestigiu acestui colegiu.

Eficienţa activităţii desfăşurată de Colegiul Naţional „Horea Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia poate fi măsurată prin aportul generaţiilor de absolvenţi care lansate în viaţă an de an, au devenit personalităţi de marcă în diferite domenii de activitate, au înălţat valorile spirituale, ştiinţifice, morale, artistice, tehnice, pentru promovarea libertăţii, a binelui, a utilului, a frumosului şi a adevărului.

Toate acestea dovedesc importanţa şi rolul acestei instituţii şcolare în viaţa comunităţii locale, naţionale şi chiar internaţionale. Drept urmare misiunea colegiului nostru, conturată în timp, este de forma cetăţeni activi, conştienţi de propria lor identitate în contextul local, naţional, european.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare