Rămâi conectat

Actualitate

FOTO| Lucrări de renovare la Curtea de Apel Alba Iulia. Programul ședințelor ar putea fi afectat

Publicat

în

Începând de luni, 18.10.2021, sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) situată la etajul al II-lea al Palatului Justiției din Alba Iulia, unde se judecă de regulă dosare aflate pe rolul secției a I-a civilă și secției contencios administrativ și fiscal din cadrul Curții de Apel Alba Iulia, va intra în renovare pe o perioadă estimată de 30 de zile.

Ședințele de judecată, care au termen stabilit începând cu data de 18.10.2021 în sala ”Constantin Hamangiu”, se vor desfășura într-una din celelalte săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, conform programării și disponibilității zilnice. Curtea de Apel Alba Iulia va publica zilnic pe portalul instanței (accesibil pe Portalul instanțelor de judecată http://portal.just.ro) la rubrica Anunțuri Importante categoriile de cauze la care se modifică locul desfășurării ședinței de judecată.

Recomandăm justițiabililor să verifice pe portalul Curții de Apel Alba Iulia în ziua anterioară termenului stabilit, sala de judecată în care este relocată cauza ce fusese anterior programată la sala ”Constantin Hamangiu”.

Electrica Furnizare Discount

Precizăm că în această perioadă este posibil să fie afectată programarea orară a ședințelor de judecată, care se pot prelungi după ora estimată inițial, având în vedere supraaglomerarea parțială a cauzelor în sălile de judecată disponibile.

În acest context, dar având în vedere și situația pandemică actuală reiterăm recomandarea către toți justițiabilii, avocații și ceilalți participanți la actul justiție să limiteze prezența la sediul instanței strict la situațiile în care prezența este obligatorie pentru înfăptuirea justiției și doar pentru timpul necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale și să respecte toate recomandările de conduită esențiale pentru limitarea riscurilor de îmbolnăvire:

  • Respectarea pe durata prezenței în instanță a măsurilor de igienă și protecție recomandate de Ministerul Sănătății și afișate în spațiile publice ale instanței;
  • Folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței:
    • e-mail ([email protected] – Registratură; [email protected] – Biroul de informare și relații publice)
    • fax (0258810286)
    • telefon (0258810289 – Arhivă, Registratură; 0258819877, 0746100207 Biroul de informare și relații publice)
  • Utilizarea aplicației informatice DOSAR ELECTRONIC pentru informare sau studierea dosarului și limitarea deplasării fizice la Arhiva instanței sau la celelalte compartimente publice;
  • Exprimarea acordului pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic prin intermediul aplicației TDS” (Trimitere Document Securizat) și eliminarea astfel integral a contactului fizic cu documentele de procedură comunicate de instanță prin intermediul serviciilor poștale;
  • Justițiabilii care se află în carantină sau izolare la domiciliu să înștiințeze în scris în cel mai scurt timp completul de judecată prin mijloacele tehnice disponibile: fax sau e-mail.

Lucrările de restaurare și renovare care debutează luni 18.10.2021 fac parte dintr-un proiect mai amplu care vizează principalele săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, situate la etajul al II-lea al clădirii monument istoric: sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) și sala de ședințe Vintilă Dongoroz (213). Principalele obiective ale lucrărilor sunt: refacerea finisajelor celor două săli, restaurarea ferestrelor și a căptușelilor acestora, pozarea ascunsă, pe cât posibil a cablajelor aparaturilor montate pe pereți, reabilitarea parchetului și a binelor (podiumurile completelor de judecată). Pentru a limita pe cât posibil impactul asupra activității de judecată pe timpul derulării proiectului de restaurare, lucrările de reparații la sala de ședințe ”Vintilă Dongoroz” vor fi realizate doar după finalizarea renovării sălii de ședințe ”Constantin Hamangiu”.

Publicitate

Actualitate

Certificat Covid sau Stop-Covid în locul certificatului verde: Ce spune ministrul Sănătății despre obligativitatea acestuia la Biserică

Publicat

în

Certificat Covid sau Stop-Covid în locul certificatului verde: Ce spune ministrul Sănătății despre obligativitatea acestuia la Biserică

Alexandru Rafila, noul ministru al Sănătății, a declarat, în cursul zilei de joi, 2 decembrie, că numele Certificatului verde ar trebui schimbat în Certificat Covid sau Stop-Covid.

El a spus că este vorba și de o recomandare a Comisiei Europene, dat fiind că termenul ”certificat verde” se referă la documentul necesar pentru călătoriile între statele membre UE. Or, proiectul de lege privind accesul la locul de muncă doar pentru persoanele vaccinate, trecute prin boală sau cu test negativ nu are legătură cu călătoriile intracomunitare.

În ceea ce privește cererea cultelor religioase de a nu fi obligatoriu certificatul Covid pentru participarea la slujbe, Rafila a spus că ”decizia trebuie luată în urma unui mecanism consultativ și incluziv, nu să fie una discreționară. Libertatea religioasă reprezintă un element de bază. Nu putem vorbi doar de accesul la magazinele cu produse de strictă necesitate. și accesul la serviciul religios trebuie să țină cont de acest lucru”.

Electrica Furnizare Discount

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

Amendă de 350.000 de lei pentru Lidl, din partea ANPC. Ce abateri au fost constatate în urma controlului

Publicat

în

Amendă de 350.000 de lei pentru Lidl, din partea ANPC. Ce abateri au fost constatate în urma controlului

ANPC a amendat lanțul de supermarketuri Lidl, cu suma de 350.000 de lei, în urma constatării mai multor nereguli.

„În urma unor sesizări, primite în întreaga țări, echipe de comisari ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), coordonate de președintele acesteia, Mihai Culeafă, împreună cu directorul general al instituției, Paul Anghel, au efectuat o serie de controale la magazine ale lanțului retailerului Lidl Discount SRL, la nivel național.

Electrica Furnizare Discount
În urma verificărilor, până în acest moment, au fost aplicate amenzi de peste 350.000 de lei, la care s-au adăugat măsuri complementare de:

– încetare a practicilor comerciale incorecte

– retragerea de la comercializare a produselor alimentare neconforme

– oprirea temporară a prestării serviciului pentru anumite zone din magazine, în general, cele care conțineau vitrine de refrigerare sau de congelare

– propuneri de suspendare a activității pentru o perioadă de până la 6 luni, la un magazin din județul Ilfov”, informează ANPC.

Cele mai frecvente abateri constatate au fost:

– utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate sau într-o fază avansată de deteriorare

– comercializarea unor produse cu termen de valabilitate depășit

– comercializarea unor legume-fructe cu modificări din punct de vedere organoleptic

– prezența unui strat gros de gheață pe lăzile frigorifice

– prezența unor insecte congelate în vitrinele frigorifice, a unor resturi alimentare, praf sau lichide provenite de la defecțiuni de funcționare

– neconcordanța prețurilor de la raft cu cele de la casa de marcat

– nerespectarea regulilor privind promoțiile

– deficiențe privind modul de preparare a produselor de patiserie-brutărie

– utilizarea unor agregate de coacere neigienizate

– deficiențe frecvente de etichetare și informare a consumatorilor

”Mă surprinde să continui să văd astfel de imagini, în marile magazine. Este intolerabil să găsești insecte congelate într-o vitrină depre care reprezentantul operatorului economic spune ca sunt igienizate la fiecare două zile. Tocmai am intrat în luna sărbătorilor de iarnă și îi anunț pe toți operatorii economici că vom intensifica și mai mult controalele, în mod deosebit în zona alimentară”, a declarat Mihai Culeafă, președintele ANPC.

Citește mai mult

Actualitate

Recalcularea pensiilor: Când se va simți prima creștere și ce se pregătește pentru cei cu pensii mici

Publicat

în

Recalcularea pensiilor: Când se va simți prima creștere și ce se pregătește pentru cei cu pensii mici

Vicepremierul Kelemen Hunor, liderul UDMR a dat mai multe explicații referitoare la recalcularea pensiilor. Mai exact, acesta a explicat în ca va consta reformarea sistemului de pensii şi ce măsuri au convenit liderii coaliţiei să nu fie încălcate în procesul de recalculare.

Întrebat dacă reforma pensiilor va însemna pentru unii pensionari scăderea pensiilor, Kelemen Hunor a subliniat faptul că așa ceva nu se poate accepta. Pe de altă parte, el a precizat că recalcularea pensiilor nu înseamnă că pensionarii vor primi mai mulți bani, el făcând referire la pensiile de serviciu sau cele speciale.

Hunor a mai mendționat că în realitate, pensiile pe bază de contributivitate nu trebuie să scadă.

Electrica Furnizare Discount

„Asta nu se poate accepta. Toată lumea este de acord că recalcularea nu înseamnă că vei primi mai puţin decât ai primit. Aici nu vorbim de pensiile de serviciu sau pensiile speciale. Acolo pensiile nu pot fi mai mari decât salariul şi este o altă problemă. Dar la pensiile pe bază de contributivitate nu trebuie să scadă.

Sunt câţiva, unii care au ieșit cu aceeași vechime cu condiţii similare şi au pensii mai mici decât cei care au ieșit în condiţii similare un an doi mai târziu, după o muncă aproape identică şi aceste lucruri trebuie văzute. Nimeni nu se gândește să scadă pensiile. Acest lucru nu se poate accepta”, a spus acesta.

Totodată, vicepremierul a mai menționat că partidul său a propus o creștere a pensiilor, având în vedere presiunea inflaționistă, iar toate aceste creșteri fac parte din programul de guvernare.

Kelemen Hunor a adăugat că prima creștere va fi în luna ianuarie, sperând ca pensionarii cu venituri mici să primească un ajutor în această iarnă având în vedere creșterile facturlor.

„Chiar noi am propus o creștere a pensiilor în perioada imediat următoare pentru că există o presiune inflaționistă şi o presiune în ceea ce privește preţurile la energie asupra populației. Creșterile au fost anunțate în programul de guvernare. Va fi o creștere la începutul lunii ianuarie.

Încercăm să dăm pensionarilor cu sume mai mici o singură dată o sumă pentru a acoperi cheltuielile legate de inflație şi creșterile la energie. Important este să mergem țintit şi cei care au nevoie de ajutor să primească un pic mai mult şi cei care nu au nevoie neapărat, cei cu pensii mari, să mai aştepte un pic, sau creșterea să fie un pic mai mică, proporțional bineînțeles”, a mai adăugat, Kelemen Hunor

Sursa: capital.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare