FOTO / Autostrada Sebeş – Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autostrada Sebeş-Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autorizaţia de construire pentru această zonă a lotului 1 a fost emisă recent fapt care permite deblocarea lucrărilor în acest loc. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care monitorizează lucrărilor, susţin că există şi o excepţie reprezentată de porţiunile modificate în proiectul tehnic aflate în afara coridorului de expropriere iniţial. Pentru două bretele ale nodului şi un sens giratoriu încă se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire.
Complexitatea proiectului în această zonă este dată şi de faptul că aici, viitoarea autostradă va supratraversa atât calea ferată, cât şi DN1. Proiectul presupune, de asemenea, relocarea DN1 şi construirea unui sens giratoriu pe direcţia breteleleor de acces şi ieşire Alba Iulia – Aiud. În zona respectivă vor exista, astfel, două sensuri giratorii, cel din prezent, de la ieşire din Alba Iulia şi cel care urmează a fi construit.
”Dacă porţiunea amintită este în mare parte rezolvată, nu acelaşi lucru se poate spune despre celălalt capăt al lotului: nodul foarte complicat de la Sebeş (legătura A10-A1-DN1/DN7). În iunie 2017, după 2 ani de întârzieri nepermise, a fost avizat într-un final în cadrul CNAIR proiectul tehnic al nodului rutier Sebeş. Însă nici documentaţia pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experienţa noastră de anul acesta 5-6 luni) şi nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată şi transmisă.
Aceştia sunt cei doi paşi birocratici necesari în acest moment pentru emiterea autorizaţiei de construire. Luând în considerare cele de mai sus, estimarea noastră realistă este că abia în a doua jumătate a anului 2019 vom putea circula pe acest tronson, mai ales dacă birocraţia şi incompetenţa autorităţilor vor bloca în contiuare lucrările”, mai susţin reprezentanţii asociaţiei menţionate.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările dintre toate cele patru loturi ale A10. Conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuia finalziată la data de 2 octombrie 2016.
Sursa: Asociația Pro Infrastructura
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Fiț Tito, profesionist cu 27 de ani de experiență în domeniul financiar, numit temporar șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba
Fiț Tito, profesionist cu 27 de ani de experiență în domeniul financiar, numit temporar șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba Fiț Tito, specialist cu o experiență de 27 de ani în sistemul fiscal, a fost numit temporar în funcția de șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba începând cu data de 10 […]
VIDEO | ,,Casă nouă de Crăciun” pentru tanti Ana: Ajutor pentru o bunică de 85 de ani, care își duce veacul singură în Apuseni, dintr-o indemnizație de 64 de lei
,,Casă nouă de Crăciun” pentru tanti Ana: Ajutor pentru o bunică de 85 de ani, care își duce veacul singură în Apuseni, dintr-o indemnizație de 64 de lei E început de iarnă și liniștea a pus stăpânire pe Galați, o așezare micuță din județul Alba, iar forfota oamenilor de la sat a încetat odată cu […]
VIDEO | Bărbat din Blaj, REȚINUT după ce a încălcat ordinul de protecție. A distrus sistemul de închidere al ușii pentru a se apropia de nepoata sa
Bărbat din Blaj, REȚINUT după ce a încălcat ordinul de protecție. A distrus sistemul de închidere al ușii pentru a se apropia de nepoata sa Un bărbat de 56 de ani a fost reținut după ce ar fi forțat sistemul de închidere al ușii de acces în imobil și l-ar fi distrus pentru a intra […]
