FOTO / Autostrada Sebeş – Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autostrada Sebeş-Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autorizaţia de construire pentru această zonă a lotului 1 a fost emisă recent fapt care permite deblocarea lucrărilor în acest loc. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care monitorizează lucrărilor, susţin că există şi o excepţie reprezentată de porţiunile modificate în proiectul tehnic aflate în afara coridorului de expropriere iniţial. Pentru două bretele ale nodului şi un sens giratoriu încă se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire.
Complexitatea proiectului în această zonă este dată şi de faptul că aici, viitoarea autostradă va supratraversa atât calea ferată, cât şi DN1. Proiectul presupune, de asemenea, relocarea DN1 şi construirea unui sens giratoriu pe direcţia breteleleor de acces şi ieşire Alba Iulia – Aiud. În zona respectivă vor exista, astfel, două sensuri giratorii, cel din prezent, de la ieşire din Alba Iulia şi cel care urmează a fi construit.
”Dacă porţiunea amintită este în mare parte rezolvată, nu acelaşi lucru se poate spune despre celălalt capăt al lotului: nodul foarte complicat de la Sebeş (legătura A10-A1-DN1/DN7). În iunie 2017, după 2 ani de întârzieri nepermise, a fost avizat într-un final în cadrul CNAIR proiectul tehnic al nodului rutier Sebeş. Însă nici documentaţia pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experienţa noastră de anul acesta 5-6 luni) şi nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată şi transmisă.
Aceştia sunt cei doi paşi birocratici necesari în acest moment pentru emiterea autorizaţiei de construire. Luând în considerare cele de mai sus, estimarea noastră realistă este că abia în a doua jumătate a anului 2019 vom putea circula pe acest tronson, mai ales dacă birocraţia şi incompetenţa autorităţilor vor bloca în contiuare lucrările”, mai susţin reprezentanţii asociaţiei menţionate.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările dintre toate cele patru loturi ale A10. Conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuia finalziată la data de 2 octombrie 2016.
Sursa: Asociația Pro Infrastructura
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | A fost inaugurat oficial noul supermarket Kaufland de la Aiud: Când se va deschide pentru publicul larg
A fost inaugurat oficial noul supermarket Kaufland de la Aiud Miercuri, 22 octombrie 2025, a avut loc inaugurarea oficială a noului supermarket Kaufland de la Aiud. Prin această investiție, Kaufland România creează 70 de noi locuri de muncă. Situat pe strada Transilvaniei, nr.156A, noul Kaufland este construit pe o suprafață totală de 5.200 mp, cu […]
VIDEO | Au fost finalizate lucrările de modernizare și dotare a Secției de Neonatologie a spitalului din Alba Iulia: Investiție de peste 7 milioane de lei
Au fost finalizate lucrările de modernizare și dotare a Secției de Neonatologie a spitalului din Alba Iulia Secția de Neonatologie a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Alba Iulia a fost complet modernizată și dotată cu echipamente medicale de ultimă generație, în urma unui proiect de investiții în valoare totală de 7.113.670 lei. Proiectul a fost […]
FOTO | Modernizarea halei ce va găzdui noile linii de fabricație a muniției tip NATO de la UM Cugir poate începe: A fost finalizată licitația
Modernizare a halei ce va găzdui noile linii de fabricație de la UM Cugir: A fost finalizată licitația Uzina Mecanică (UM) Cugir face un nou pas important în implementarea strategiei de modernizare și dezvoltare a capacităților de producție, de îmbunătățire a condițiilor de muncă și de protejare a mediului, reafirmând angajamentul ferm față de performanță […]