Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO / Autostrada Sebeş – Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada Sebeş-Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1

Autorizaţia de construire pentru această zonă a lotului 1 a fost emisă recent fapt care permite deblocarea lucrărilor în acest loc. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care monitorizează lucrărilor, susţin că există şi o excepţie reprezentată de porţiunile modificate în proiectul tehnic aflate în afara coridorului de expropriere iniţial. Pentru două bretele ale nodului şi un sens giratoriu încă se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire.

Complexitatea proiectului în această zonă este dată şi de faptul că aici, viitoarea autostradă va supratraversa atât calea ferată, cât şi DN1. Proiectul presupune, de asemenea, relocarea DN1 şi construirea unui sens giratoriu pe direcţia breteleleor de acces şi ieşire Alba Iulia – Aiud. În zona respectivă vor exista, astfel, două sensuri giratorii, cel din prezent, de la ieşire din Alba Iulia şi cel care urmează a fi construit.

”Dacă porţiunea amintită este în mare parte rezolvată, nu acelaşi lucru se poate spune despre celălalt capăt al lotului: nodul foarte complicat de la Sebeş (legătura A10-A1-DN1/DN7). În iunie 2017, după 2 ani de întârzieri nepermise, a fost avizat într-un final în cadrul CNAIR proiectul tehnic al nodului rutier Sebeş. Însă nici documentaţia pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experienţa noastră de anul acesta 5-6 luni) şi nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată şi transmisă.

Aceştia sunt cei doi paşi birocratici necesari în acest moment pentru emiterea autorizaţiei de construire. Luând în considerare cele de mai sus, estimarea noastră realistă este că abia în a doua jumătate a anului 2019 vom putea circula pe acest tronson, mai ales dacă birocraţia şi incompetenţa autorităţilor vor bloca în contiuare lucrările”, mai susţin reprezentanţii asociaţiei menţionate.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările dintre toate cele patru loturi ale A10. Conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuia finalziată la data de 2 octombrie 2016.

Sursa: Asociația Pro Infrastructura

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | A început magia de Crăciun într-un sat din Alba: Oamenii au pus mână de la mână și au împodobit o stradă întreagă din sat

Ioana Oprean

Publicat

în

A început magia de Crăciun într-un sat din Alba: Oamenii au pus mână de la mână și au împodobit o stradă întreagă din sat În satul Tărtăria din comuna Săliștea magia Crăciunului a început să cuprindă treptat așezarea unde, în urmă cu ceva ani, au fost descoperite tăblițele cu cea mai veche scriere din lume. […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Caz ȘOCANT în Alba: Adolescentă de 13 ani, VIOLATĂ și bătută timp de mai multe luni de un tânăr de 20 de ani. Agresorul, REȚINUT de polițiști

Ioana Oprean

Publicat

în

Caz ȘOCANT în Alba: Adolescentă de 13 ani, VIOLATĂ și bătută timp de mai multe luni de un tânăr de 20 de ani. Agresorul, REȚINUT de polițiști Un tânăr de 20 de ani a fost reținut de polițiștii din Alba după ce a violat și bătut în mod repetat o adolescentă de 13 ani, din […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | 36 DE ANI DE LA REVOLUŢIE: În 18 decembrie 1989, la Timişoara a fost instituită legea marţială, iar tinerii mureau pe treptele Catedralei, în numele Libertăţii

Ioana Oprean

Publicat

în

36 DE ANI DE LA REVOLUŢIE: În 18 decembrie 1989, la Timişoara a fost instituită legea marţială, iar tinerii mureau pe treptele Catedralei, în numele Libertăţii În urmă cu 36 de ani, în 18 Decembrie 1989, Timişoara era precum un oraş sub asediu. Urmele luptelor de peste noapte se vedeau peste tot, iar pavajul din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea