FOTO / Autostrada Sebeş – Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autostrada Sebeş-Turda, nodul rutier Alba Iulia Nord: a primit autorizaţie de construire. Cum arată „pe hârtie“ unul dintre cele mai complexe proiecte de pe lotul 1
Autorizaţia de construire pentru această zonă a lotului 1 a fost emisă recent fapt care permite deblocarea lucrărilor în acest loc. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care monitorizează lucrărilor, susţin că există şi o excepţie reprezentată de porţiunile modificate în proiectul tehnic aflate în afara coridorului de expropriere iniţial. Pentru două bretele ale nodului şi un sens giratoriu încă se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire.
Complexitatea proiectului în această zonă este dată şi de faptul că aici, viitoarea autostradă va supratraversa atât calea ferată, cât şi DN1. Proiectul presupune, de asemenea, relocarea DN1 şi construirea unui sens giratoriu pe direcţia breteleleor de acces şi ieşire Alba Iulia – Aiud. În zona respectivă vor exista, astfel, două sensuri giratorii, cel din prezent, de la ieşire din Alba Iulia şi cel care urmează a fi construit.
”Dacă porţiunea amintită este în mare parte rezolvată, nu acelaşi lucru se poate spune despre celălalt capăt al lotului: nodul foarte complicat de la Sebeş (legătura A10-A1-DN1/DN7). În iunie 2017, după 2 ani de întârzieri nepermise, a fost avizat într-un final în cadrul CNAIR proiectul tehnic al nodului rutier Sebeş. Însă nici documentaţia pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experienţa noastră de anul acesta 5-6 luni) şi nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată şi transmisă.
Aceştia sunt cei doi paşi birocratici necesari în acest moment pentru emiterea autorizaţiei de construire. Luând în considerare cele de mai sus, estimarea noastră realistă este că abia în a doua jumătate a anului 2019 vom putea circula pe acest tronson, mai ales dacă birocraţia şi incompetenţa autorităţilor vor bloca în contiuare lucrările”, mai susţin reprezentanţii asociaţiei menţionate.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările dintre toate cele patru loturi ale A10. Conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuia finalziată la data de 2 octombrie 2016.
Sursa: Asociația Pro Infrastructura
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Prezența unui URS, semnalată din nou în comuna Cricău. A fost emis mesaj RO-ALERT pentru locuitorii din zonă
Prezența unui URS, semnalată din nou în comuna Cricău. A fost emis mesaj RO-ALERT pentru locuitorii din zonă Prezența unui urs a fost semnalată din nou la Cricău, miercuri, 25 iunie 2025, în jurul orei 21.20. A fost emis mesaj RO-ALERT pentru locuitorii din zonă. ”A fost semnalată prezența unui urs în comuna Cricău. A […]
FOTO | Apel DISPERAT pentru o cățelusă a nimănui, salvată de pe marginea drumului din Ocna Mureș. I-a fost amputată o lăbuță și mai are nevoie de operații costisitoare
Apel DISPERAT pentru o cățelusă a nimănui, salvată de pe marginea drumului din Ocna Mureș. I-a fost amputată o lăbuță și mai are nevoie de operații costisitoare Asociatia Help 4 Strays a lansat un apel disperat pentru o cățelușă a nimănui, salvată de pe marginea drumului din Ocna Mureș. Patrupedului i-a fost amputată o lăbuță […]
ȘOC: 30 de comune din județul Alba rămân fără viceprimari dacă se renunță la funcția de viceprimar în comunele mici
Șoc: 30 de comune din județul Alba rămân fără viceprimari dacă se renunță la funcția de viceprimar în comunele mici În județul Alba, 30 de consilieri locali votați în funcția de viceprimar în urma alegerilor locale din 9 iunie 2024 riscă să își piardă posturile din conducerea comunelor, dacă o propunere a noului ministru al […]