Drumul forestier Feneșasa va fi reabilitat pe o lungime de 2.900 de metri: Undă verde de la APM Alba pentru începerea lucrărilor
Agenția Națională pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde proiectului de reabilitare a drumului forestier Feneșasa.
Drumul forestier Feneșasa, în lungime de 3,100 km este situat în nord-vestul localității Feneș, localitate ce este în subordinea administrativă a orașului Zlatna, județul Alba, fiind racordat la drumul forestier axial Feneș-Groza.
Drumul forestier Feneșasa facilitează accesul la 464,35 ha de fond forestier, din care 463,90 ha fond forestier proprietate publică de stat și 0,45 ha fond forestier aflat în alt tip de proprirtate. Lungimea drumului forestier ce urmează a se reabilita în această etapa este de 2900 m, iar lățimea medie a părții carosabile este de 3,00m (cu supralărgiri).
În plan și în profil longitudinal, se recomandă proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de bază de 20km/h. La stabilirea liniei roșii în profil longitudinal se vor avea în vedere și racordările cu drumurile laterale și asigurarea unei pante longitudinale de max. 12% la transport în gol și declivități maxime la transport în plin de 9,00 %, precum și asigurarea scurgerii apelor pluviale.
Drumul va avea următoarele elemente geometrice:
•viteza de proiectare: 20 Km/h
•platforma: 3,50 m
•parte carosabila: 2,75 m
•acostamente:2x 0,375 m
•raza minima: 15 – 13 m
•declivitati maxime la transport in plin: 9,00 %
•declivitati maxime la transport in gol:12,00 %
Structura rutieră
Se va realiza o suprastructură pentru partea carosabilă, platforma de întoarcere, stațiile de încrucișare și racordurile cu drumurile laterale alcătuită din:
•30cm piatră spartă poligranulară 0-70 fără impanare
•15cm piatră spartă poligranulară 0-40 cu impanare
Șanțurile din pământ sau pe teren stâncos se execută în toate zonele de debleu, de-a lungul rambleelor mai mici de 0,5 m și în porțiunile unde se acumulează ape ce trebuie evacuate. Forma șanțurilor este triunghiulară cu adâncimea de 0,5m si latimea de 1,50m.
Descărcarea rigolelor și a șanțurilor se va face prin podețele existente și prin podețe noi, prevăzute cu camere de cădere în partea de versant și aripi în partea de aval.
Între taluz și șanț se vor amenaja banchete pentru a opri pământul dizlocat de pe taluz să ajungă în șanț.
Taluzare versant
Pentru a asigura stabilitatea drumului, respectiv platforma drumului să se execute pe viu și nu pe umplutură se propune deplasarea spre versant a acesteia prin taluzarea versantului.
La intervale de 300-400 m, acolo unde situația din teren permite, se amenajează stații de încrucișare care au o lățime de 2,95 m (în stații partea carosabilă este minim 2,75m+2,95m=5,70m ), lungimea penelor de racordare de 10 m și lungimea de 15 m și 20 m, având sistemul rutier compus din aceeași structură rutieră ca și cea adoptată pe drumul forestier, acestea fiind în număr de 10 bucăți, cu suprafața carosabilă de 1550,0mp.
Siguranța circulației
Pentru siguranța circulației și exploatarea rațională a drumului se vor prevede:
– stâlpi de dirijare din lemn de foioase, care se montează conform prevederilor STAS 1948/1-1991 – 150 bucăți
– indicatoare pentru orientarea și reglementarea circulației 50 bucăți:
• de avertizare pentru locurile periculoase
• de interzicere
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Pericol pe autostrada A1, lângă Sebeș: Șofer de TIR kamikaze, cu alcoolemie de 2.48 g/l alcool pur în sânge, REȚINUT de polițiști
Pericol pe autostrada A1, lângă Sebeș: Șofer de TIR kamikaze, cu alcoolemie de 2.48 g/l alcool pur în sânge, REȚINUT de polițiști Un șofer din Arad a fost reținut marți, 5 martie 2025, pe autostrada A1, în apropiere de Sebeș, după ce a fost prins la volan cu o alcoolemie de 2,48g/l alcool pur în […]