Actualitate

Declarația Unică, PUBLICATĂ în Monitorul Oficial. Care este TERMENUL LIMITĂ de depunere al formularului 112

Ioana Oprean

Publicat

în

Ordonanța de Urgență privind Declarația Unică a fost publicată în Monitorul Oficial, a anunțat Ministerul Finanțelor, vineri seară, pe Facebook. Depunerea Declarației 112 are ca termen 15 iulie.

Petrecerea Divorțaților

„Ordonanţa de Urgenţă nr. 18/2018 care reglementează mecanismul de declarare şi plată a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial nr.260.Reamintim tuturor contribuabililor persoane fizice că depunerea Declaraţiei Unice se face până la data de 15 iulie a.c.”, precizează Ministerul Finanţelor Publice.

Ordonanța de urgență a fost adoptată de Guvern pe 15 martie. Ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici a anunțat atunci că cei care vor depune declarația online sau vor face plăți anticipate vor beneficia de avantaje.

Una dintre cele mai importante prevederi este cea care reglementează obligaţia reţinerii la sursă pentru persoanele fizice care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri realizate în baza unor contracte de activitate sportivă, arendă, din asocieri cu persoane juridice contribuabili potrivit titlurilor II şi III din Codul fiscal.

Declaraţia vizează obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate intervenite ca urmare a modificărilor legislative în domeniul contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice şi juridice.

Declaraţia 112 cuprinde atât informaţii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

De asemenea, declaraţia cuprinde şi prevederi speciale privind opţiunea distribuirii şi plăţii lunare a sumelor privind acordarea de burse private, precum şi pentru susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult reprezentând 2% sau 3,5% din impozit, de către plătitorul de venit

Potrivit ordonanței, pentru depunerea prin mijloace electronice până la data de 15 iulie 2018, se acordă o bonificație de 5% din impozitul pentru pe venit plătit integral până la 15 martie 2019, pentru plata cu anticipație a impozitului pe venit se acordă o bonificație de 5% din impozitul pe venit anual estimat plătit integral până la 15 decembrie 2018, iar în cazul în care cele douăm condiții sunt îndeplinite cumulativ se aplică ambele bonificații.

„Această ordonanţă de urgenţă schimbă fundamental acest mecanism, şi anume trecem de la un sistem cu şapte declaraţii pentru persoanele fizice la o singură declaraţie unică. În primul rând, schimbăm alte chestiuni legate de modalitatea de plată, nu mai sunt patru plăţi anticipate, (…) avem o singură plată, o singură dată de depunere, şi anume data de 15 iulie în acest an, fiind un an în care practic facem o tranziţie de la sistemul anterior la (…) noul mecanism de declarare a contribuţiilor (…), urmând ca din anul următor să fie data de 15 martie ca dată de depunere a formularului şi, desigur, şi data de plată unică”, a declarat recent ministrul Eugen Teodorovici într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Sursa: zf.ro, stiripesurse.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Preşedintele PSD, Sorin Grindeanu: ,,PSD susține refacerea unei majorități stabile alături de PNL și UDMR”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Preşedintele PSD, Sorin Grindeanu: ,,PSD susține refacerea unei majorități stabile alături de PNL și UDMR” Sorin Grindeanu, președintele PSD, a declarat vineri că partidul susține refacerea unei majorități stabile împreună cu PNL și UDMR și că este pregătit să își asume responsabilitatea guvernării. Potrivit lui Grindeanu, o discuţie despre viitorul unei ţări nu se poate […]

Citește mai mult

Actualitate

Ce este concediul de acomodare: Cine sunt beneficiari în 2026 și cum se calculează indemnizația lunară. Documente necesare

Ioana Oprean

Publicat

în

Ce este concediul de acomodare: Cine sunt beneficiari în 2026 și cum se calculează indemnizația lunară. Documente necesare Persoanele care adoptă un copil în România pot beneficia, în condițiile legii, de concediu de acomodare și de o indemnizație lunară calculată în funcție de veniturile pe care le realizat. Perioada de acomodare poate ajunge până la […]

Citește mai mult

Actualitate

E jale! Economia României, în stagnare: PIB-ul nu a crescut în trimestrul II din 2026, iar consumul populației s-a prăbușit

Ioana Oprean

Publicat

în

E jale! Economia României, în stagnare: PIB-ul nu a crescut în trimestrul II din 2026, iar consumul populației s-a prăbușit Economia României a stagnat în trimestrul al doilea din 2026, comparativ cu primele trei luni ale anului, în timp ce datele pentru primul semestru indică o contracție economică. Potrivit datelor provizorii (2) publicate vineri de […]

Citește mai mult