De ce cumpară românii branduri de lux în industria modei – Sondaj realizat de o agenție din Alba
De ce cumpară românii branduri de lux în industria modei – Sondaj realizat de o agenție din Alba
Motivele pentru care românii cumpără produse aparținând unor branduri de lux sunt cât se poate de variate. Marea majoritate achiziționează mărci de lux pentru că sunt mai bune calitativ și în special în perioadele când sunt reduceri.
45 % dintre români consideră că produsele de lux au o calitate mai bună, pe când 26% consideră ca deținerea produselor de lux arată statutul lor în societate, 19% consideră produsele de lux atractive, pe când doar 10% din respondenți se consideră mai apreciați de ceilalți dacă poartă produse de lux.
Ca și brand-uri principalele în preferințele românilor sunt: 24,5% consideră ca Massimo Dutti este un brand de lux, după el situându-se Guess cu 23%, pe când în coada clasamentului este Zara cu doar 3,5%. Printre ele se mai enumară brad-uri, precum: Ralph Lauren Gucci, Louis Vuitton, Burberry etc.
La întrebarea „Cât de des achiziționați produse de lux?”, o mare parte din împătimiții acestor categorii în procent de 51% spun că achiziționează când sunt reduceri de preț, urmați fiind de cei ce achiziționează ocazional cu un procent de 20,5%, apoi regulat cu un procent de 17,5%, iar ultima categorie fiind cei ce achiziționează doar când călătoresc cu un procent de 11%.
Studiul a fost efectuat pe mai multe categorii de vârstă, însă principalii respondenți se situează cu vârsta între 25-45 ani, un procent semnificativ fiind liber profesioniști, cu venituri peste 8000 lei/ membru de familie.
Studiul a fost realizat de către TAB RESEARCH, pe un eșantion de 680 persoane la nivel național, prin metoda CATI, în perioada 10-20 noiembrie 2023.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități Românii pot obține acum gratuit extrase de carte funciară, iar procesul de cadastrare a proprietăților din toată țara merge înainte într-un ritm susținut. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a ajuns deja la […]
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe”
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe” Rata anuală a inflației de 9,9% în august 2025 a surprins prin nivelul ridicat, susține analistul economic Adrian Negrescu. „Creșterea abruptă a prețurilor a fost determinată în special de majorarea cu 66% a energiei electrice, […]
Ratingul de țară al României, confirmat de Moody’s la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă
Moody’s confirmă ratingul României la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă Agenţia de rating Moody’s a confirmat, vineri, 12 septembrie 2025, calificativul României la „Baa3”, perspectiva rămând negativă. „Decizia de a menţine perspectiva negativă reflectă riscurile semnificative de implementare legate de programul ambiţios de consolidare fiscală al Guvernului”, se precizează într-un raport al Moody’s. Conform sursei citate, […]