De ce angajații restaurantelor pot munci nevaccinați, în vreme ce clienții nu au voie fără certificat: „Nu este normal”. Explicațiile lui Raed Arafat
De ce angajații restaurantelor pot munci nevaccinați, în vreme ce clienții nu au voie fără certificat: „Nu este normal”. Explicațiile lui Raed Arafat
Raed Arafat afirmă că nu este normal ca angajaţii restaurantelor să poată munci nevaccinaţi, în vreme ce clienții nu pot intra în local dacă nu au certificat verde. Şeful DSU mai spune că cele două situații sunt reglementate diferit și că soluţia condiționării contractului de muncă prin certificatul verde poate fi adoptată numai prin lege în Parlament.
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a fost întrebat dacă i se pare normal ca accesul în restaurant să fie permis doar celor cu certificatul verde, în vreme ce în acea unitate există angajaţi care nu sunt vaccinaţi şi pot munci acolo fără să li se ceară niciun document.
„Nu este normal, vă dau dreptate, numai că sunt două chestii care reglementează, una este problema pe care o reglementăm pe acces, pe problemă de sănătate publică, cealaltă este pe raportul de muncă. Şi problema cu angajaţii are două soluţii, soluţia bunului-simţ, care înseamnă ca patronul restaurantului să se asigure că angajaţii lui cel puţin sunt testaţi şi a doua soluţie este soluţia prin lege care să impună aceste reguli, dar numai prin lege şi prin adoptare la Parlament, nu prin hotărâri de guvern sau alte modalităţi care implementează măsurile de sănătate publică generală. Deci, problema raportului de muncă nu putem să o afectăm decât dacă va veni o lege care să aprobe acest lucru”, a explicat Raed Arafat miercuri seară.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Schimbări la serviciul de urgență 112. Vom vorbi mai puțin la telefon, iar echipajele vor porni mai repede spre intervenții
Schimbări la serviciul de urgență 112. Vom vorbi mai puțin la telefon, iar echipajele vor porni mai repede spre intervenții Românii vor interacționa în curând într-un mod complet diferit cu serviciul de urgență 112. Sistemul actual, în care apelurile sunt trecute prin mai multe filtre și redirecționări, va fi înlocuit cu un model simplificat. Un […]
România, codașa Europei la igiena DENTARĂ. Cum ajung oamenii să folosească țuica ca „tratament”
România, codașa Europei la igiena DENTARĂ. Cum ajung oamenii să folosească țuica ca „tratament” România rămâne, de ani buni, codașa Uniunii Europene în privința igienei dentare, iar diferența dintre mediul urban și cel rural este uriașă. În multe sate sărace, lipsa cabinetelor stomatologice, veniturile reduse și educația sanitară precară creează un mediu în care problemele […]
Ajutorul pentru încălzire 2025-2026: Cererile mai pot fi depuse până în 20 noiembrie. Ce condiţii trebuie îndeplinite
Ajutorul pentru încălzire 2025-2026: Cererile mai pot fi depuse până în 20 noiembrie. Ce condiţii trebuie îndeplinite Persoanele și familiile cu venituri mici din România mai pot depune până în data de 20 noiembrie 2025 cererile pentru ajutorul de încălzire, a anunțat, luni, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS). Ajutorul pentru încălzire se […]
