Rămâi conectat

Actualitate

Dacia a înregistrat o creştere de 7% a autovehiculelor vândute anul trecut și a obținut cea mai bună performanță din istorie

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

Brandul românesc Dacia a informat că a înregistrat o creştere de 7% a autovehiculelor vândute în 2018, în total, până la 700.798 unităţi, cea mai bună performanţă comercială din istoria sa.

Vânzările Dacia pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unităţi.

În România, au fost comercializate 54.593 de unităţi, cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent).

Dacia a reuşit totodată să îşi majoreze cota de piaţă, ajungând la un procent estimat la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România. Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creştere, iar fiecare model Dacia s-a situat, şi în 2018, în postura de lider în segmentul său de piaţă respectiv, potrivit companiei.

”Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creştere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depăşind, cu 13.179 de unităţi vândute, cea mai bună performanţă atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienţilor au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4×4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor”, se arată în comunicat.

La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unităţi vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piaţa internă.

”Sandero a rămas şi în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unităţi. Şi în acest caz apetenţa clienţilor s-a orientat către vârful de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway”, se arată în comunicat.

Şi celelalte modelele rămân lidere pe segmentele lor de piaţă: Logan MCV (3.779 unităţi), Dokker (2.227 unităţi) şi Lodgy (1.061 unităţi).

”Cu 700.798 unităţi vândute în total – în România, plus pieţele internaţionale (în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa. Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017”, se arată în comunicat.

Una din cele mai bune performanţe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, constructorul român a urcat astfel pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent.

Sursa News.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ministrul Educației: „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”. Câte ore ar trebui să dureze temele pentru acasă

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Ministrul Daniel David: Temele nu trebuie să devină o corvoadă pentru elevi Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția că temele pentru acasă trebuie să fie relevante și bine dozate, pentru a atinge obiectivele educaționale. „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”, a […]

Citește mai mult

Actualitate

Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active Economistul Radu Georgescu a publicat vineri o postare în care încearcă să explice, pe înțelesul tuturor, de ce bursele și activele financiare înregistrează scăderi în această perioadă. Potrivit acestuia, principalul factor este reducerea lichidității la nivel global, determinată […]

Citește mai mult

Actualitate

Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin România rămâne țara cu cea mai mare mortalitate prin cancer de col uterin din Uniunea Europeană, cu peste 400 de decese evitabile la 100.000 de locuitori. În ciuda […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea