Dacia a înregistrat o creştere de 7% a autovehiculelor vândute anul trecut și a obținut cea mai bună performanță din istorie
Brandul românesc Dacia a informat că a înregistrat o creştere de 7% a autovehiculelor vândute în 2018, în total, până la 700.798 unităţi, cea mai bună performanţă comercială din istoria sa.
Vânzările Dacia pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unităţi.
În România, au fost comercializate 54.593 de unităţi, cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent).
Dacia a reuşit totodată să îşi majoreze cota de piaţă, ajungând la un procent estimat la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România. Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creştere, iar fiecare model Dacia s-a situat, şi în 2018, în postura de lider în segmentul său de piaţă respectiv, potrivit companiei.
”Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creştere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depăşind, cu 13.179 de unităţi vândute, cea mai bună performanţă atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienţilor au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4×4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor”, se arată în comunicat.
La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unităţi vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piaţa internă.
”Sandero a rămas şi în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unităţi. Şi în acest caz apetenţa clienţilor s-a orientat către vârful de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway”, se arată în comunicat.
Şi celelalte modelele rămân lidere pe segmentele lor de piaţă: Logan MCV (3.779 unităţi), Dokker (2.227 unităţi) şi Lodgy (1.061 unităţi).
”Cu 700.798 unităţi vândute în total – în România, plus pieţele internaţionale (în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa. Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017”, se arată în comunicat.
Una din cele mai bune performanţe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, constructorul român a urcat astfel pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent.
Sursa News.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie Pâinea, carnea, laptele, fructele sau legumele sunt doar câteva dintre alimentele de bază pentru care ar urma să plătim mai mult de luna viitoare. La 1 iulie 2025 […]
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia Economistul Radu Georgescu reamintește că în România va începe în curând sezonul de secetă, ceea ce înseamnă că vor fi mult mai puțini bani pe piață care să irige economia. […]
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), cel mai mare operator național de distribuție a energiei electrice, continuă, pentru al doilea an consecutiv, campania națională de informare adresată utilizatorilor din cele 18 județe în care activează, dar și publicului larg […]