Consumul de pește previne depresia – STUDIU
Consumul regulat de pește, mai ales a speciilor bogate în omega-3, acționează favorabil asupra riscului de a suferi de depresie, potrivit passionsante.be.
Apariția și dezvoltarea depresiei depind în primul rând de factori personali și de mediu. Totuși meta-analiza publicată în Journal of Epidemiology&Community Health arată că elementul omega-3 din peștele gras (sardine, somon, hering, ton, păstrăv) are un real efect protector ce poate fi atribuit acțiunii ei asupra serotoninei și dopaminei, neurotransmițători implicați în depresie.
Sunt demne de luat în considerare și alte componente ale cărnii de pește, cum ar fi mineralele, vitaminele și proteinele. De remarcat că amatorii de pește au în general un mod de viață mai sănătos (mișcare, alimentație).
Cercetători chinezi de la Universitatea din Qingdao au trecut în revistă un mare număr de studii realizate pe această temă în ultimii cinci ani și au reținut circa 30, considerate cele mai serioase, desfășurate pe 150.000 de adulți. Prelucrarea rezultatelor a arătat că, la profiluri echivalente, consumul regulat de pește — îndeosebi de pește gras — duce la scăderea cu 17% a riscului de depresie, efectul fiind același atât la femei, cât și la bărbați.
Nutriționiștii recomandă în acest scop două porții de pește pe săptămână — din care el puțin una să fie de pește gras, încheie passionsante.be, potrivit Agerpres.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul
Ministrul interimar al Mediului anunţă convocarea „de urgenţă” la minister a conducerii Romsilva: Care este motivul Ministrul interimar al Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, anunță că va convoca „de urgență” conducerea Romsilva la sediul ministerului, în urma analizei publicate vineri de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). „Romsilva a atribuit în proceduri fără publicare […]
VIDEO | O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic
O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic O tânără de 24 de ani din Caraș-Severin a fost prinsă pentru a patra oară, în doar trei luni, la volan fără permis de conducere. Femeia a […]
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene”
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene” Şeful Statului Major al Forțelor Navale, viceamiralul Mihai Panait, a declarat sâmbătă, de Ziua Marinei, că, de la începutul războiului din Ucraina, militarii români au […]