Rămâi conectat

Actualitate

Competiția internațională de PR pentru studenți își anunță câștigătorii din acest an. Studenți din Italia, Mexic și Letonia pe podiumul PR Arena

Publicat

în

Competiția internațională de PR pentru studenți își anunță câștigătorii din acest an. Studenți din Italia, Mexic și Letonia pe podiumul PR Arena

PR Arena este un proiect Global Women in PR Romania lansat în 2019 în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Comunicare București (Universitatea din București). Ediția a V-a a marcat trecerea competiției la un nou registru internațional: 130 de studenți din 5 țări, 2 continente și 11 universități s-au înscris anul acesta pentru a lucra la un brief care a abordat conștientizarea fenomenului traficului de persoane.

Cele 10 echipe care au intrat în finală au lucrat timp de trei zile cu profesioniști cu peste 10 ani de experiență în industrie din țări precum România, Italia și Mexic. Un juriu internațional a decis campaniile câștigătoare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Câștigătorii din acest an vin din Italia, Sapienza Universita di Roma (Ludovica Papirri, Chiara Sciannella, Ludovica Rodino), Mexic, Universidad La Salle (Sebastian Dereck Pacheco Acosta, Monserrat Gonzalez Sanchez, Gabriel Espinosa De Los Monteros Vega) și Letonia, Universitatea din Letonia (Anna Matule, Paula Muizinika, Ilze Puga).

„A fost o experiență intensă și provocatoare! Această competiție ne-a permis să ne punem în practică cunoștințele. Dorim să-i mulțumim mentorului nostru Alina Damaschin pentru că ne-a sprijinit în timpul competiției și universității noastre Sapienza Università di Roma. Credem cu adevărat în ideile noastre și suntem atât de mândri că am câștigat arătându-le. Sperăm că soluția noastră va ajuta cu adevărat la reducerea problemei traficului de persoane. Încă nu credem!” au declarat Ludovica Papirri, Chiara Sciannella și Ludovica Rodinò, membri ai echipei câștigătoare.

„A fost primul an în care m-am implicat în competiția PR Arena și primul an în care evenimentul a fost unul international. Am fost foarte încântată să am această oportunitate de a lua pulsul comunității studențești internaționale, de a asculta toate ideile venite de la participanții din țări diferite și de a ghida echipa de la Universitatea Sapienza. Această nouă generație de comunicatori aduce multă energie și determinare în modul în care abordează brief-urile și știe să beneficieze de unele competențe speciale pe care le dețin cu toții, indiferent de fundal – abilități digitale (de exemplu, crearea și editarea audio/foto/video). Acestea îi ajută să-și exprime mai rapid gândirea și oferă un avantaj clar în orice domeniu de comunicare pe care vor decide să-l aleagă. Salut cu adevărat competiția și faptul că este organizată în fiecare an, indiferent de contextul general, aducând brief-uri despre probleme critice din viața reală la care studenții au șansa de a contribui.

Felicitări tuturor organizatorilor, profesorilor, mentorilor și juriului, toți au oferit o experiență de învățare deosebită care sper să se repete cât mai des și să aducă din ce în ce mai mulți profesioniști alături de noua generație”, a declarat Alina Damaschin, Partner & Creative Lead, Agenția Rogalski Damaschin (București), Mentor la PR Arena 2022.

Echipele care s-au înscris la competiția PR Arena 2022 au venit din Universitatea din București (România), Universitatea Transilvania (România), Universitatea Alexandru Ioan Cuza (România), Universitatea Națională și Kapodistriană din Atena (Grecia), Sapienza Università Di Roma (Italia), Universitatea din Letonia (Letonia) și Universitatea La Salle Mexic (Mexic), Universitatea Națională de Studii Politice și Administrație Publică (România), Universitatea Babeș-Bolyai (România), Universitatea Politehnică din Timișoara (România) și Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău (România).

”Suntem foarte bucuroși că am avut ocazia să oferim studenților noștri această experiență internațională de confruntare directă cu lumea relațiilor publice. Suntem recunoscători PR Arena pentru implicare și posibilitățile pe care le deschide pentru viitoare colaborări. Și suntem extrem de mândri de studenții care, în prima lor competiție, au reușit să obțină un premiu atât de important”, a declarat Christian Ruggiero, profesor la Universitatea Sapienza din Roma.

„Este uimitor să vedem că o competiție pe care am creat-o pentru proprii studenți devine ceva atât de mare și atât de relevant pentru piața comunicațiilor. Ediția PR Arena de anul acesta a reunit cadre universitare, studenți și profesioniști de pe două continente diferite și atât de multe culturi, limbi și națiuni diferite încât așteptăm cu nerăbdare ceea ce putem crea în viitor pentru a ține pasul cu tendința pe care am stabilit-o în timpul ultimelor cinci ediții ale competiției. Un lucru este clar: scopul nostru este să continuăm să lucrăm pentru a crea punți între sistemul educațional și profesioniștii care ne așteaptă absolvenții de cealaltă parte a aventurii academice; le mulțumim tuturor colaboratorilor noștri din universitățile din România, Europa și nu numai, pentru că ne-au ajutat să promovăm această idee în fiecare an”, a declarant Anamaria Nicola, Lector principal la Universitatea din București, co-organizator al evenimentului.

„Competiția PR Arena este contribuția industriei de PR din România la creșterea și profesionalizarea următoarei generații de oameni de PR din întreaga lume. Ca parte a unei organizații globale, am știut de la început că proiectul nu se va limita la granițele țării noastre, dar nu ne-am imaginat niciodată că lucrurile se vor dezvolta atât de repede. Am văzut talente foarte bune în acest an și sper ca întreaga comunitate GWPR să beneficieze de acest bazin de talente și să investească în următoarea generație de profesioniști în PR”, a concluzionat Ana-Maria Diceanu, co-fondatoare și președinte Global Women in PR România.

Cea de-a 5-a ediție a PR Arena s-a desfășurat cu sprijinul Lidl, BCR, Orange, Bonnie & Clyde. Anul acesta premiile pentru echipele de pe podium sunt în valoare totală de peste 2.000 USD.

Despre GWPR România

GWPR este o organizație globală care conectează profesionistele din PR din întreaga lume. Comunitatea oferă oportunități de a împărtăși idei, experiențe și resurse. GWPR oferă oportunități de networking, insight-uri și leadership cu privire la practicile flexibile pentru programul de muncă, reducerea diferențelor salariale dintre femei și bărbați cu scopul de a avea un echilibru în echipele de conducere a companiilor și un climat de muncă mai bun.

Lansată în iunie 2018 și având 80 de membre, GWPR România își propune să consolideze reputația industriei, să contribuie la educarea tinerei generații și să ofere interacțiuni cu rețeaua globală de profesioniști. Un alt obiectiv este acela de a susține ascensiunea profesionistelor din industrie în board-ul de conducere al companiilor.
Membrii fondatori ai asociației sunt: Ana Maria Diceanu (Brain4Strategy), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Cristina Hanganu (Lidl România), Irina-Ileana Ionescu (Coca-Cola Hellenic Bottling Company), Ioana Mănoiu (GMP PR), Crenguța Roșu (DC Communications), Cristina Popescu (Danone), Gabriela Lungu (WINGS Creative Leadership Lab), Anca Ungureanu (UniCredit Bank), Irina Roncea (Golin), Oana Mateescu (Ursus Breweries), Lidia Solomon (Honeywell), Dana Oancea (Forum for International Communications) și Cristina Butunoi (Golin).

Despre Facultatea de Jurnalism și Comunicare (FJSC)

FJSC oferă un program de studii complex în domeniul științelor comunicării, având trei direcții de studiu: jurnalism, comunicare şi relaţii publice şi publicitate. Alături de cadre didactice specializate în acest domeniu, la FJSC predau unii dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniu.

Fondată în 1990, FJSC îşi propune să prezinte studenților bazele comunicării de masă, tehnicile şi exigenţele morale ale jurnalismului, înțeles ca reflectarea curentă şi raţională a evenimentelor, prin presă scrisă, audiovizuală sau online. FJSC oferă posibilitatea aprofundării cunoștințelor în domeniul comunicării cu aplicații în sfera relațiilor publice şi a publicităţii.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Alexandru Rafila, despre variola maimuței: „Nici vorbă să fie o pandemie. Riscul de infecție este mic”

Publicat

în

Alexandru Rafila, despre variola maimuței: „Nici vorbă să fie o pandemie. Riscul de infecție este mic”

Ministrul Sănătății, Alexandru Radila, susține că virusul variola maimuței nu poate fi considerat, un pericol, deocamdată și nici nu se pune problema să vorbim despre o pandemie.

„Nici vorbă de pandemie. Este exclus așa ceva. Rata de reproducere a acestei infecţii este mult sub 1, este 0,3. Ştiți bine că pentru infecția cu noul coronavirus am plecat de la 3 și am ajuns pe la 10 sau chiar peste rată de reproducere.

Deci riscul de infecție este mic și nu se transmite decât prin contact direct, prelungit, cu o persoană infectată.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cele 90 de cazuri care au fost înregistrate în Europa au fost oarecum grupate în majoritatea lor, în sensul că se poate stabili calea de transmitere în cadrul acelor grupuri”, a spus Alexandru Rafila, duminică, la Antena 3.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Ministrul Educației: „Nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației”

Publicat

în

Ministrul Educației: „Nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației”

„Mulți dintre colegii noștri uită că nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației, disponibilă în momentul actual în zeci, sute, mii de surse de informare la care avem acces instantaneu, ci trebuie să ne axăm pe competențe”, a declarat ministrul Educației în cadrul unei conferințe despre testarea standardizată, organizată de educatieprivată.ro.

Amintim că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale.

Sorin Cîmpeanu a precizat că „nu este suficientă nota”: „Noi am fost obișnuiți în școală să evaluăm cunoștințele, să evaluăm conținutul. Conținutul poate fi foarte ușor apreciat printr-o notă de la 1 la 10. Știu, sunt profesor de peste 30 de ani, pot să fac acest lucru extrem de ușor, să apreciez ceea ce am predat, la nivel de cunoștințe, cu note de la 1 la 10.”

Elit - Gustul Desăvârșit

Acesta e explicat de ce este important ca profesorii să măsoare competențele elevilor: „Competențele conțin în egală măsură cunoștințe, rămân importante, dar alături de cunoștințe avem abilități și avem atitudini. Aceste două componente nu mai pot fi evaluate la fel de ușor numeric, prin note de la 1 la 10, nici abilitățile și cu atât mai puțin atitudinile.”

„Pentru a înțelege, dacă îmi permiteți să dau un exemplu foarte simplu: cunoștințe – învățăm să scriem, știm să scriem, știm să citim – foarte bine, cunoaștem aceste lucruri. Abilitatea este de a înțelege un text, pe asta se bazează și testele PISA atunci când definesc alfabetismul funcțional sau analfabetismul funcțional. Mai apoi, e vorba de atitudine, ne place să citim, ne place lectura, sau ca să dau un alt exemplu, poate mai ușor de înțeles. Avem noțiuni despre un proces electoral, știm, cunoaștem sistemul, avem aceste cunoștințe, dar mai apoi trebuie să înțelegem să citim corect, să înțelegem o platformă, să facem diferențele, să avem o gândire critică. Asta este o abilitate. Mai apoi, ca atitudine, mergem la vot chiar dacă plouă. Asta este o atitudine pe care o apreciem. Dacă dumneavoastră credeți că se pot aprecia prin note de la 1 la 10 aceste atitudini, eu cred că nu pot fi. Și atunci de asta este nevoie de evaluarea competențelor, este nevoie de aceste rapoarte narative, descriptive (…)”, a menționat ministrul Educației.

Ministrul Cîmpeanu a subliniat că programul de educație remedială a mers „foarte prost”:„Foarte prost a mers programul de educație remedială. A fost mai degrabă, mă abțin de la calificative. Acum, având evaluări standardizate, avem o șansă în plus să meargă mai bine și această componentă de educație remedială, pentru că avem un instrument de diagnostic.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Țara noastră a urcat pe locul șase în clasamentul producătorilor de vin din Europa

Publicat

în

Țara noastră a urcat pe locul șase în clasamentul producătorilor de vin din Europa

Cu podgorii întinerite, România face tot mai mult vin. Anul trecut, producția a crescut cu 16 la sută, în vreme ce în țări cu tradiție, precum Franța și Spania, a scăzut.

Și nu doar plantațiile de viță de vie se schimbă, ci și cramele. O parte din profit este investit în amenajarea lor ca să fie vizitate.

Fost profesor de muzică, Marcel Pașcu este unul dintre proprietarii unei crame din județul Prahova și a viilor care o înconjoară. Când a cumpărat domeniul, vița era veche, așa că a înlocuit-o. A plantat butași din soiuri precum Chardonnay, Sauvignon Blanc sau Fetească Neagră, iar investiția a fost acoperită în proporție de 70% cu bani de la stat și de la Uniunea Europeană, 15 mii de euro pentru fiecare hectar.

Elit - Gustul Desăvârșit

Marcel Pașcu, proprietar cramă: „Dacă erau numai din bani proprii puțin probabil să fi reușit să replantez 25 de ha, a fost de mare ajutor. Pentru toată viticultura românească.”

Odată întinerite podgoriile, s-au dezvoltat și cramele. În ultimii cinci ani, cei care au domenii viticole au cheltuit 20 de milioane de euro ca să le transforme.

De pildă, la Tohani, o cramă boutique deschisă recent atrage turiștii cu peisajul spectaculos, pe lângă vinurile alese. Degustările se fac în via dispusă în formă de amfiteatru, la 400 de metri înălțime. Tot aici, oamenii se pot plimba printre butucii de viță, pe jos ori cu bicicleta.

Roxana Ana, reprezentant cramă: „Activitățile oeno turistice pe care le desfășurăm sunt în marea lor majoritate organizate în aer liber. Pachetele noastre de degustare încep de la 70 de lei și se pot duce până la 200 de lei.”

Și pentru că numărul celor care nu s-ar mai da duși din vie e tot mai mare, o altă cramă din zonă și-a mărit spațiul de cazare cu 14 camere. Aici, vinul păstrat în amfore este folosit și la gătit. Friptura de vițel, de exemplu, stă la fiert înainte, în cinci litri de fetească neagră.

Cornel Dicu, Organizația Națională Interprofesională Vitivinicolă: „Am reușit cu această sumă de aproximativ 45 de milioane de euro acordată în fiecare an viticulturii din România să începem în ritm alert. Refacerea podgoriilor, a tuturor centrelor viticole.”

Iar anul trecut, România a urcat în clasamentul producătorilor de vin din Europa, cu o poziție, pe locul șase. Doar că vinul românesc nu ajunge foarte departe.

Vasile Ghibu, somelier: „Calitatea a crescut foarte mult, extraordinar, cred că putem sta la masa cu marile vinuri ale lumii. Cu exportul stăm cam prost.”

Alta este situația când vine vorba de consum. Suntem pe locul 13 în lume, cu un volum de 24,6 litri de vin pe cap de locuitor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare