Actualitate
Cinematografele şi sălile de spectacole ar putea fi redeschise de la 1 iunie. Care vor fi regulile de acces
Pentru ca activitățile culturale să fie reluate de la 1 iunie, Ministerul Culturii propune noi măsuri care vor fi analizate de către Ministerul Sănătății și de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU). Setul de măsuri a fost elaborat în urma discuțiilor din cadrul grupului de lucru pentru reluarea activității cu public a sectoarelor cultural-creative, grup inițiat de către Ministerul Culturii cu sprijinul prim-ministrului Florin Cîţu.
Adeverinţă de vaccinare anti-COVID sau test RT-PCR negativ – pentru spectacolele în spaţii închise
Adeverinţa de vaccinare anti-COVID, un test RT-PCR negativ, realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului, sau un test destinat diagnosticării rapide negativ se numără printre condiţiile participării publicului la activităţile cultural-creative în spaţii închise în condiţiile unei rate a incidenţei infecţiilor cu SARS-CoV-2 cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori.
În funcţie de situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:
*** Scenariul 1 – organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în spaţii închise este permisă folosind capacitatea maximă a spaţiului respectiv şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori în localităţile în care se află acestea, dacă toate persoanele care participă la eveniment se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:
* accesul persoanelor se va face în baza adeverinţei de vaccinare, care va atesta încheierea procesului de vaccinare, la 10 zile de la realizarea rapelului, aceasta urmând a se prezenta împreună cu un act de identitate;
* test RT-PCR negativ realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului;
* testare cu un test destinat diagnosticării rapide a virusului SARS-CoV-2 – accesul în sală se va face doar în baza unui test cu un rezultat negativ, ce va fi realizat în ziua evenimentului;
* au trecut prin boală şi pot face dovada prezenţei anticorpilor printr-un document medical, care nu va fi mai vechi de 90 de zile.
Potrivit propunerilor, în cazul în care o acţiune culturală se organizează în scenariul 1, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ:
* publicul poate participa la eveniment în picioare; se vor aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
* participanţii sunt obligaţi în continuare să poarte mască pe toată durata evenimentului;
* sala/spaţiul poate fi folosit la capacitate maximă, ocupând toate locurile;
* consumul de băuturi şi alimente se va realiza doar în spaţiile special amenajate şi doar cu respectarea normelor ordinului comun Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi Ministerul Sănătăţii.
*** Scenariul 2
* organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în spaţii închise este permisă fără a depăşi 2/3 din capacitatea spaţiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
* organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în spaţii închise este permisă fără a depăşi 1/2 din capacitatea spaţiului, dar nu mai mult de 300 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
* organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în spaţii închise este permisă fără a depăşi 1/3 din capacitatea spaţiului, dar nu mai mult de 200 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
În cazul în care o acţiune culturală se organizează în Scenariul 2, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ:
* spaţiul va fi organizat cu locuri de şezut (scaune, bănci, pufuri etc.). Publicul nu poate urmări un spectacol/concert în picioare;
* personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
* se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator, în cazul în care organizatorii amenajează spaţiul cu locuri de şezut (scaune, bănci, pufuri etc.), urmând a se aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la două persoane şi membrii aceleiaşi familii pot sta împreună;
* spectatorii nu stau faţă în faţă, ci unii în spatele celorlalţi, înlăturând astfel riscul contaminării directe prin proximitate.
În cazul în care evenimentul se desfăşoară într-un restaurant, bar sau cafenea organizarea spaţiului şi a publicului se va face conform reglementărilor specifice HORECA din ordinul comun în vigoare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi Ministerului Sănătăţii.
Potrivit Ministerului Culturii, prin spaţii închise se înţelege atât spaţiul convenţional în care se pot desfăşura spectacole, concerte, proiecţii de film, conferinţe etc., cât şi spaţiul neconvenţional, cum ar fi hale industriale, săli de sport, holul sau spaţiul larg al unui clădiri, cafenele, restaurante etc.
Prin activităţi culturale se înţelege fără a se limita la: teatru, dans, concert, film, stand-up comedy sau expoziţie, expoziţie temporară, târg, workshop, conferinţă cu caracter cultural sau creativ.
„Persoanele care coordonează fiecare producţie sunt responsabile de verificarea modalităţii de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecţie cu SARS-CoV-2, respectând măsurile sanitare generale aplicabile în funcţie de specificul activităţii. Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toţi participanţii: spectator, artist, furnizor de servicii, lucrător şi organizator”, mai precizează documentul.
Acces fără nicio dovadă medicală la spectacole în aer liber
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în aer liber este permisă fără a depăşi numărul de 500 şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 3 la mia de locuitori, accesul nefiind restricţionat de nicio dovadă medicală.
În funcţie de situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:
*** Scenariul 1
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în aer liber este permisă indiferent de numărul de participanţi şi de condiţiile ratei de incidenţă cumulate în localităţile în care se află acestea, dacă toate persoanele care participă la eveniment se încadrează în una dintre situaţiile de mai jos:
* accesul persoanelor se va face în baza Adeverinţei de vaccinare, care va atesta încheierea procesului de vaccinare, la 10 zile de la realizarea rapelului, aceasta urmând a se prezenta împreună cu un act de identitate;
* test RT-PCR pentru SARS-CoV-2 realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului;
* testare cu un test destinat diagnosticării rapide a virusului SARS-CoV-2. Accesul în sală se va face doar în baza unui test cu un rezultat negativ, ce va fi realizat în ziua evenimentului;
* au trecut prin boală şi pot face dovada prezenţei anticorpilor printr-un document medical, care nu va fi mai vechi de 90 de zile.
În cazul în care o acţiune culturală se organizează în Scenariul 1, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ:
* publicul poate participa la eveniment în picioare, urmând a se aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
* participanţii sunt obligaţi în continuare să poarte mască pe toată durata evenimentului;
* sala/spaţiul poate fi folosit la capacitate maximă, ocupând toate locurile sau în cazul în care participanţii vor sta în picioare, se va aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
* consumul de băuturi şi alimente se va realiza doar în spaţiile special amenajate şi doar cu respectarea normelor ordinului comun – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi Ministerul Sănătăţii.
*** Scenariul 2
* Organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în aer liber este permisă fără a depăşi numărul de 500 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 3/1.000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea.
* Organizarea şi desfăşurarea activităţilor cultural-creative în aer liber este permisă fără a depăşi numărul de 300 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 7,5/1.000 de locuitori, dar mai mare de 3/1.000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea.
Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
În cazul în care o acţiune culturală se organizează în Scenariul 2, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ:
* spaţiul va fi organizat cu locuri de şezut (scaune, bănci, pufuri etc.), publicul neputând urmări un spectacol/ concert în picioare;
* personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
* referitor la distribuţia locurilor (atât online cât şi la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator. În cazul în care organizatorii amenajează spaţiul cu locuri de şezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca un metru între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la două persoane şi membrii aceleiaşi familii pot sta împreună;
* în ceea ce priveşte rândurile: ţinând cont de structura de teatru/ amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau faţă în faţă, ci unii în spatele celorlalţi, înlăturând astfel riscul contaminării directe prin proximitate;
* delimitarea clară a spaţiului în care se va desfăşura evenimentul;
* consumul de băuturi şi alimente se va realiza doar în spaţiile special amenajate.
În cazul în care evenimentul se desfăşoară într-un restaurant, bar sau cafenea, organizarea spaţiului şi a publicului se va face conform reglementărilor specifice HORECA din ordinul comun în vigoare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi Ministerului Sănătăţii.
Potrivit Ministerului Culturii, prin evenimente sau acţiuni culturale se înţelege, fără a se limita, la: teatru, dans, concert, proiecţie cinematografică, stand-up comedy sau târg, expoziţie, expoziţie temporară, workshop, conferinţă cu caracter cultural-creativ.
„Persoanele care coordonează fiecare eveniment (ex. organizator, director tehnic etc.) sunt responsabile de verificarea modalităţii de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecţie cu SARS-CoV-2 la locul de muncă. Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toţi participanţii: spectator, artist, furnizor de servicii, lucrător şi organizator”, mai precizează documentul.
Acces în cinematografe fără depăşirea capacităţii spaţiului
Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor în spaţii închise este permisă fără a depăşi anumite procente din capacitatea spaţiului în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate de 3, 5 sau 7,5 la mie în localităţile în care se află acestea.
În funcţie de situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:
*** Scenariul 1
* Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor în spaţii închise este permisă fără a depăşi 2/3 din capacitatea spaţiului în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 3/1.000 de locuitori în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
* Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor în spaţii închise este permisă fără a depăşi 1/2 din capacitatea spaţiului în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 5/1.000 de locuitori în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
* Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor în spaţii închise este permisă fără a depăşi 1/3 din capacitatea spaţiului în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mici de 7,5/1.000 de locuitori în localităţile în care se află acestea. Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricţionat de nicio dovadă medicală.
În completarea măsurilor generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ, Ministerul Culturii a propus o serie de reguli suplimentare aplicabile cinematografelor, astfel:
* este interzisă funcţionarea sălilor de cinematograf 4DX;
*distribuirea de ochelari 3D este permisă în cazul celor de unică folosinţă, iar cei refolosibili vor fi dezinfectaţi după fiecare proiecţie;
* funcţionarea cafenelei/bistroului/altor magazine care comercializează băuturi sau/şi produse alimentare din incinta cinematografelor este permisă cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare;
* participanţii sunt obligaţi în continuare să poarte mască pe toată durata proiecţiei;
* personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
*referitor la distribuţia locurilor în sală (atât online, cât şi la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator. În cazul în care organizatorii amenajează spaţiul cu locuri de şezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la 2 persoane şi membrii aceleiaşi familii pot sta împreună;
* în ceea ce priveşte rândurile: ţinând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau faţă în faţă, ci unii în spatele celorlalţi, uşor pe diagonală, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.
Persoanele care coordonează fiecare producţie (ex. manager de sală) sunt responsabile de verificarea modalităţii de implementare a acestor recomandări, în vederea reduce
Sursa: digi24.ro

Actualitate
Câți ani va dura aderarea Ucrainei la UE: Francezii vorbesc de DECENII
Câți ani va dura aderarea Ucrainei la UE: Francezii vorbesc de DECENII
Aderarea Ucrainei la Uniunea Europeană va lua ”indubitabil 15 sau 20 de ani”, a estimat duminică ministrul delegat francez pentru afaceri europene Clement Beaune, potrivit căruia ţara în cauză poate intra între timp în comunitatea politică europeană propusă de preşedintele francez Emmanuel Macron, transmite AFP.
Trebuie să fim oneşti. Dacă spunem că Ucraina va intra în UE în şase luni, un an sau doi ani, am minţi. Nu ar fi adevărat. Vor fi indubitabil 15 sau 20 ani, este foarte mult, a declarat Beaune, a cărui ţară asigură până la 30 iunie preşedinţia semestrială a Consiliului UE, pentru postul Radio J.
În acest timp, este nevoie de un proiect politic în care ucrainenii pot intra, a adăugat reprezentantul Parisului.
Preşedintele francez Emmanuel Macron a explicat joi că eventuala comunitate politică europeană pe care a propus-o la începutul lunii mai ar fi complementară procesului de aderare la Uniunea Europeană şi nu o alternativă la acesta.
Macron a prezentat acest proiect pe 9 mai în faţa Parlamentului European la Strasbourg, în plină dezbatere privind lansarea procesului de aderare a Ucrainei, ţară invadată militar de Rusia.
El afirma cu acea ocazie că ar fi nevoie de decenii pentru ca Ucraina să adere la UE şi sugera că între timp ţara poate face parte dintr-o comunitate politică europeană care ar putea include Regatul Unit, ţară ieşită din UE în 2020, sau Republica Moldova.
Acest proiect, care ar urma să fie dezbătut la Consiliul European de la Bruxelles de la finalul lunii iunie, a fost deja criticat de unii lideri europeni, precum preşedintele lituanian Gitanas Nauseda, în opinia căruia proiectul ar reflecta o lipsă de voinţă de a integra rapid Ucraina în interiorul UE, notează Agerpres.
Actualitate
ASTĂZI: Încep înscrierile la BACALAUREAT 2022. Descarcă cererea-tip. CALENDAR
ASTĂZI: Încep înscrierile la BACALAUREAT 2022. Descarcă cererea-tip. CALENDAR
Înscrierile la examenul de Bacalaureat 2022 au început oficial astăzi. Elevii care susțin examenul de Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, se pot înscrie în perioada 23-27 mai, conform procedurii comunicate de Ministerul Educației către inspectoratele școlare.
„Înscrierea la sesiunile examenului național de bacalaureat 2022 se face prin completarea documentelor-tip de înscriere de către candidați în perioada 9-10 mai 2022 – pentru sesiunea specială, în perioada 23-27 mai 2022 – pentru sesiunea iunie-iulie, respectiv în perioada 18-25 iulie – pentru sesiunea august septembrie (…)”, potrivit documentului transmis de Ministerul Educației.
Lista actelor necesare pentru înscrierea la examenul de Bacalaureat
- dosar
- poze ¾ (2 bucăți)
- copie certificat de naștere și carte de identitate
- foaie matricolă
- cerere-tip – se completează la secretariatul unității școlare absolvite
- adeverință recunoaștere probe – pentru candidații din seriile anterioare
Documentele-tip de înscriere
- tabel de înscriere
- cerere de înscriere (fișă-tip informatizată)
În perioada 23-27 mai, candidații la examenul de Bacalaureat 2022, sesiunea iunie-iulie, parcurg următoarele etape, a relatat edupedu.ro:
Candidații completează partea I a cererii de înscriere
Candidații care solicită recunoașterea / echivalarea unor probe susținute în anii anteriori / sesiunile anterioare completează partea I și partea a II-a din cererea de înscriere
De asemenea, elevii care, în cel puțin una dintre clasele a IX-a – a XII-a, au obținut premii individuale la concursuri / olimpiade școlare internaționale, recunoscute de către Ministerul Educației, la o disciplină inclusă în lista disciplinelor de bacalaureat și care solicită echivalarea probei scrise respective, completează partea I și partea a III-a din fișa-tip.
- 23 – 27 mai 2022: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
- 27 mai 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
- 6 – 8 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
- 8 – 9 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
- 9 – 10 iunie 2022: Evaluarea competențelor digitale — proba D
- 13 – 15 iunie 2022: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
- 20 iunie 2022: Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
- 21 iunie 2022: Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
- 22 iunie 2022: Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
- 23 iunie 2022: Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
- 27 iunie 2022: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
- 28 – 30 iunie 2022: Rezolvarea contestațiilor
- 1 iulie 2022: Afișarea rezultatelor finale
Actualitate
Alexandru Rafila, despre variola maimuței: „Nici vorbă să fie o pandemie. Riscul de infecție este mic”
Alexandru Rafila, despre variola maimuței: „Nici vorbă să fie o pandemie. Riscul de infecție este mic”
Ministrul Sănătății, Alexandru Radila, susține că virusul variola maimuței nu poate fi considerat, un pericol, deocamdată și nici nu se pune problema să vorbim despre o pandemie.
„Nici vorbă de pandemie. Este exclus așa ceva. Rata de reproducere a acestei infecţii este mult sub 1, este 0,3. Ştiți bine că pentru infecția cu noul coronavirus am plecat de la 3 și am ajuns pe la 10 sau chiar peste rată de reproducere.
Deci riscul de infecție este mic și nu se transmite decât prin contact direct, prelungit, cu o persoană infectată.
Cele 90 de cazuri care au fost înregistrate în Europa au fost oarecum grupate în majoritatea lor, în sensul că se poate stabili calea de transmitere în cadrul acelor grupuri”, a spus Alexandru Rafila, duminică, la Antena 3.
-
Actualitateacum 16 ore
Vitaminele care țin departe răcelile, gripele şi virozele: Ce se recomandă pentru întărirea sistemului imunitar
-
Actualitateacum 20 de ore
UPDATE FOTO VIDEO| ACCIDENT rutier pe Calea Moților, în Alba Iulia: TRAFIC ÎNGREUNAT și o persoană rănită
-
Ştirea zileiacum 13 ore
FOTO| Președinta Ungariei, poză în Alba pe Piatra Secuiului, cu borna vopsită în culorile naţionale maghiare
-
Sportacum 15 ore
Liga a 4-a, etapa a 28-a: remiză spectaculoasă la Șugag, Hidromecanica – CS Zlatna 3-3
-
Actualitateacum 24 de ore
OMS se reunește de urgență, din cauza virusului variola maimuței
-
Actualitateacum 19 ore
22 mai 2022, COVID-19 în Alba. 5 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ
-
Sportacum 17 ore
FOTO: echipa Colegiului Național „IM Clain” Blaj, vicecampioană națională la ONSS, volei feminin, licee
-
Actualitateacum 22 de ore
Curg banii din SUA: Joe Biden a aprobat ajutorul pentru Ucraina în valoare de 40 de miliarde de dolari
-
Sportacum 16 ore
CSȘ Blaj a terminat pe locul 5 la volei juniori, iar Tudor Balu – desemnat MVP-ul turneului din Sala „Timotei Cipariu”
-
Ştirea zileiacum 14 ore
UPDATE FOTO| Bărbat din Alba, dat DISPĂRUT de familie, a fost găsit inconștient într-o grădină, de către un câine de salvare
-
Actualitateacum 13 ore
Traian Băsescu ar fi făcut accident de mașină, în București: Ce rezultat a dat aparatul etilotest
-
Actualitateacum 18 ore
Se trece la „optimizarea fiscală” în România: Ce presupune aceasta