Rămâi conectat

Actualitate

Calendar BAC 2016: Înscrierile pentru sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat se fac până în 22 iulie

Publicat

în

inscriere-bacElevii care nu au reușit să promoveze BAC-ul în sesiunea iunie-iulie 2016, dar și cei care au picat în alți ani, se pot înscrie la sesiunea din toamnă. Înscrierile pentru cea de-a doua sesiune a examenului de Bacalaureat au început luni, 18 iulie, şi se desfăşoară până pe 22 iulie.

În 16-17 august va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, în 17-19 august – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională şi în 18-19 august – evaluarea competenţelor digitale.

Din 22 august vor începe probele scrise, prima testare fiind la limba şi literatura română, urmată în 23 august de limba şi literatura maternă, 24 august – proba obligatorie a profilului şi 26 august – proba la alegere a profilului şi specializării. Primele rezultate vor fi afişate în 29 august, până la ora 16.00, iar contestaţiile vor fi depuse între orele 16.00 şi 20.00. În 30-31 august vor fi soluţionate contestaţiile, iar în 1 septembrie vor fi afişate rezultatele finale.

Electrica Furnizare Discount

Comisia Naţională de Bacalaureat poate aproba prelungirea perioadelor de susţinere a probelor de evaluare a competenţelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrărilor scrise sau de afişare a rezultatelor, precum şi reducerea perioadei de afişare a rezultatatelor, la solicitarea comisiilor de bacalaureat judeţene sau a municipiului Bucureşti ori din proprie iniţiativă, potrivit Ordinului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat din 2016.

Bacalaureatul din 2016 se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului – 2011, aprobată prin ordinul ministrului Educaţiei nr. 4799/2010.

CALENDAR BAC 2016, sesiunea din toamnă:

18 – 22 iulie 2016 Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

16-17 august 2016 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în
limba română – proba A

16-17 august 2016 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în
limba maternă – proba B

17-19 august 2016 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație
internațională – proba C

18-19 august 2016 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

22 august 2016 Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

23 august 2016 Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

24 august 2016 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

26 august 2016 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) –
probă scrisă

29 august 2016 Afişarea rezultatelor pe EDU.RO (până la ora 16,00) şi depunerea
contestaţiilor (orele 16,00 – 20,00)

30-31 august 2016 Rezolvarea contestaţiilor

CALENDAR BACALAUREAT 2016. Pe 1 septembrie 2016 va avea loc afişarea rezultatelor finale pe EDU.RO.

Comisiile de bacalaureat judeţene şi cea a municipiului Bucureşti trebuie să asigure camere de supraveghere audio-video în sălile în care se desfăşoară probele examenului, în sălile în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi în sălile în care se preiau şi se depozitează lucrările scrise.

Comisiile de examen vor verifica, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă, ori în cazul în care există sesizări, verificarea se va face pentru înregistrările din toate sălile de examen din unitatea de învăţământ respectivă. Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, comisia de bacalaureat din centrul de examen va luat măsurile necesare, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Lucrările scrise ale candidaţilor la bacalaureat pot fi corectate în alte judeţe decât cele în care se susţine examenul, prin decizie a Comisiei Naţionale de Bacalaureat. Transportul lucrărilor scrise dintr-un judeţ în cel desemnat şi aducerea lor înapoi, precum şi consemnarea în catalogul electronic a rezultatelor obţinute de candidaţi se fac în conformitate cu procedurile elaborate de Comisia Naţională de Bacalaureat.

Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor; au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea şi au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de bacalaureat.

sursa:realitatea.net

Publicitate

Actualitate

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

Publicat

în

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

127.305 persoane au fost vaccinate anti-Covid în ultimele 24 de ore în România, iar de la debutul campaniei de imunizare s-a ajuns la un număr de 6.333.965 de persoane vaccinate, 5.876.418 dintre acestea cu schema de două doze, iar 687.040 au făcut și a treia doză.

Conform informațiilor transmise sâmbătă seară de Comitetul naţional de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva Covid-19 (CNCAV), în ultimele 24 de ore au fost administrate în total 127.305 doze de vaccin. Dintre acestea – 91.665 ca primă doză (un record de la debutul campaniei de vaccinare), 9.907 ca rapel și 25.733 ca doză booster.

Electrica Furnizare Discount

De la începutul campaniei de vaccinare (pe 27 decembrie 2020), 6.333.965 de persoane au fost inoculate cu unul dintre cele patru vaccinuri – Pfizer, Moderna, AstraZeneca și Johnson&Johnson – și au fost administrate în total 11.740.280 de doze de vaccin.

În ultimele 24 de ore s-au înregistrat 33 de reacții adverse, 19 la Pfizer, 5 la Moderna, 1 la AstraZeneca și 8 la Johnson&Johnson. De la debutul campaniei de vaccinare, numărul total al reacțiilor adverse a fost de 18.022 (1,54/1000 doze administrate). Alte 130 reacții adverse sunt în curs de investigare.

Citește mai mult

Actualitate

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Publicat

în

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Un pacient infectat cu COVID-19 şi salvat după ce a petrecut aproape două săptămâni într-o secţie de terapie intensivă a povestit infernul prin care a trecut.

Un tânăr de 29 de ani s-a îmbolnăvit de COVID-19 la un club unde nimeni nu purta mască şi nici nu cerea certificatul verde. El a stat aproape două săptămâni la ATI şi a văzut imagini de coşmar.

Spune acum că experienţa trăită nu o va uita niciodată şi că imediat ce va putea să se vaccineze o va face. Asta după ce a văzut oameni murind chiar în acelaşi salon, le-a auzit ţiptele, rugăminţile şi agonia.

Electrica Furnizare Discount

„Pot spune că am văzut iadul cu ochii mei şi că e chiar aici,e pe pământ. Ce am trăit nu voi mai uita vreodată. În salon am văzut şi am auzit lucruri cumplite, am văzut oameni morţi, i-am văzut suferind, agonizând. Unul se zbătea chiar lângă mine în van să respire, iar celălalt agoniza şi cerea vaccin. Degeaba, i-au spus şi medicii, acum e prea târziu. Şi aşa a fost, din păcate. Bărbatul de vreo 70 de ani a murit, dar s-a chinuit cumplit înainte de asta. Eu am scăpat, poate şi fiindcă eram mai tânăr ca el, dar n-aş mai respecta experienţa. Am fost toata vara în cluburi şi credeam că am scăpat, dar uite că m-a prins chiar spre final. Şi nevaccinat, nepregătit, prea optimist şi cu garda sus. Acum că am scăpat din iad, mă voi vaccina cu prima ocazie”, spune tânărul.

În ultima zi, vineri, 22 octombrie, autorităţile au anunţat că au fost identificate 15.410 de cazuri noi de COVID-19 şi au fost raportate şi 357 de decese, conform autorităţilor. Numărul pacienţilor internaţi la ATI a ajuns la 1.848 de persoane.

sursa: adevarul.ro

Citește mai mult

Actualitate

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Publicat

în

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Peste 50 de tineri din Regiunea Centru alături de profesorii îndrumători, au participat la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de EUROPE DIRECT Regiunea Centru, alături de structura gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, activitate derulată în parteneriat cu organizația Agora Debate și Inspectoratele Școlare Județene din regiune. În urma feed-back-ului transmis de partici-panți, deși un procent de 58% dintre ei preferă un sistem de prezență clasic, 32% au spus că o formă hibrid ar fi potrivită pentru studiu, dar este necesar ca resursele umane să fie pregătite mai bine, elevii să fie mai deschiși, părinții mai cooperanți și este necesară o infrastructură adecvată, cu asigurarea accesului egal la educație pentru toți elevii, indiferent de mediul socio -economic din care provin.

Înscrierile la dezbateri au început în iunie, fiind deschise până în luna septembrie2021. Inițial, s-au înscris 18 echipe la dezbaterile pentru elevi dar, din varii motive de sănătate, mai ales, au rămas în competiție 13 echipe de elevi din regiune. În data de 16 octombrie 2021, elevii prezenți au dezbătut în două runde temele propuse de EUROPE DIRECT Regiunea Centru alături de parteneri, respectiv ”dacă educația tre-buie să se concentreze pe digitalizarea educației” și ”dacă trebuie introduse cursuri obligatorii de tehno-logie și digitalizare pe toată durata studiilor, încă din clasele primare”. Studenții din cele 4 echipe înscrise au dezbătut pro sau contra în ziua următoare, 17.10.2021, ”dacă universitățile ar trebui să ofere fiecărui student admis varianta efectuării studiilor în sistem full e-learning partea teoretică, iar partea de labora-tor/practică să fie fizic sau cel mult hibrid”. Cei ce au evaluat ideile aduse în dezbatere, strategiile utiliza-te în prezentare a argumentelor, justificarea lor și stil oratoric, au fost arbitrii propuși de către organizația Agora Debate, care au stabilit punctajele prin care au fost desemnați câștigătorii acestor dezbateri.

Electrica Furnizare Discount

”Activitatea pe care am propus-o a venit în contextul pandemiei, ce a obligat sistemul educațional să treacă în mediul online, iar elevii, studenții, profesorii, au trebuit cu toții să se adapteze ca structură de învățare și predare la mediul online. După cum a anunțat Comisia Europeană încă în 2019, trendul la nivel european se concentrează pe pregătirea statelor membre pentru o eră digitală, inclusiv pentru digi-talizarea educației, dar asta nu însemna neapărat că toate cursurile se vor ține online, ci mai degrabă că este necesară perfecționarea abilităților de utilizare a tehnologiilor digitale, fiind nevoie de resurse edu-caționale și platforme adaptate accesului online, inclusiv dotarea infrastructurii educaționale cu echipa-mente adecvate. Noi, prin ADR Centru investim la nivel regional peste 145 milioane euro fonduri europe-ne nerambursabile în modernizarea unităților de învățământ, în laboratoare, în echipamente digitale și mobilier pentru unitățile de învățământ. Am apreciat pasiunea participanților care au făcut eforturi să se pregătească pe temele date. Reprezentanța Comisiei Europene în România ne-a susținut în finanțarea activităților și a felicitat participanții pentru contribuția adusă la înțelegerea conceptului de digitalizare, prin implicarea în această activitate. Europarlamentarul Lorant Vincze, care se va întâlni cu câștigătorii la Bruxelles a apreciat demersul nostru și dorința de dezvoltare personală a tinerilor. Vom continua să le oferim tinerilor motive să participe în continuare la evenimentele și activitățile Europe Direct și să le transmitem valori europene, idealuri și resurse pentru transformarea ideilor în fapte”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

După o zi întreagă de dezbateri la elevi, punctajele acordate de cei 4 arbitrii ce au jurizat perechile de echipe pro și contra, au declarat ca fiind cele mai bune echipe: echipa ”Goga 3” de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu pe locul 3, ”CNMV SG” de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, pe locul 2, iar ”Opinionaters” de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” din Brașov pe locul 1. Câștigătoare la dezbaterea pentru studenți a fost echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia. Toate cele patru echipe, formate din elevi, studenți și profesori coordonatori vor participa la vizita de la Bruxelles, pe care EUROPE DIRECT Regiunea Centru și ADR Centru o vor desfășura în perioada următoa-re. Datorită acestei activități, principalele idei cu care vor merge câștigătorii la Bruxelles, pentru a le prezenta reprezentanților Comisie Europene, se referă la: necesitatea formării serioase și de lungă dura-tă a cadrelor didactice, importanța asigurării de resurse educaționale, infrastructură, biblioteci virtuale, lecții mai interesante, aplicații interactive, acces la internet pentru toții, mai multă pregătire privind me-todele de predare si planificare, teste interactive (gen kahoot), adaptarea programei școlare la sistemul de predare online, pagini de e-learning cu exemple și o bază de date unitară la nivel național.

Context activitate:

Din dorința de a stimula implicarea tinerilor în acest gen de activități, de a-i ajuta să-și dezvolte gândirea analitică și de a fi mai bine pregătiți pentru viitor, Centrul EUROPE DIRECT Regiunea Centru a propus organizarea acestei competiții de dezbateri de tema digitalizării, respectiv pe Prioritatea Comisiei Euro-pene ”O Europă pregătită pentru era digitală”. Echipele înscrise în dezbaterile #DigitalEU au pus accent pe trecerea de la sistemul clasic de predare la cel on-line, provocările întâlnite, exemplele de bune prac-tici și propunerile de îmbunătățire a sistemului de predare online la noi în țară.

Echipe înscrise:

La elevi au participat în dezbateri următoarele echipe: IMPACT de la Liceul Vocațional de Arte Plastice Hans Mattis Teutsch, MIDAS-DEBATE de la Liceul Andrei Mureșanu, GOGA 3 de la Colegiul Național „Oc-tavian Goga” Sibiu, OPINIONATERS de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” Brașov, GHIBU de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, DEBATE UNITED de la Colegiul Național Unirea Brașov, PARLEY PATROL de la Colegiul Național „Áprily Lajos” Brașov, ECODEBATE de la Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia, OCTALKS de la Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” Toplița, CNMVSG de la Colegiul National” Mi-hai Viteazul” Sfântu Gheorghe, BRÂNCUȘI de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” Sfântu Gheor-ghe, LUCKY CHARMS de la Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului și AGREE TO DISAGREE de la Liceul „Kőrösi Csoma Sándor” Covasna.

Cele patru echipe participante la studenți au fost două echipe din partea Universității Tehnice din Cluj Napoca, Facultatea de Inginerie Industrială – Extensia Universitară Alba Iulia, o echipă de la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu și o echipă din partea Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Modalitatea de desfășurare a dezbaterilor:

Au putut participa elevii de liceu, atât din mediul urban, cât și rural, precum și studenții ce frecventează cursurile unei universități localizate în Regiunea Centru. Înscrierea s-a făcut de către profesorul coordo-nator. Pentru elevi: formatul dezbaterilor a fost World Schools – 6 minute per discurs. Echipele partici-pante au fost formate din 3 elevi și un profesor coordonator. Cele mai bune 3 echipe – debateri și profe-sor coordonator, vor participa la o vizită de studiu la Bruxelles. Pentru studenți: formatul dezbaterilor a fost British Parliamentary – 7 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 2 studenți și un profesor coordonator, iar cea mai bună echipă – studenți și coordonator – va participa alături de echi-pele câștigătoare ale elevilor, la vizita de studiu la Bruxelles. Arbitrajul s-a făcut conform standardelor medii recunoscute în comunitatea de dezbateri academice, în formatele de dezbateri World Schools și British Parliamentary.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare