Blestemul autostrăzilor românești continuă: Termenul de finalizare al Autostrăzii Unirii devansat cu 4 ani de către deputați
Termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirii va fi 31 decembrie 2030, a decis, marţi, Camera Deputaţilor. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 105/2020 prevedea, iniţial ca termen data de 31 decembrie 2026.
Deputaţii au adoptat, cu modificări, OUG 105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii.
S-au înregistrat 266 de voturi „pentru” şi o abţinere.
Ordonanţa are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii 291/2018 şi prevede că Autostrada Unirii are două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi peste râul Prut în zona Ungheni.
CITEȘTE ȘI: Autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, filmat complet: S-a așternut balast stabilizat pe un sens de mers, în zona alunecării de la Oiejdea
Totodată, se introduce un nou articol care stipulează că, prin derogare de la prevederile OUG 57/2007, dezvoltarea investiţiei Autostrada Unirii, în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ km 75+000 – km 95+000 şi a podului peste Prut în zona Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi permisă pe raza ariilor naturale protejate de interes naţional, care vor fi scoase din circuitul agricol şi silvic.
Deputaţii au introdus un amendament care prevede majorarea termenelor până la care vor fi finalizate tronsoanele autostrăzii.
CITEȘTE ȘI: Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, primele ASFALTĂRI în zona alunecării de teren de la Oiejdea
Astfel, termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă vor fi: 31 decembrie 2026, faţă de 31 decembrie 2024, cum prevedea ordonanţa, pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2030, faţă de 31 decembrie 2026 – pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ.
Termenul pentru finalizarea efectivă în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ, km 75+000 – km 95+000, şi a podului peste Prut la Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi 31 decembrie 2030, au mai stabilit deputaţii.
Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect de act normativ.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar Românii vor mai putea plăti cu bani lichizi, dar nu oricât și nu oricum, după ce Uniunea Europeană a decis introducerea unei limite maximale pentru plățile în numerar. Țara noastră trebuie să aplice noile reguli începând cu 1 ianuarie […]
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție Coaliția de guvernare, reunită miercuri, 17 decembrie 2025, în prezența liderilor PSD, PNL, USR, UDMR și ai minorităților naționale, a ajuns la un acord asupra mai multor măsuri economice și administrative, care vizează reducerea cheltuielilor publice […]
Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro
Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro Datoria externă totală a crescut, în perioada ianuarie-octombrie 2025, cu 22 de miliarde de euro, până la peste 225 de miliarde de euro, potrivit datelor prezentate luni, 15 decembrie 2025, […]