Blestemul autostrăzilor românești continuă: Termenul de finalizare al Autostrăzii Unirii devansat cu 4 ani de către deputați
Termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirii va fi 31 decembrie 2030, a decis, marţi, Camera Deputaţilor. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 105/2020 prevedea, iniţial ca termen data de 31 decembrie 2026.
Deputaţii au adoptat, cu modificări, OUG 105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii.
S-au înregistrat 266 de voturi „pentru” şi o abţinere.
Ordonanţa are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii 291/2018 şi prevede că Autostrada Unirii are două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi peste râul Prut în zona Ungheni.
CITEȘTE ȘI: Autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, filmat complet: S-a așternut balast stabilizat pe un sens de mers, în zona alunecării de la Oiejdea
Totodată, se introduce un nou articol care stipulează că, prin derogare de la prevederile OUG 57/2007, dezvoltarea investiţiei Autostrada Unirii, în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ km 75+000 – km 95+000 şi a podului peste Prut în zona Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi permisă pe raza ariilor naturale protejate de interes naţional, care vor fi scoase din circuitul agricol şi silvic.
Deputaţii au introdus un amendament care prevede majorarea termenelor până la care vor fi finalizate tronsoanele autostrăzii.
CITEȘTE ȘI: Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, primele ASFALTĂRI în zona alunecării de teren de la Oiejdea
Astfel, termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă vor fi: 31 decembrie 2026, faţă de 31 decembrie 2024, cum prevedea ordonanţa, pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2030, faţă de 31 decembrie 2026 – pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ.
Termenul pentru finalizarea efectivă în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ, km 75+000 – km 95+000, şi a podului peste Prut la Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi 31 decembrie 2030, au mai stabilit deputaţii.
Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect de act normativ.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Pensiile speciale rămân pe loc: CCR ar putea bloca totul din cauza procedurilor neclare și a asumării răspunderii pe mai multe proiecte simultan
Pensiile speciale rămân pe loc: Greșelile de procedură pot duce la respingerea legii de CCR Pensiile speciale stau în continuare în picioare din cauza unor greșeli de procedură. Subiectul a revenit în prim-plan după ce Înalta Curte de Casație și Justiție a trimis Curții Constituționale o sesizare privind neconstituționalitatea legii prin care Guvernul și-a asumat […]
Program gratuit pentru tineri antreprenori în agricultură: Cum să dezvolți o afacere sustenabilă pe propria fermă
Program gratuit pentru tineri antreprenori în agricultură: Cum pot învăța să gestioneze o fermă ca pe o adevărată afacere? Comunitatea Antreprenorilor Tineri din Agricultură, CATA, lansează programul Fermier – Antreprenor, dedicat tinerilor fermieri. Programul se va desfășura gratuit timp de 12 luni și este finanțat din fonduri private ale asociației. „Fermier-Antreprenor” vrea să schimbe regulile […]
Ilie Bolojan și Sorin Grindeanu, din nou față în față: Scandalul neplafonării prețurilor la alimente zguduie Coaliția și pune în pericol stabilitatea Guvernului
Bolojan și Grindeanu, față în față: Scandalul cu prețurile la alimente tulbură Coaliția și amenință viitorul Guvernului Ilie Bolojan și Sorin Grindeanu au ajuns din nou față în față, după scandalul aprins legat de neplafonarea prețurilor la alimentele de bază. Situația a tensionat serios relațiile din Coaliția PSD-PN-USR-UDMR și a pus sub semnul întrebării stabilitatea […]