Rămâi conectat

Actualitate

Avertismentul unei mame pentru ministrul Educației: „Sunt hotărâtă se chem în instanță pe orice ministru care ne-a trimis copiii în prima linie fără nici un fel de responsabilitate”

Publicat

în

Avertismentul unei mame pentru ministrul Educației: „Sunt hotărâtă se chem în instanță pe orice ministru care ne-a trimis copiii în prima linie fără nici un fel de responsabilitate”

În urma problemelor de la școala din Afumați, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a primit un avertisment tranșant din partea preşedintelui asociației „Mame pentru mame”, Ana Măiţă, care l-a amenințat cu procese dacă vreun copil se va îmbolnăvi grav sau va muri în urma infectării cu COVID-19 în şcoală.

Incertitudinea şi haosul domnesc în a doua săptămână de şcoală. În localitatea Afumaţi săptămâna a început online pentru elevi, dar de marţi se revine la şcoală.

Decizia luată la nivel de judeţ nu a fost legală, conform ministrului Educaţiei. Şi alte şcoli din ţară s-au închis din cauza numărului mare de îmbolnăviri.

Electrica Furnizare Discount

Întrebat dacă a avut vreo discuție cu ministrul Sănătăţii înainte de începerea şcolilor şi de ce nu s-au folosit testele aflate în depozite, ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a precizat că testele nu s-au utilizat pentru că majoritatea părinților nu şi-au dat acordul.

„Da discuții au existat și da există în continuare. Decizia însă la acest moment este aceea de testare a tuturor cazurilor simptomatice și a tuturor cazurilor de infectare, testare a contacților direcți. Mai mult decât atât, vreau să vă reamintesc că au fost peste un milion de teste la începerea școlii din care s-au folosit puțin peste 20.000, procent infim pentru că părinții nu şi-au dat acordul pentru testarea cu aceste texte pe care le-au considerat invazive, uneori pe bună dreptate, mai ales la elevii de vârstă mică.

Am cerut și primului ministru al României omologarea testelor non invazive așa cum sunt omologate și în alte țări europene, pentru a putea avea o testare mai facilă și o testare a acceptată de către părinții în școli, ca măsură de protecție sanitară.

Am insistat luni de zile pentru omologarea acestor texte, nu s-a făcut această omologare până acum. Aș vrea să vă reamintesc faptul că premierul României a făcut o declarație publică prin care a cerut celeritate în omologarea testelor, declarația datează de acum două zile. Totul ar fi fost foarte simplu dacă am fi beneficiat de acordul părinților pentru vaccinare”, a spus ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la Antena3.

În replică, Ana Măiţă, preşedintele asociației „Mame pentru mame” i-a adresat o invitație ministrului Educaţiei să studieze câteva cifre şi să vadă dacă ordinul comun pe care îl susţine cu atâta fermitate este făcut prost pentru că nu protejează copiii.

„Aș vrea să îi transmit domnului ministru o serie de cifre pe care să le studieze un pic și să vadă, dacă nu cumva acest ordin de ministru pe care îl tot scoate în față cu mare fermitate este prost făcut și nu ne protejează copiii.

Astăzi avem 230 de copii internați cu COVID în România din care 20 sunt la ATI. Asta înseamnă că au tub băgat pe trahee și nu respiră decât cu ajutorul ventilatoarelor medicale. Este în creștere acest număr față de zilele trecute și probabil că va tot crește.

Domnul ministru ne spune ceea ce practic spune și acest ordin pe care repet, îl subliniază cu mare fermitate că ziua de vineri este o zi etalon.

Domnule ministru, dacă vineri trecută au fost 5,9 la mie cazuri, sâmbătă s-au făcut șase, duminică au trecut de 6:00 la mie cazurile în localitatea Afumați, dumneavoastră credeți că elevii noștri vor fi mai protejați dacă merg la școală până la vinerea ce urmează ca să se înscrie în textul foarte restrictiv al ordinului dumneavoastră?

Adică practic ei vor fi expuşi toată săptămâna la o rată de infectare enormă pentru că dumneavoastră țineți cu dinții de această zi de vineri?

Din punct de vedere epidemiologic nu face absolut niciun sens aceasta prevedere pe care, repet, o subliniați și o impuneți cu mare fermitate”, a spus Ana Măiţă care l-a invitat pe Sorin Cîmpeanu să nu mai îndrăznească să îi spună despre responsabilitate când copiii vin la şcoală cu cadre medicale nevaccinate.

În replică, Sorin Cîmpeanu a precizat că în primul rând ordinul de ministru reglementează activitatea în școli, iar creșterea numărului de cazuri ar fi generat de finalul vacanței de vară în care copiii au fost în spaţii aglomerate sau pe litoral.

„În primul rând ordinul de Ministru reglementează activitatea în școli. Cazurile de infectare de care faceți vorbire sunt cazuri de infectare la finalul vacanței de vară în care copiii noștri au fost pe plaje supraaglomerate, la evenimente sociale și în tot felul de alte locații, nicidecum nu sunt generate de infectare în școală

Mai mult decât atât, amintesc din punct de vedere epidemiologic asumarea a fost a Ministerului Sănătății pentru că ordinul este comun semnat și de ministrul Sănătății. Nu cred că cineva își poate imagina o țară în care școlile se închid lunea, se deschid marțea, se deschid miercurea și te deschid iarăși vinerea. Este nevoie de predictibilitate”, a mai precizat Cîmpeanu.

În replică, Ana Măiţă i-a transmis că nu poate fi vorba de responsabilitate asumată când copiii merg la şcoală, iar părinţii stau cu sufletul la gură ca să nu se îmbolnăvească.

„Domnule ministru, nu îndrăzniți să îmi spuneți mie de responsabilitate. Am copil de 12 ani pe care nu îl pot vaccina și pe care ar trebui să îl trimit la școală fizic și pentru care îmi tremură sufletul să nu se îmbolnăvească. Nu îndrăzniți să îmi pun spre mie de asumare.

Ați făcut presiuni asupra Ministerului Sănătății să vă accepte condițiile de neacceptat prin care puneți în pericol copiii. Vaccinare nu vreți să impuneți cadrelor didactice, testare nu faceți ,cum îndrăzniți să spuneți că vă asumați ceva?

Asociația „Mame pentru mame” va plăti avocat în instanță pentru orice familie care va avea un copil sub 12 ani îmbolnăvit grav sau decedat din pricina Covid-19 la școală, pentru că eu sunt hotărâtă se chem în instanță și să pedepsesc așa cum spune legea și pe dumneavoastră și pe orice ministru care ne-a trimis copiii în prima linie a acestei boli fără nici un fel de responsabilitate și asumare”, a mai spus Ana Măiţă la Antena 3.

Sursa: stiripesurse.ro

Publicitate

Actualitate

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

Publicat

în

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

127.305 persoane au fost vaccinate anti-Covid în ultimele 24 de ore în România, iar de la debutul campaniei de imunizare s-a ajuns la un număr de 6.333.965 de persoane vaccinate, 5.876.418 dintre acestea cu schema de două doze, iar 687.040 au făcut și a treia doză.

Conform informațiilor transmise sâmbătă seară de Comitetul naţional de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva Covid-19 (CNCAV), în ultimele 24 de ore au fost administrate în total 127.305 doze de vaccin. Dintre acestea – 91.665 ca primă doză (un record de la debutul campaniei de vaccinare), 9.907 ca rapel și 25.733 ca doză booster.

Electrica Furnizare Discount

De la începutul campaniei de vaccinare (pe 27 decembrie 2020), 6.333.965 de persoane au fost inoculate cu unul dintre cele patru vaccinuri – Pfizer, Moderna, AstraZeneca și Johnson&Johnson – și au fost administrate în total 11.740.280 de doze de vaccin.

În ultimele 24 de ore s-au înregistrat 33 de reacții adverse, 19 la Pfizer, 5 la Moderna, 1 la AstraZeneca și 8 la Johnson&Johnson. De la debutul campaniei de vaccinare, numărul total al reacțiilor adverse a fost de 18.022 (1,54/1000 doze administrate). Alte 130 reacții adverse sunt în curs de investigare.

Citește mai mult

Actualitate

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Publicat

în

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Un pacient infectat cu COVID-19 şi salvat după ce a petrecut aproape două săptămâni într-o secţie de terapie intensivă a povestit infernul prin care a trecut.

Un tânăr de 29 de ani s-a îmbolnăvit de COVID-19 la un club unde nimeni nu purta mască şi nici nu cerea certificatul verde. El a stat aproape două săptămâni la ATI şi a văzut imagini de coşmar.

Spune acum că experienţa trăită nu o va uita niciodată şi că imediat ce va putea să se vaccineze o va face. Asta după ce a văzut oameni murind chiar în acelaşi salon, le-a auzit ţiptele, rugăminţile şi agonia.

Electrica Furnizare Discount

„Pot spune că am văzut iadul cu ochii mei şi că e chiar aici,e pe pământ. Ce am trăit nu voi mai uita vreodată. În salon am văzut şi am auzit lucruri cumplite, am văzut oameni morţi, i-am văzut suferind, agonizând. Unul se zbătea chiar lângă mine în van să respire, iar celălalt agoniza şi cerea vaccin. Degeaba, i-au spus şi medicii, acum e prea târziu. Şi aşa a fost, din păcate. Bărbatul de vreo 70 de ani a murit, dar s-a chinuit cumplit înainte de asta. Eu am scăpat, poate şi fiindcă eram mai tânăr ca el, dar n-aş mai respecta experienţa. Am fost toata vara în cluburi şi credeam că am scăpat, dar uite că m-a prins chiar spre final. Şi nevaccinat, nepregătit, prea optimist şi cu garda sus. Acum că am scăpat din iad, mă voi vaccina cu prima ocazie”, spune tânărul.

În ultima zi, vineri, 22 octombrie, autorităţile au anunţat că au fost identificate 15.410 de cazuri noi de COVID-19 şi au fost raportate şi 357 de decese, conform autorităţilor. Numărul pacienţilor internaţi la ATI a ajuns la 1.848 de persoane.

sursa: adevarul.ro

Citește mai mult

Actualitate

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Publicat

în

Echipa de studenți de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de ED Regiunea Centru

Peste 50 de tineri din Regiunea Centru alături de profesorii îndrumători, au participat la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de EUROPE DIRECT Regiunea Centru, alături de structura gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, activitate derulată în parteneriat cu organizația Agora Debate și Inspectoratele Școlare Județene din regiune. În urma feed-back-ului transmis de partici-panți, deși un procent de 58% dintre ei preferă un sistem de prezență clasic, 32% au spus că o formă hibrid ar fi potrivită pentru studiu, dar este necesar ca resursele umane să fie pregătite mai bine, elevii să fie mai deschiși, părinții mai cooperanți și este necesară o infrastructură adecvată, cu asigurarea accesului egal la educație pentru toți elevii, indiferent de mediul socio -economic din care provin.

Înscrierile la dezbateri au început în iunie, fiind deschise până în luna septembrie2021. Inițial, s-au înscris 18 echipe la dezbaterile pentru elevi dar, din varii motive de sănătate, mai ales, au rămas în competiție 13 echipe de elevi din regiune. În data de 16 octombrie 2021, elevii prezenți au dezbătut în două runde temele propuse de EUROPE DIRECT Regiunea Centru alături de parteneri, respectiv ”dacă educația tre-buie să se concentreze pe digitalizarea educației” și ”dacă trebuie introduse cursuri obligatorii de tehno-logie și digitalizare pe toată durata studiilor, încă din clasele primare”. Studenții din cele 4 echipe înscrise au dezbătut pro sau contra în ziua următoare, 17.10.2021, ”dacă universitățile ar trebui să ofere fiecărui student admis varianta efectuării studiilor în sistem full e-learning partea teoretică, iar partea de labora-tor/practică să fie fizic sau cel mult hibrid”. Cei ce au evaluat ideile aduse în dezbatere, strategiile utiliza-te în prezentare a argumentelor, justificarea lor și stil oratoric, au fost arbitrii propuși de către organizația Agora Debate, care au stabilit punctajele prin care au fost desemnați câștigătorii acestor dezbateri.

Electrica Furnizare Discount

”Activitatea pe care am propus-o a venit în contextul pandemiei, ce a obligat sistemul educațional să treacă în mediul online, iar elevii, studenții, profesorii, au trebuit cu toții să se adapteze ca structură de învățare și predare la mediul online. După cum a anunțat Comisia Europeană încă în 2019, trendul la nivel european se concentrează pe pregătirea statelor membre pentru o eră digitală, inclusiv pentru digi-talizarea educației, dar asta nu însemna neapărat că toate cursurile se vor ține online, ci mai degrabă că este necesară perfecționarea abilităților de utilizare a tehnologiilor digitale, fiind nevoie de resurse edu-caționale și platforme adaptate accesului online, inclusiv dotarea infrastructurii educaționale cu echipa-mente adecvate. Noi, prin ADR Centru investim la nivel regional peste 145 milioane euro fonduri europe-ne nerambursabile în modernizarea unităților de învățământ, în laboratoare, în echipamente digitale și mobilier pentru unitățile de învățământ. Am apreciat pasiunea participanților care au făcut eforturi să se pregătească pe temele date. Reprezentanța Comisiei Europene în România ne-a susținut în finanțarea activităților și a felicitat participanții pentru contribuția adusă la înțelegerea conceptului de digitalizare, prin implicarea în această activitate. Europarlamentarul Lorant Vincze, care se va întâlni cu câștigătorii la Bruxelles a apreciat demersul nostru și dorința de dezvoltare personală a tinerilor. Vom continua să le oferim tinerilor motive să participe în continuare la evenimentele și activitățile Europe Direct și să le transmitem valori europene, idealuri și resurse pentru transformarea ideilor în fapte”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

După o zi întreagă de dezbateri la elevi, punctajele acordate de cei 4 arbitrii ce au jurizat perechile de echipe pro și contra, au declarat ca fiind cele mai bune echipe: echipa ”Goga 3” de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu pe locul 3, ”CNMV SG” de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, pe locul 2, iar ”Opinionaters” de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” din Brașov pe locul 1. Câștigătoare la dezbaterea pentru studenți a fost echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia. Toate cele patru echipe, formate din elevi, studenți și profesori coordonatori vor participa la vizita de la Bruxelles, pe care EUROPE DIRECT Regiunea Centru și ADR Centru o vor desfășura în perioada următoa-re. Datorită acestei activități, principalele idei cu care vor merge câștigătorii la Bruxelles, pentru a le prezenta reprezentanților Comisie Europene, se referă la: necesitatea formării serioase și de lungă dura-tă a cadrelor didactice, importanța asigurării de resurse educaționale, infrastructură, biblioteci virtuale, lecții mai interesante, aplicații interactive, acces la internet pentru toții, mai multă pregătire privind me-todele de predare si planificare, teste interactive (gen kahoot), adaptarea programei școlare la sistemul de predare online, pagini de e-learning cu exemple și o bază de date unitară la nivel național.

Context activitate:

Din dorința de a stimula implicarea tinerilor în acest gen de activități, de a-i ajuta să-și dezvolte gândirea analitică și de a fi mai bine pregătiți pentru viitor, Centrul EUROPE DIRECT Regiunea Centru a propus organizarea acestei competiții de dezbateri de tema digitalizării, respectiv pe Prioritatea Comisiei Euro-pene ”O Europă pregătită pentru era digitală”. Echipele înscrise în dezbaterile #DigitalEU au pus accent pe trecerea de la sistemul clasic de predare la cel on-line, provocările întâlnite, exemplele de bune prac-tici și propunerile de îmbunătățire a sistemului de predare online la noi în țară.

Echipe înscrise:

La elevi au participat în dezbateri următoarele echipe: IMPACT de la Liceul Vocațional de Arte Plastice Hans Mattis Teutsch, MIDAS-DEBATE de la Liceul Andrei Mureșanu, GOGA 3 de la Colegiul Național „Oc-tavian Goga” Sibiu, OPINIONATERS de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” Brașov, GHIBU de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, DEBATE UNITED de la Colegiul Național Unirea Brașov, PARLEY PATROL de la Colegiul Național „Áprily Lajos” Brașov, ECODEBATE de la Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia, OCTALKS de la Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” Toplița, CNMVSG de la Colegiul National” Mi-hai Viteazul” Sfântu Gheorghe, BRÂNCUȘI de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” Sfântu Gheor-ghe, LUCKY CHARMS de la Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului și AGREE TO DISAGREE de la Liceul „Kőrösi Csoma Sándor” Covasna.

Cele patru echipe participante la studenți au fost două echipe din partea Universității Tehnice din Cluj Napoca, Facultatea de Inginerie Industrială – Extensia Universitară Alba Iulia, o echipă de la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu și o echipă din partea Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Modalitatea de desfășurare a dezbaterilor:

Au putut participa elevii de liceu, atât din mediul urban, cât și rural, precum și studenții ce frecventează cursurile unei universități localizate în Regiunea Centru. Înscrierea s-a făcut de către profesorul coordo-nator. Pentru elevi: formatul dezbaterilor a fost World Schools – 6 minute per discurs. Echipele partici-pante au fost formate din 3 elevi și un profesor coordonator. Cele mai bune 3 echipe – debateri și profe-sor coordonator, vor participa la o vizită de studiu la Bruxelles. Pentru studenți: formatul dezbaterilor a fost British Parliamentary – 7 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 2 studenți și un profesor coordonator, iar cea mai bună echipă – studenți și coordonator – va participa alături de echi-pele câștigătoare ale elevilor, la vizita de studiu la Bruxelles. Arbitrajul s-a făcut conform standardelor medii recunoscute în comunitatea de dezbateri academice, în formatele de dezbateri World Schools și British Parliamentary.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare