Autostrăzile și drumurile expres, prioritare până în 2020: Sibiu – Pitești, pe primul loc. Autostradă din vestul țării, până la Marea Neagră

Autostrada Sibiu – Pitești este prioritară, până în 2020, în varianta finală a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene, potrivit Hotnews.ro. Aceasta este o veste bună și pentru locuitorii județului Alba care ar putea merge la Marea Neagră folosind doar autostrada. Pe locul doi, ca prioritate, se află autostrada Bacau – Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca – Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.

harta autostrazi 202001

Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.

Lista autostrazilor considerate prioritare pana in 2020

Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu – Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau – Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.

Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de „missing link” (legatura lipsa). Astfel, Sibiu – Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti – Bucuresti la un capat si A1 Sibiu – Deva la celalalt), in timp ce Bacau – Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.

In ce priveste celelalte proiecte, lista autostrazilor considerate prioritare in urmatorii 5-7 ani include: Sibiu – Brasov, Brasov – Ploiesti (include Comarnic-Brasov), Pitesti-Craiova, Targu Neamt – Pascani – Iasi si Bors – Suplacu de Barcau – Nadaselu (langa Cluj Napoca).

De remarcat ca, fata de varianta initiala, din Strategia de Implementare a disparut autostrada Brasov – Bacau ca prioritate pentru viitorul apropiat. Cat priveste drumurile expres, lista prioritatilor consemneaza proiecte care vizeaza in special Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau.

Drum expres pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau si extinderea la 4 benzi a Centurii Capitalei. Autostrada de centura (A0) pentru Bucuresti, lasata pentru dupa 2020.

In cazul centurii Capitalei, pana in 2020 eforturile se vor concentra pe largirea la 4 benzi a actualei Sosele, in special Centura Sud, iar din 2020 se va lua in calcul si realizarea autostrazii de centura A0 pe partea de Nord a Capitalei, unind A1, A3 si A2.

Proiectele rutiere pana in 2020 ajung la circa 12,6 miliarde de euro. Aproape 7 miliarde ar trebui sa vina din imprumuturi

In acest moment, Master Planul de Transport impreuna cu Strategia de Implementare e aproape finalizat, dupa ce a fost revizuit conform observatiilor CE, si este aproape gata de retransmis oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Totusi, pana la trimiterea sa la Bruxelles, e nevoie ca Ministerul Finantelor sa dea o aprobare esentiala pentru implementarea intregii strategii.

Sursa Hotnews.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

7 Comentarii

nice 12 aprilie 2015 at 18:40

si cu bucurestiul ce facem domne 🙂 ca totusi trecem prin/pe langa el ca sa mergem la mare :))…

Status-Quo 13 aprilie 2015 at 11:34

In afara de desene (pana si alea facute in bataie de joc… ca deh, atat ii duce capu’) probabil ca n-o sa vedem nici un km de autostrada facuta de PSD. Autostrazile si aia care umbla pe ele nu voteaza PSD!

@ Status-Quo 13 aprilie 2015 at 16:29

Totul se rezolva foarte repede daca ia problema in mana ,,Piticul atomic,,.

Status-Quo 13 aprilie 2015 at 17:19

Din cate am citit Roman are merite pentru drumul expres Sebes-Turda. Dupa mine insa e o investitie facuta oarecum nepotrivit atata vreme cat tronsonul Sibiu-Pitesti spre exemplu sta pe loc iar magnificul liberal Ludovic Orban a decis sa bage bani intr-un drum care sta inchis 9 luni pe an pe un varf de munte. Un fel de ”baba cu tichie de margaritar”.

ionescu,,, 13 aprilie 2015 at 12:15

status-quo,pai voi PDListi nici nu aveti nevoie de autostrazi,Basescu,Udrea si Videanu au investit in partii de schii,gondole,vile,la ce va treguie voua autostrazi?????……

Status-Quo 13 aprilie 2015 at 17:15

Ionescule,
mi-ai vazut legitimatia de partid cumva?

Din cate stiu – aici astept sa ma contrazici – ceea ce se numeste autostrada de la Deva la Sibiu a fost initiata pe vremea cand PDL era la guvernare in vremuri mai grele financiar decat ce avem azi. Deci s-a putut!

N-am prea auzit multi sa mentioneze asta ca o realizare venita dupa ani de aruncat bani pe geam. Da nu-i de mirare, unii romani sunt niste curve parsive.

dolfi 13 aprilie 2015 at 18:32

hAutostrada nu-i de mancare pentru puradeii parazitilor tuciurii, nici nu mareste penziile inainte sa se dubleze preturile la utilitati!!! Nici nu da prea multi bani unor hotzi PCR-isti reshapati in partide post-revolutionare sa mareasca curu unor amante analfabete si sa le tina in frau balenele ce le au pe post de neveste. Oricum obiectivul principal a fost atins… cetatenii se cearta ca prostii pe care-i mai buna si mai cinstita gasca de hoti!

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...