Autostrada Sibiu – Piteşti: O firmă românească îi contestă pe austriecii care au câştigat lotul 1. Îi acuză de dumping
Luni, 18 martie, după anunţarea câştigătorului pentru construirea secţiunii 1 Sibiu – Boiţa, a fost depusă prima contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti. Firma românească Construcţii Sibiu cere anularea rezultatului licitaţiei şi excluderea firmei austriece Porr, care a fost declarată câştigătoare, pe motiv că a venit cu un preţ neobişnuit de scăzut.
Construcţii Sibiu a depus luni, 18 martie 2019, contestaţie în cadrul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea secţiunii
1 Sibiu – Boiţa a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al României.
Acesta este prima contestaţie care se depune după anunţarea unui câştigător pentru Autostrada Sibiu – Piteşti. Firma din Sibiu contestă rezultatul procedurii, prin care a fost desemnată câştigătoare oferta depusă de compania austriacă de construcţii Porr. Constructorul român susţine că oferta depusă de Porr trebuie respinsă, „având în vedere că aceasta are un preţ neobişnuit de scăzut„.
Astfel, Construcţii Sibiu solicită Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) să oblige compania de drumuri să „reevaluze ofertele şi să declare câştigătoare oferta care respectă cerinţele documentaţiei de atribuire şi care nu are un preţ neobişnuit de scăzut” (foto jos).
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reacţionat dur la aflarea veştii că a fost depusă contestaţie în cadrul acestei licitaţii. El a anunţat că va avea o discuţie cu firma care a depus contestaţie pentru că „nu îi mai tolerează pe contestatarii de meserie”.
Şeful Transporturilor a susţinut că, dacă nu exista această contestaţie, contractul trebuia semnat duminică.
Pe 6 martie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat câştigătoare oferta Porr Construct pentru contractul de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 Sibiu – Boiţa.
Valoarea propunerii financiare a Porr Construct este de 612,65 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA. Preţul oferit de austrieci este cu 25% mai mic faţă de valoarea estimată iniţial de CNAIR: 765,84 milioane de lei, fără TVA.
Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni.
CNAIR mai menționează că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Obiectivul principal al contractului „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km. 0+000 – km. 14+150 – Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170” îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 – Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig – Marșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple
PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple Încadrările în grupa I, grupa a II-a sau în condiţii speciale de muncă au consecinţe importante în sistemul românesc de pensii asupra vechimii în muncă şi a stagiului de cotizare — ele influenţează numărul de ani […]
Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor
Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor Moda suplimentelor de tot felul și a cremelor-minune disponibile până nu demult cu un simplu apel telefonic, iar astăzi la un click distanță, nu doar că nu a trecut, ci în fiecare zi se extinde masa celor care pot să cadă în plasa […]
Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini
Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini Deținerea unui câine implică responsabilități clare pentru proprietari, iar nerespectarea regulilor poate duce la amenzi consistente, între 500 și 1.500 de lei. Lăsarea animalelor nesupravegheate sau producerea de zgomote deranjante, mai ales pe timp de […]