Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti: O firmă românească îi contestă pe austriecii care au câştigat lotul 1. Îi acuză de dumping

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

Luni, 18 martie, după anunţarea câştigătorului pentru construirea secţiunii 1 Sibiu – Boiţa, a fost depusă prima contestaţie la Autostrada Sibiu – Piteşti. Firma românească Construcţii Sibiu cere anularea rezultatului licitaţiei şi excluderea firmei austriece Porr, care a fost declarată câştigătoare, pe motiv că a venit cu un preţ neobişnuit de scăzut.

Construcţii Sibiu a depus luni, 18 martie 2019, contestaţie în cadrul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea secţiunii 1 Sibiu – Boiţa a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al României.

Acesta este prima contestaţie care se depune după anunţarea unui câştigător pentru Autostrada Sibiu – Piteşti. Firma din Sibiu contestă rezultatul procedurii, prin care a fost desemnată câştigătoare oferta depusă de compania austriacă de construcţii Porr. Constructorul român susţine că oferta depusă de Porr trebuie respinsă, „având în vedere că aceasta are un preţ neobişnuit de scăzut„.

Astfel, Construcţii Sibiu solicită Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) să oblige compania de drumuri să „reevaluze ofertele şi să declare câştigătoare oferta care respectă cerinţele documentaţiei de atribuire şi care nu are un preţ neobişnuit de scăzut”  (foto jos).

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reacţionat dur la aflarea veştii că a fost depusă contestaţie în cadrul acestei licitaţii. El a anunţat că va avea o discuţie cu firma care a depus contestaţie pentru că „nu îi mai tolerează pe contestatarii de meserie”.

Şeful Transporturilor a susţinut că, dacă nu exista această contestaţie, contractul trebuia semnat duminică.

Pe 6 martie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat câştigătoare oferta Porr Construct pentru contractul de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 Sibiu – Boiţa.

Valoarea propunerii financiare a Porr Construct este de 612,65 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA. Preţul oferit de austrieci este cu 25% mai mic faţă de valoarea estimată iniţial de CNAIR: 765,84 milioane de lei, fără TVA.

Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni.

CNAIR mai menționează că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Obiectivul principal al contractului „Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km. 0+000 – km. 14+150 – Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170” îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 1 – Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.

Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig – Marșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

O nouă taxă pe facturile de întreținere majorează costurile locatarilor din România. Pentru ce vor plăti în plus

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

O nouă taxă pe facturile de întreținere majorează costurile locatarilor din România Locatarii din România se confruntă cu facturi mai mari la întreținere începând cu noiembrie 2025, după introducerea unei noi taxe și majorarea TVA-ului la energia termică. Taxa de cogenerare a crescut cu 62%, iar aceste scumpiri vor genera efecte în lanț asupra bugetelor […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025| Pensiile de lux rămân pentru cei privilegiați. Guvernul limitează cumulul pensie-salariu pentru ceilalți angajați la stat

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

PENSII 2025| Pensiile de lux rămân pentru cei privilegiați. Guvernul limitează cumulul pensie-salariu pentru ceilalți angajați la stat Ministerul Muncii a lansat, luni, proiectul de lege care interzice cumularea pensiei cu salariul la stat. Modificările vizează, însă, doar pensiile speciale și nu se aplică pentru profesori sau medici. Deși proiectul arată că privilegiul pensiilor speciale […]

Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi vremea în decembrie 2025: Iarna își intră în drepturi, dar cu surprize termice

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Cum va fi vremea în decembrie 2025: Iarna își intră în drepturi, dar cu surprize termice Prognoza meteo pentru luna decembrie a suferit ajustări semnificative, iar iarna pare decisă să-și facă simțită prezența încă din primele zile ale lunii. Conform climatologului Roxana Bojariu, începutul lunii nu va mai fi atât de cald cum indicau estimările […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea