Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti: A fost publicat raportul de impact asupra mediului

Ioana Oprean

Publicat

în

A fost publicat raportul privind impactul asupra mediului, pentru autostrada Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al României. După consultările publice va fi emis acordul de mediu. Acest document va debloca practic licitaţiile pentru construirea celei mai aşteptate autostrăzi din România.

Agenția Națională pentru Protecția Mediului a publicat pe 6 noiembrie „Raportul privind impactul asupra mediului pentru proiectul Autotrada Sibiu – Pitești”.

Alba Iulia Music & Film Festival 2025

Documentul de 598 de pagini a fost realizat pentru a identifica limitările existente din punct de vedere al protecţiei mediului în construcţia şi operarea Autostrăzii Sibiu – Piteşti.

„Studiul este acum un draft. După perioada de consultare şi dezbaterile publice din 11 – 13 decembrie, poate fi modificat conţinutul studiului”, a spus pentru Economica.net Marius Nistorescu, directorul general al EPC Consultanţă de Mediu, firma care a realizat raportul şi se ocupă de obţinerea acordului de mediu (AM) pentru Autostrada Sibiu – Piteşti.

Acesta a explicat că dacă vor fi observaţii, va avea obligaţia să le analizeze. Ulterior, dacă ANPM va fi de acord cu forma finală a studiului, va emite acord de mediu.

Marius Nistorescu apreciază că teoretic este posibil ca acordul de mediu să fie emis în decembrie, dar că acest lucru depinde de mai multe variabile.

Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, a anunţat a începutul lunii octombrie că acordul de mediu la autostrada Sibiu – Piteşti este posibil să fie gata până la finalul anului, după care se pot organiza licitaţii pentru loturile 2, 3 şi 4.

„Cât priveşte autostrada Sibiu – Piteşti, sunt convins că vă interesează subiectul, loturile 1 şi 5, după cum ştiţi, au fost licitate. Ele sunt în faza de evaluare. Nu pot fi comunicaţi câştigătorii încă, până când nu vom avea acord de mediu pentru întreg sectorul Sibiu – Piteşti. Este o cerinţă a Uniunii Europene de la care nu ne abatem. De asemenea, nu vom lansa sectoarele 2, 3 şi 4, până nu vom avea acordul de mediu”, a declarat atunci Narcis Neaga.

Astfel, după obţinerea acordului de mediu, vor fi stabiliţi constructorii loturilor de la capetele autostrăzii, 1 şi 5, şi va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi construirea lotului 4.  În ceea ce priveşte sectoarele dificile din munţi, CNAIR va scoate la licitaţie studii suplimentare. Documentaţia pentru studiile geotehnice pentru porţiunea din munţi a viitoarei şosele peste Carpaţi ar putea fi trimisă spre validare la ANAP în decembrie. Astfel, într-un scenariu optimist, loturile 2 şi 3 ar putea fi scoase la licitaţie pentru construcţie anul viitor, iar într-un scenariu pesimist, abia în 2020.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie nouă oferte (secţiunea Sibiu – Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti).

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat?

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat? Beneficiul extrasalarial sub formă de tichete de masă este tot mai utilizat în Europa. În România, într-o perioadă marcată de inflaţie, presiuni pe piaţa muncii şi nevoia de a motiva angajaţii fără a […]

Citește mai mult

Actualitate

Programul Rabla va fi reluat: Când se emit noile vouchere și care este bugetul alocat. Anunțul Ministrului Mediului

Ioana Oprean

Publicat

în

Programul Rabla va fi reluat: Când se emit noile vouchere și care este bugetul alocat. Anunțul Ministrului Mediului Programul Rabla va fi relansat, a anunțat Ministrul Mediului. Diana Buzoianu a declarat că lansarea oficială va avea loc la 10 zile după adoptarea pachetului 2 de măsuri și publicarea ordinului de ministru care stabilește noile valori […]

Citește mai mult

Actualitate

Agenția de risc S&P a menținut perspectiva negativă pentru România. Economistul Radu Georgescu: Motivul este că, raportat la PIB, țara noastră are cele mai mari deficite din Europa

Ioana Oprean

Publicat

în

Agenția de risc S&P a menținut perspectiva negativă pentru România. Economistul Radu Georgescu: Motivul este că, raportat la PIB, țara noastră are cele mai mari deficite din Europa Economistul Radu Georgescu comentează într-o postare în mediul online menșinerea perspectivei negative pentru România de către agenția de risc S&P.  Citește și: Radu Georgescu: România are un […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea