Rămâi conectat

Politică Administrație

Autostrada Sibiu-Pitești: 8 documentații înaintate pentru proiectarea și execuția secţiunii 5, între Curtea de Argeș și Pitești. Durata contractului este de 108 luni

Ziarul Unirea

Publicat

în

Autostrada Sibiu-Pitești: 8 documentații înaintate pentru proiectarea și execuția secţiunii 5, între Curtea de Argeș și Pitești. Durata contractului este de 108 luni.

După ce joi s-au depus ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România, A1 Sibiu-Pitești, de ieri există ofertanți și pentru secțiunea 5, între Curtea de Argeș și Pitești, lungă de 30,35 km, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură.

CNAIR trebuie să evalueze 8 documentații înaintate de: Astaldi, China Railway-Viaponte, Condotte, Impresa Pizzarotti, Itinera, Tirrena Scavi, Trameco-Erbașu și UMB-Aktor. Valoarea estimată a proiectului este de 1.834.035.567,66 RON fără TVA. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni execuție în teren și 60 de luni (5 ani) garanție.

Ce urmează? Etapa de evaluare a ofertelor. Primul termen este 20.11.2017 pentru secțiunea 1 și 21.11.2017 pentru secțiunea 5. Însă, cu siguranță, aceste termene nu vor fi respectate. Ele vor fi amânate succesiv până la o dată incertă. Pot trece multe luni de zile până vom avea un câștigător desemnat!

Citește și: Autostrada Sebeş-Turda, lotul 3: CNAIR ar putea anunţa la sfârşitul lunii inaugurarea celui celui mai avansat proiect de autostradă din România

„Așa cum am explicat și ieri, vedem aceeași situație ca la A0-Sud, lotul 1 Sibiu-Pitești sau DX12 Craiova-Pitești: în ciuda faptului că pe lista de ofertanți există și companii foarte serioase și 100% capabile să ducă la bun sfârșit astfel de proiecte majore, avem și constructori care prezintă riscuri evidente, cu experiență redusă în execuția de autostrăzi și/sau cu situații financiare mult mai puțin solide în comparație cu marile companii din Europa”, spun reprezentanţii asociaţiei.

Din cauza acestui ordin de ministru (OMT 600/2017) emis de Răzvan Cuc în mai 2017, de pe listă lipsesc câteva nume grele (Strabag, Max Boegl sau Geiger), iar companiile serioase foarte probabil licitează la o valoare foarte apropiată de costul estimat pentru a-și acoperi riscurile generate de acest ordin de ministru.

„Mai mult, situația pentru A1 Sibiu-Pitești este neclară cu privire la emiterea acordului de mediu (AM). Chiar dacă mâine am avea un câștigător și un contract semnat, acesta nu s-ar putea apuca efectiv de treabă pentru că nu se poate emite AM, și implicit autorizație de construire, fără a avea studiul de fezabilitate (SF) gata pe tot traseul (contractul pentru actualizarea SF pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 a fost reziliat)”, mai precizează Asociaţia Pro Infrastructura.

Simplu spus, aceste licitatii lansate nu înseamnă nimic dacă vor fi anulate ulterior sau dacă în urma lor vom avea desemnați constructori incapabili să-și acopere costurile și riscurile, ajungând la rezilierea contractelor, așa cum s-a întâmplat pe A3 Suplacu de Barcău-Borș (Corsan-Corviam, Spania) sau A7 Centura Bacău (Eko, Turcia).

Sursa: Asociaţia Pro Infrastructura


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO | Rută de circulație ocolitoare pentru vehiculele cu tonaj mare la Cricău: Care sunt intențiile administrației locale

Lucian Daramus

Publicat

în

Rută de circulație ocolitoare pentru vehiculele cu tonaj mare la Cricău: Care sunt intențiile administrației locale Primăria Cricău intenționează amenajarea corespunzătoare a unei rute de circulație ocolitoare pentru vehiculele cu tonaj mare, pentru ca pe viitor acestea să nu mai treacă prin interiorul localității. Anunțul a fost făcut de primarul Florin Todericiu. Citește și: FOTO […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Cât au cheltuit partidele din Alba din Alianța „România Înainte” în campania electorală: PSD, cel mai mare susținător financiar al lui Crin Antonescu

Lucian Daramus

Publicat

în

Cât au cheltuit partidele din Alba din Alianța „România Înainte” în campania electorală: PSD, cel mai mare susținător financiar al lui Crin Antonescu Partidele din Alba din Alianța „România Înainte” au cheltuit sume importante de bani în precampania și campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 4 și 18 mai 2025, pentru susținerea candidatului comun Crin […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Dan Florin Aldea: „În calitate de primar al comunei Valea Lungă, am demarat toate procedurile necesare pentru rezolvarea problemei alunecărilor de teren din satul Lunca încă din anul 2021”

Lucian Daramus

Publicat

în

Dan Florin Aldea: „În calitate de primar al comunei Valea Lungă, am demarat toate procedurile necesare pentru rezolvarea problemei alunecărilor de teren din satul Lunca încă din anul 2021” Drept la replică referitor la acuzațiile formulate de domnul Vasile Pușcă, consilier local și fost primar al comunei Valea Lungă În urma declarațiilor făcute de domnul […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea