Autostrada Sibiu-Orăștie: Potrivit constructorului italian ”CNADNR a forţat deschiderea în 15 noiembrie 2014”
Potrivit unui raport întocmit de constructorului italian al Lotului 3 de la Autosrada Sibiu-Orăștie, obţinut de Digi24.ro, ”Compania de Autostrăzi a forţat firma să deschidă autostrada în data de 15 noiembrie, cu o zi înaintea alegerilor prezidenţiale”. Deşi firma i-a informat pe şefii de la Drumuri că lucrările nu pot fi făcute până atunci, autostrada a fost deschisă, şi după câteva luni au apărut crăpăturile în asfalt.
O parte din tronsonul Cunţa-Sălişte al autostrăzii Orăştie-Sibiu a început să fie demolat şi va fi reparat din nou pentru că a fost găsită apă la opt metri sub asfaltul care a crăpat în mai multe locuri. Situaţia ar fi putut fi evitată dacă autostrada nu s-ar fi deschis înainte de termen.
Potrivit unei note a constructorului, datată 24 septembrie 2014, Compania de Autostrăzi a cerut ca tronsonul de drum să fie deschis traficului la 15 noiembrie 2014. Pe 16 noiembrie urma al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, iar premierul Victor Ponta era favorit.
Constructorul, firma italiană Salini Impregilo, a informat compania că, potrivit graficului de lucrări, dar şi conform proiectului, traficul nu poate fi deschis la 15 noiembrie, aşa cum a cerut CNADNR. Asta pentru că mai întâi trebuie nivelate dealurile din jur şi drenată apa din sol şi abia apoi trebuie turnat asfaltul. Italienii au informat că dacă încep cu asfaltul şi apoi restul, o fac pe răspunderea CNADNR, iar aceasta îşi asumă costurile suplimentare şi daunele.
CITEȘTE ȘI: Cine a decis deschiderea autostrăzii “bună de demolat”? Vezi răspunsul CNADNR?
Autostrada a fost totuşi deschisă înainte de alegeri, la data cerută de Compania de Drumuri. Deşi acum autostrada este demolată, conducerea CNADNR spune că inaugurarea s-a făcut când trebuia.
CITEȘTE ȘI: Deschidere a circulaţiei cu „bâlbe” (electorale?) pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu. Ioan Rus:”Eu cred că astăzi deschidem după ce ne dumerim asupra tuturor aspectelor”(SIC!)
Narcis Neaga, directorul CNADNR: „Seara, înainte de deschiderea oficială a traficului, ne-am strâns cu toţii acolo, tehnici, de la constructor, companie, şi am avut o şedinţă comună care a început, la prânz la ora 14 şi s-a terminat a doua zi dimineaţă la ora 5. În final, toată lumea a spus: da, se poate deschide această autostradă traficului, fără a fi afectat participantul la trafic”.
Tronsonul Cunţa-Sălişte, lung de 22 de kilometri, a costat 605 milioane de lei, iar 85% din sumă au fost bani europeni nerambursabili. (Z.U.)
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | 21 de milioane de euro, investiție pentru educație în Alba Iulia: Un nou pas spre CRESCENDO
FOTO | 21 de milioane de euro, investiție pentru educație în Alba Iulia: Un nou pas spre CRESCENDO CRESCENDO – „Consorțiul regional pentru suport în carieră, educație non formală, duală și tehnologică Alba” este cel mai ambițios proiect și cea mai mare investiție derulată de Municipiul Alba Iulia până în prezent, cu o valoare estimată […]
Secțiune Articole Similare
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Ziarul „Unirea” din Alba Iulia angajează REDACTORI pentru ediția online. Cerințe și responsabilități
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE de HALLOWEEN 2024. SMS-uri, felicitări, statusuri, mesaje amuzante, înfricoșătoare și mesaje în limba engleză de HALLOWEEN
-
Ştirea zileiacum 9 ore
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
29 octombrie, Ziua Internațională a Internetului. România a intrat în era internetului în 1999
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
30 octombrie: DEZASTRUL de la Certej, cea mai mare catastrofă ecologică din istoria României. 89 de oameni au murit şi 76 au fost răniţi