Autostrada Sibiu-Orăștie: Potrivit constructorului italian ”CNADNR a forţat deschiderea în 15 noiembrie 2014”
Potrivit unui raport întocmit de constructorului italian al Lotului 3 de la Autosrada Sibiu-Orăștie, obţinut de Digi24.ro, ”Compania de Autostrăzi a forţat firma să deschidă autostrada în data de 15 noiembrie, cu o zi înaintea alegerilor prezidenţiale”. Deşi firma i-a informat pe şefii de la Drumuri că lucrările nu pot fi făcute până atunci, autostrada a fost deschisă, şi după câteva luni au apărut crăpăturile în asfalt.
O parte din tronsonul Cunţa-Sălişte al autostrăzii Orăştie-Sibiu a început să fie demolat şi va fi reparat din nou pentru că a fost găsită apă la opt metri sub asfaltul care a crăpat în mai multe locuri. Situaţia ar fi putut fi evitată dacă autostrada nu s-ar fi deschis înainte de termen.
Potrivit unei note a constructorului, datată 24 septembrie 2014, Compania de Autostrăzi a cerut ca tronsonul de drum să fie deschis traficului la 15 noiembrie 2014. Pe 16 noiembrie urma al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, iar premierul Victor Ponta era favorit.
Constructorul, firma italiană Salini Impregilo, a informat compania că, potrivit graficului de lucrări, dar şi conform proiectului, traficul nu poate fi deschis la 15 noiembrie, aşa cum a cerut CNADNR. Asta pentru că mai întâi trebuie nivelate dealurile din jur şi drenată apa din sol şi abia apoi trebuie turnat asfaltul. Italienii au informat că dacă încep cu asfaltul şi apoi restul, o fac pe răspunderea CNADNR, iar aceasta îşi asumă costurile suplimentare şi daunele.
CITEȘTE ȘI: Cine a decis deschiderea autostrăzii “bună de demolat”? Vezi răspunsul CNADNR?
Autostrada a fost totuşi deschisă înainte de alegeri, la data cerută de Compania de Drumuri. Deşi acum autostrada este demolată, conducerea CNADNR spune că inaugurarea s-a făcut când trebuia.
CITEȘTE ȘI: Deschidere a circulaţiei cu „bâlbe” (electorale?) pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu. Ioan Rus:”Eu cred că astăzi deschidem după ce ne dumerim asupra tuturor aspectelor”(SIC!)
Narcis Neaga, directorul CNADNR: „Seara, înainte de deschiderea oficială a traficului, ne-am strâns cu toţii acolo, tehnici, de la constructor, companie, şi am avut o şedinţă comună care a început, la prânz la ora 14 şi s-a terminat a doua zi dimineaţă la ora 5. În final, toată lumea a spus: da, se poate deschide această autostradă traficului, fără a fi afectat participantul la trafic”.
Tronsonul Cunţa-Sălişte, lung de 22 de kilometri, a costat 605 milioane de lei, iar 85% din sumă au fost bani europeni nerambursabili. (Z.U.)
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Cum a ajuns oița Ziggy din jucăria unei fetițe, mascota unui oraș, fotografiată cu politicieni, personalități importante și artiști din toată România
Cum a ajuns oița Ziggy din jucăria unei fetițe, mascota unui oraș, fotografiată cu politicieni, personalități importante și artiști din toată România Pe Cosmin Székely și oița de pluș Ziggy îi cunoaște toată lumea. Prea puține persoane sunt în județ care să nu fi văzut pozele în care mascota apare alături de personalități importante sau […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 20 de ore
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată