Autostrada Sebeș-Turda: Costul supervizării lucrărilor la primul lot, peste 1,1 milioane de euro
Costul supervizării lucrărilor la primul lot al Autostrăzii Sebeș-Turda, care se întinde de la Sebeș până la Pârâul Iovului, este de peste 1,1 milioane de euro, fiind atribuit, prin licitație deschisă, companiei Egis România.
Contractul a fost semnat în 3 august, iar Egis România este însărcinată cu furnizarea de servicii de supervizare atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor la acest tonson de autostradă, cât şi pe parcursul perioadei de garanţie a lor.
Valoarea totală a contractului este de 5.156.196 de lei fără TVA (1.168.463 euro, după cursul BNR de vineri, 7 august), din care 85% reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune, în timp ce restul sumei va fi alocat de la Bugetul de Stat. Durata de implementare a contractului este de 74 luni de la data începere sale.
„Proiectul <Construcţia Autostrăzii Sebeş – Turda> va contribui la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi siguranţă pentru bunuri şi călători de-a lungul coridorului de drum, prin mărirea vitezei de deplasare, reducerea costurilor de exploatare, reducerea numărului de accidente şi reducerea aglomeraţiei în trafic”, susţine conducerea CNADNR.
Autostrada Sebeş – Turda însumează 70 de kilometri şi va costa peste jumătate de miliard de euro, proiectul fiind împărţit în patru loturi. Constructorii loturilor 3 şi 4 au fost selectați de CNADNR în aprilie 2014, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie.
Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,2 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.
Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.
Sursa Ziua de Cluj
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii
Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii Proprietarul unui autoturism din Cugir, implicat într-un incident soldat cu avarii importante la mașină a obținut acoperirea daunelor de către primăria orașului. Daniel Dumitru B. a dat în judecată […]
VIDEO | Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor
Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor De aproape 20 de ani, la Roșia Montană, un grup de oameni inimoși derulează un program de restaurare a obiectivelor istorice și turistice aflate în diferite stadii de degradare. Proiectul „Adoptă o Casă la […]
VIDEO | „Butea feciorilor” în Daia Română 2025: Obicei de sute de ani în care tinerii îmbrăcați în costume colindă, dansează și înveselesc sătenii aducând vestea Naşterii Domnului
„Butea feciorilor” în Daia Română 2025: Obicei de sute de ani în care tinerii îmbrăcați în costume colindă, dansează și înveselesc sătenii aducând vestea Naşterii Domnului Un obicei păstrat de sute de ani continuă să fie un motiv de bucurie pentru locuitorii din Daia Română. „Butea feciorilor” este momentul din an în care feciorii pleacă […]