Asociația Pro Infrastructura: INCIDENT GRAV de siguranță săptămâna trecută pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare!
Asociația Pro Infrastructura consideră că incidentul produs zilele trecute pe Aeroportul International Henri Coanda a fost cauzat de starea dezastruoasa a pistelor de aterizare-decolare și a postat pe rețeaua de socializare un text prin care atrage atenția autorităților că ”starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor”:
”Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!
Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.
În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!
Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate.
Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!”, a scris reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
21 octombrie 1754 se inaugurau primele scoli din Blaj: Orașul va deveni centrul învățământului românesc din Transilvania
21 octombrie 1754 se inaugurau primele scoli din Blaj: Orașul va deveni centrul învățământului românesc din Transilvania Pe 21 octombrie 1754 se inaugurau primele scoli din Blaj, nucleul viitorului seminar si gimnaziu. Din acest moment, Blajul va deveni centrul invatamantului romanesc din Transilvania.” Blajul a devenit, începând din secolul al XVI-lea, centrul învăţământului românesc din […]
21 octombrie – Sfinţii Mărturisitori Ardeleni, care au luptat împotriva impunerii confesiunii greco-catolice
21 octombrie – Sfinţii Mărturisitori Ardeleni, care au luptat împotriva impunerii confesiunii greco-catolice Sfinţii Mărturisitori Ardeleni sunt prăznuiţi pe 21 octombrie. Aceştia sunt: Visarion Sarai, Sofronie şi Oprea Miclăuş, canonizaţi în 1955 şi preoţii Ioan din Galeş şi Moise Măcinic din Sibiel, canonizaţi în 1992. Au luptat împotriva impunerii confesiunii Greco-catolice. Visarion Sarai s-a născut […]
Bucuria lucrurilor simple în turism. Garofița Râpei Roșii Au trecut ceva ani de la începuturile colaborării mele cu câțiva oameni foarte pasionați de domeniile lor de activitate pentru a aduce în turism lucruri pe care le-am considerat foarte valoroase și cu un mare potențial pentru a dezvolta experiențe turistice unice. Ideea de bază a fost […]