Antibioticele pot crește riscul de dezvoltare a cancerului de colon: STUDIU
Antibioticele pot crește riscul de dezvoltare a cancerului de colon: STUDIU
Potrivit Science Daily, sudiile au indicat că antibioticele pot cauza, într-adevăr, schimbări de durată la microbiomul intestinal, comunitatea de microbi din în tractul digestiv, iar aceste schimbări ar putea fi asociate cu un risc crescut de apariție a cancerului de colon.
În cadrul celui mai mare studiu epidemiologic care a explorat această legătură, cercetătorii au descoperit că un risc crescut ar putea fi specific tipurilor de cancer din așa-numitul colon proximal, partea din colon care face legătura cu intestinul subțire și începe în partea inferioară din dreapta abdomenului.
Risc cu 17% mai mare de dezvoltare a cancerului de colon
„A fost clar, după analizarea datelor, că riscul este foarte concentrat la colonul proximal sau din partea dreaptă”, a spus Sophia Harlid, autor senior al studiului și cercetător la Universitatea Umeå din Suedia. De fapt, riscul de cancer asociat antibioticelor a fost cel mai mare la începutul colonului proximal, numit „colonul ascendent”, care se extinde din partea dreaptă inferioară la cea superioară a abdomenului. Cei care au luat antibiotice pentru mai mult de șase luni prezintă cel mai mare risc de cancer, potrivit cercetărilor publicate recent în revista Journal of the National Cancer Institute. În comparație cu oamenii care nu au consumat deloc antibiotice, acești indivizi aveau o șansă cu 17% mai mare de dezvoltare a cancerului în colonul ascendent.
Studiul din Suedia confirmă rezultatele cercetătorilor britanici
Acestea fiind spuse, chiar și tratamentele de scurtă durată cu antibiotice prezintă un risc asociat cancerului, deși este mult mai redus față de cel observat în urma tratamentelor de lungă durată. Noile descoperiri ar putea oferi încă un motiv pentru limitarea prescrierii excesive de antibiotice și prevenirea apariției superbacteriilor rezistente la antibiotice, au spus cercetătorii, citați de Live Science. Noul studiu confirmă rezultatele unui alt studiu din Marea Britanie, publicat în 2019 în jurnalul Gut. Studiul din Suedia „s-a aliniat perfect cu alte date, fapt ce îmbunătățește încrederea în privința unei legături”, a precizat dr. Cynthia Sears, autor senior al studiului britanic.
Sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Succes de conservare: Trei pui de barză eclozați la o grădină zoologică din Transilvania
Succes de conservare: Trei pui de barză eclozați la o grădină zoologică din Transilvania Trei pui sănătoși de barză albă (Ciconia ciconia) au eclozat duminică, 7 iunie 2026, în Poiana Lemurilor din cadrul Grădinii Zoologice din Târgu Mureș. Părinții micilor înaripate sunt exemplare rănite și salvate din mediul sălbatic, primite prin parteneriatul cu Grupul Milvus. […]
Emisiunea „Schimb de mame” revine cu un nou sezon și caută familii participante din întreaga țară
Emisiunea „Schimb de mame” revine cu un nou sezon și caută familii participante din întreaga țară Echipa de casting a emisiunii „Schimb de mame”, difuzată de Prima TV, a dat startul înscrierilor pentru noul sezon și caută familii care își doresc să trăiască o experiență inedită. Pot participa familii cu unul sau mai mulți copii […]
Cum va fi VREMEA în Transilvania până în 21 iunie 2026: Căldură mare, dar și ploi și furtuni. Prognoza meteo pe 2 săptămâni
Cum va fi VREMEA în Transilvania până în 21 iunie 2026: Căldură mare, dar și ploi și furtuni. Prognoza meteo pe 2 săptămâni Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a dat publicității luni, 8 iunie 2026 prognoza meteo pe regiuni pentru următoarele 2 săptămâni. Conform estimărilor meteorologilor, în Transilvania vremea va fi caldă și foarte caldă, […]
