ANPC a AMENDAT Telekom cu 7000 de lei! Cum își păcăleau aceștia clienții
ANPC a amendat o companie din sectorul telecom cu 7.000 de lei pentru nereguli în ofertele de telefonie mobilă şi internet care pot crea grave prejudicii clienţilor, a scris, pe Facebook, Sorin Susanu, comisar-şef în cadrul ANPC, relatează Agerpres.
„În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informaţii extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă in eroare prin crearea unor percepţii false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse. Rog să analizaţi cu atenţie toate aceste „oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase şi vă pot crea grave prejudicii”, a arătat Susanu.
El nu precizează numele vreunei companii, însă din ofertele prezentate şi din pozele publicate rezultă că este vorba despre Telekom.
AGERPRES a cerut un punct de vedere companiei, pe care îl vom publica de îndată ce îl vom primi.
„Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-şi prezenta serviciile inducând ideea şi percepţia de „gratis” şi „nelimitat” cu toate ca în realitate lucrurile erau diferite, respectiv: Campania BLACK FRIDAY ROMANIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 şi a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înşelătoare, astfel: – pe de o parte în publicitatea oferită de operatorul economic NELIMITAT NET + MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferenţe privind mărimea caracterelor (literelor) utilizate la descrierea ofertei, inducând astfel în eroare consumatorii. Totodată, menţiunea de „CEL MAI MIC PREŢ PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piaţă efectuat de o societate specializată în sondarea pieţei, care trebuia să specifice eşantionul şi perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informaţiei oferite”, a scris Susanu.
Analizând aspectele menţionate, se consideră că prezentarea de publicitate în forma şi conţinutul specificat este o practică comercială înşelătoare. Amenda aplicată pentru aceste deficienţe este de 7.000 lei.
„Vom continua să analizăm modul în care unii agenţi economici încearcă să inducă în eroare consumatorii şi vom aplica sancţiuni şi măsuri acolo unde se va impune”, a completat reprezentantul ANPC.
Sursa: stiripesurse,ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Care este temperatura ideală pentru ca bradul de Crăciun să reziste mai multe. De ce alte aspecte trebuie ținut cont
Care este temperatura ideală pentru ca bradul de Crăciun să reziste mai multe. De ce alte aspecte trebuie ținut cont Când vine vorba de bradul de Crăciun, trebuie ținut cont de mai multe aspecte pentru ca bradul sau molidul să arate perfect pentru sărbătorile de iarnă. Multă lume păstrează pomul de Crăciun la interior până […]
Referendumul lui Nicușor Dan, respins de Secția pentru judecători a CSM: „Nu va tolera nicio formă de ingerință în activitatea autorității judecătorești”
Referendumul lui Nicușor Dan, respins de Secția pentru judecători a CSM: „Nu va tolera nicio formă de ingerință în activitatea autorității judecătorești” Secția pentru judecători a Consiliul Superior al Magistraturii a reacționat oficial duminică, 21 decembrie 2025, la declarațiile făcute de președintele Nicușor Dan privind organizarea unui „referendum” în rândul magistraților, subliniind că exercitarea atribuțiilor […]
VIDEO | Nicușor Dan propune referendum intern în cadrul CSM, cu o singură întrebare: „Acționează în interes public sau în interesul unui grup?”
Nicușor Dan propune referendum intern în cadrul CSM, cu o singură întrebare: „Acționează în interes public sau în interesul unui grup?” Președintele Nicușor Dan a anunțat duminică, 21 decembrie 2025, că va crea în ianuarie 2026, un referendum dedicat magistraților, în care vor avea de răspuns la întrebarea: „Consiliul Superior al Magistraturii acționează în interes […]