ANPC a AMENDAT Telekom cu 7000 de lei! Cum își păcăleau aceștia clienții
ANPC a amendat o companie din sectorul telecom cu 7.000 de lei pentru nereguli în ofertele de telefonie mobilă şi internet care pot crea grave prejudicii clienţilor, a scris, pe Facebook, Sorin Susanu, comisar-şef în cadrul ANPC, relatează Agerpres.
„În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informaţii extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă in eroare prin crearea unor percepţii false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse. Rog să analizaţi cu atenţie toate aceste „oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase şi vă pot crea grave prejudicii”, a arătat Susanu.
El nu precizează numele vreunei companii, însă din ofertele prezentate şi din pozele publicate rezultă că este vorba despre Telekom.
AGERPRES a cerut un punct de vedere companiei, pe care îl vom publica de îndată ce îl vom primi.
„Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-şi prezenta serviciile inducând ideea şi percepţia de „gratis” şi „nelimitat” cu toate ca în realitate lucrurile erau diferite, respectiv: Campania BLACK FRIDAY ROMANIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 şi a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înşelătoare, astfel: – pe de o parte în publicitatea oferită de operatorul economic NELIMITAT NET + MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferenţe privind mărimea caracterelor (literelor) utilizate la descrierea ofertei, inducând astfel în eroare consumatorii. Totodată, menţiunea de „CEL MAI MIC PREŢ PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piaţă efectuat de o societate specializată în sondarea pieţei, care trebuia să specifice eşantionul şi perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informaţiei oferite”, a scris Susanu.
Analizând aspectele menţionate, se consideră că prezentarea de publicitate în forma şi conţinutul specificat este o practică comercială înşelătoare. Amenda aplicată pentru aceste deficienţe este de 7.000 lei.
„Vom continua să analizăm modul în care unii agenţi economici încearcă să inducă în eroare consumatorii şi vom aplica sancţiuni şi măsuri acolo unde se va impune”, a completat reprezentantul ANPC.
Sursa: stiripesurse,ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
PENSII 2025 | Ce spune Ministrul Muncii despre plata pensiei pe card: ,,Așa ceva nu trebuie să fie obligatoriu. Trebuie să fie o opțiune”
Ce spune Ministrul Muncii despre plata pensiei pe card: ,,Așa ceva nu trebuie să fie obligatoriu. Trebuie să fie o opțiune” Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, Florin Manole, a subliniat, a vorbit despre opțiunea pensionarilor de a transfera plata pensiei pe card, considerând că acest lucru nu este o obligație, ci o opțiune […]
Reacția șefului ANAF după ce judecătorii au respins sechestrul asupra bunurilor lui Klaus Iohannis: ,,O să facem în continuare demersurile”
Reacția șefului ANAF după ce judecătorii au respins sechestrul asupra bunurilor lui Klaus Iohannis: ,,O să facem în continuare demersurile” Şeful ANAF, Adrian Nica, a anunţat că instituţia va continua procedurile legale pentru recuperarea despăgubirilor pe care Klaus Iohannis le datorează pentru lipsa de folosinţă a jumătăţii dintr-un imobil aflat în centrul Sibiului. Citește și: […]
Permis de conducere și actele mașinii pe telefon și tamponări uşoare declarate online. Ce prevede noul proiect de ordonanţă propus de MAI
Permis de conducere și actele mașinii pe telefon și tamponări uşoare declarate online. Ce prevede noul proiect de ordonanţă propus de MAI Şoferii din România ar putea prezenta permisul de conducere şi actele maşinii în format digital, pe telefon, nu fizic aşa cum se întâmplă în prezent. Cu condiţia ca documentele să fi fost încărcate […]