ANPC a AMENDAT Telekom cu 7000 de lei! Cum își păcăleau aceștia clienții
ANPC a amendat o companie din sectorul telecom cu 7.000 de lei pentru nereguli în ofertele de telefonie mobilă şi internet care pot crea grave prejudicii clienţilor, a scris, pe Facebook, Sorin Susanu, comisar-şef în cadrul ANPC, relatează Agerpres.
„În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informaţii extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă in eroare prin crearea unor percepţii false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse. Rog să analizaţi cu atenţie toate aceste „oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase şi vă pot crea grave prejudicii”, a arătat Susanu.
El nu precizează numele vreunei companii, însă din ofertele prezentate şi din pozele publicate rezultă că este vorba despre Telekom.
AGERPRES a cerut un punct de vedere companiei, pe care îl vom publica de îndată ce îl vom primi.
„Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-şi prezenta serviciile inducând ideea şi percepţia de „gratis” şi „nelimitat” cu toate ca în realitate lucrurile erau diferite, respectiv: Campania BLACK FRIDAY ROMANIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 şi a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înşelătoare, astfel: – pe de o parte în publicitatea oferită de operatorul economic NELIMITAT NET + MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferenţe privind mărimea caracterelor (literelor) utilizate la descrierea ofertei, inducând astfel în eroare consumatorii. Totodată, menţiunea de „CEL MAI MIC PREŢ PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piaţă efectuat de o societate specializată în sondarea pieţei, care trebuia să specifice eşantionul şi perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informaţiei oferite”, a scris Susanu.
Analizând aspectele menţionate, se consideră că prezentarea de publicitate în forma şi conţinutul specificat este o practică comercială înşelătoare. Amenda aplicată pentru aceste deficienţe este de 7.000 lei.
„Vom continua să analizăm modul în care unii agenţi economici încearcă să inducă în eroare consumatorii şi vom aplica sancţiuni şi măsuri acolo unde se va impune”, a completat reprezentantul ANPC.
Sursa: stiripesurse,ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate
PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate Sistemul public de pensii din România prevede ca în 2025 persoanele a căror capacitate de muncă este semnificativ redusă din cauza unor afecțiuni medicale să beneficieze de pensia de invaliditate. Această formă de protecție socială este reglementată […]
Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate
Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate A fost lansat Sindicatul Lucrătorilor de pe Platforme Digitale, prima organizație națională pentru șoferii și curierii care fac bani prin aplicații de ridesharing sau livrări. Scopul e să le protejeze drepturile și să le facă viața mai ușoară în […]
România trece la un nou sistem de control la graniță: Din octombrie, date biometrice și înregistrare electronică pentru călători din afara UE
România trece la un nou sistem de control la graniță: Din octombrie, date biometrice și înregistrare electronică pentru călători din afara UE Poliția de Frontieră anunță că, începând cu 12 octombrie 2025, România va introduce treptat Sistemul de Intrare/Ieșire (EES), la fel ca toate statele din Uniunea Europeană. Practic, dispare ștampila clasică din pașaport și […]