Angajatorii care nu-și protejează salariații în caz de temperaturi extreme riscă să primească amenzi de până la 2.500 de lei sau chiar să le fie sistată activitatea firmei
Angajatorii care nu respectă prevederile legale cu privire la protecția persoanelor în perioadele cu temperaturi extreme pot fi amendați cu sume cuprinse între 1.500 și 2.500 lei sau chiar să le fie sistată activitatea firmei până la remedierea deficiențelor constatate, a transmis, printr-un comunicat de presă, Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.
”Atenționăm angajatorii că au obligația legală să distribuie ceai fierbinte angajaților care lucrează expuși la temperaturi extreme, când termometrul scade sub minus 20 de grade sau în condiții de vânt, care pot fi corelate cu aceste valori. Totodată să acorde pauze pentru refacerea capacității de termoreglare în spații fixe sau mobile cu microclimat corespunzător și să le asigure echipament individual de protecție. În situația în care angajatorii nu pot asigura aceste condiții, de comun acord cu reprezentanții sindicatelor sau ai salariaților, vor dispune reducerea duratei de lucru în mod corespunzător sau întreruperea acestuia cu asigurarea continuității la locurile de muncă. Pe durata întreruperii colective a lucrului, contractele individuale de muncă ale salariaților se mențin, iar perioada de întrerupere constituie vechime în muncă. Ulterior, vor fi stabilite modalitățile de recuperare a timpului nelucrat”, a explicat inspectorul general de stat.
Totodată, Bratu precizează că aceste măsuri minimale de protecție a sănătății salariaților trebuie luate dacă temperaturile extreme se mențin cel puțin două zile consecutiv. În caz de nerespectare a prevederilor legale prevăzute de Ordonanța de Urgență 99/2000 privind măsurile care pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția persoanelor încadrate în muncă, sancțiunile pot consta în amenzi de la 1.500 la 2.500 lei sau chiar sistarea activității companiei până la remedierea deficiențelor constatate.
Reamintim că, Administrația Națională de Meteorologie a emis, miercuri, o atenționare Cod Galben de ger, valabilă de joi până luni, în cea mai mare parte a țării.
În intervalul menţionat, valul de frig va persista, astfel că vremea va fi deosebit de rece, geroasă noaptea şi dimineaţa în cea mai mare parte a ţării.
Temperaturile minime se vor situa frecvent între -20 şi -15 grade, iar izolat vor coborî şi până la -28…-25 de grade, în timp ce maximele termice, preponderent negative, pe arii restrânse, nu vor depăşi -10 grade.
În cursul nopţii de joi spre vineri (21-22 ianuarie) şi pe parcursul zilei de vineri, 22 ianuarie, temporar vântul va avea unele intensificări în Moldova şi în zona de munte.
Singurele județe care nu vor fi afectate de Codul Galben sunt Caraș-Severin, Timiș, Satu-Mare, Arad și Bihor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR): Guvernul taie 121,5 milioane de lei din Educație, în timp ce finanțarea rămâne mult sub nivelul prevăzut de lege
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR): Guvernul taie 121,5 milioane de lei din Educație, în timp ce finanțarea rămâne mult sub nivelul prevăzut de lege Studenții acuză subfinanțarea cronică a sistemului de învățământ și cer respectarea prevederii legale care stabilește alocarea a minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat pentru educație. Organizația solicită […]
Primăriile riscă amenzi de 100.000 de lei dacă taie copacii fără avize! Ce reguli trebuie să respecte autoritățile și firmele care intervin pe domeniul public
Primăriile riscă amenzi de 100.000 de lei dacă taie copacii fără avize! Ce reguli trebuie să respecte autoritățile și firmele care intervin pe domeniul public Tăierea copacilor de pe domeniul public nu este la discreția primarilor și nici a firmelor contractate pentru întreținerea spațiilor verzi. Orice intervenție trebuie justificată tehnic și realizată cu respectarea legislației […]
Foto | Premieră în Biserica Ortodoxă Română: Primul preot de origine chineză, hirotonit la Cluj-Napoca. Dionisie Kenan Wang va sluji în misiunea ortodoxă dedicată imigranților din România
Premieră în Biserica Ortodoxă Română: Primul preot de origine chineză, hirotonit la Cluj-Napoca. Dionisie Kenan Wang va sluji în misiunea ortodoxă dedicată imigranților din România Un moment cu o semnificație aparte pentru Biserica Ortodoxă Română (BOR) a avut loc duminică, 8 noiembrie 2026, la Cluj-Napoca. Teologul și istoricul Dionisie Kenan Wang a fost hirotonit preot […]
