Actualitate

ANAF pune condiții pentru scutirea bisericii de la plata impozitului pe profit. Agenții Fiscului vor verifica modul în care acestea sunt îndeplinite

Ioana Oprean

Publicat

în

Agenția Națională de Administrare Fiscală va verifica dacă bisericile îndeplinesc anumite condiții pentru a putea beneficia, în continuare, de scutirea acestora de la plata impozitului pe profit. Respectivele modificări au fost aduse recent Codului Fiscal, acestea fiind supuse dezbaterii publice săptămâna trecută.

Petrecerea Divorțaților

Potrivit proiectului de act normativ, care va fi adoptat cel mai probabil în prima şedinţă de Guvern, unitatea locală de cult reprezintă unitatea cu personalitate juridică, parte componentă a structurii organizatorice locale a unui cult religios, potrivit legii şi statutelor/codurilor canonice proprii, care obţine venituri, în conformitate cu legea de organizare şi funcţionare, şi conduce contabilitate în partidă simplă, în conformitate cu reglementările contabile aplicabile.

Aceste unităţi de cult, aşa cum sunt ele definite mai sus, vor fi scutite de plata impozitului pe profit, prin introducerea unei noi litere – k) la alineatul 2) al articolului 13 care prevede că „nu intră sub incidenţa prezentului titlu (categoriile de contribuabili obligate să plătească impozit pe profit – n. red.) următoarele persoane juridice române: unitatea locală de cult, definită potrivit art. 7 pct. 48, în măsura în care veniturile obţinute sunt utilizate, în anul curent şi/sau în anii următori, pentru întreţinerea şi funcţionarea unităţii de cult, pentru lucrări de construcţie, de reparaţie şi de consolidare a lăcaşurilor de cult şi a clădirilor ecleziastice, pentru învăţământ, pentru furnizarea, în nume propriu şi/sau în parteneriat, de servicii sociale, acreditate în condiţiile legii, pentru acţiuni specifice şi alte activităţi nonprofit ale cultelor religioase, potrivit Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, republicată”.

Altfel spus, dacă biserica va folosi toate fondurile pe care le obţine de la enoriaşi, şi nu numai, pentru întreţinerea bisericii sau efectuarea unor lucrări de construcţie, de reparaţie sau consolidare, sau pentru învăţământ ori oferirea unor servicii de asistenţă socială nu va mai fi obligată la plata impozitului pe profit.

Bisericile şi alte unităţi pentru care se acordă deduceri fiscale vor fi înregistrate într-un registru al ANAF, care va fi afişat pe site-ul său, înscrierea fiind făcută doar dacă bisericile şi alte entităţi respectă, cumulativ, următoarele condiţii:
a) desfăşoară activitate în domeniul pentru care a fost constituită, pe baza declaraţiei pe propria răspundere;
b) şi-a îndeplinit toate obligaţiile fiscale declarative prevăzute de lege;

c) nu are obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situaţiile financiare anuale, prevăzute de lege;

e) nu a fost declarată inactivă, potrivit art. 92 din Codul de procedură fiscală.

„Unităţile locale de cult prevăzute la art. 13 alin. (2) lit. l) nu au obligaţia îndeplinirii condiţiei prevăzute de lit. b), în ceea ce priveşte declaraţia anuală de impozit pe profit”, se mai arată în proiectul de modificare a Codului Fiscal.

sursa: adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate

Ioana Oprean

Publicat

în

Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat luni, 5 octombrie 2026, legea care modifică regulile privind intervenţia în cazul atacurilor urşilor şi dublează, pentru anii 2026 şi 2027, cotele de recoltare stabilite pentru prevenirea şi combaterea incidentelor cu ursul brun. Potrivit […]

Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi vremea în Transilvania și celelalte regiuni din România până în 18 octombrie 2026: Episod de vară urmat de răcire. Prognoza meteo pe 2 săptămâni

Ioana Oprean

Publicat

în

Cum va fi vremea în Transilvania și celelalte regiuni din România până în 18 octombrie 2026: Episod de vară urmat de răcire. Prognoza meteo pe 2 săptămâni România se bucură de temperaturi neobișnuit de ridicate în primele zile ale intervalului 5–18 octombrie 2026, cu maxime de până la 28 de grade în vestul țării. Din […]

Citește mai mult

Actualitate

Începe vaccinarea antigripală în România: Cine poate face vaccinul gratuit și cine primește compensare 50%

Ioana Oprean

Publicat

în

Începe vaccinarea antigripală în România: Cine poate face vaccinul gratuit și cine primește compensare 50% Vaccinarea antigripală este recomandat să înceapă înainte de debutul sezonului rece, în special pentru persoanele cu risc crescut de a dezvolta forme severe și complicații. Vaccinul antigripal este gratuit pentru mai multe categorii de persoane, în timp ce românii cu […]

Citește mai mult