Amenzi usturătoare pentru șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni: Proiectul a trecut de Senat
Amenzi usturătoare pentru șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni: Proiectul a trecut de Senat
Potrivit unui proiect, care a trecut de Senat fără să fie discutat sau supus în plen, conducătorii auto care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi usturătoare. Pentru a intra în vigoare, documentul trebuie să primească undă verde în Camera Deputaților.
Inițiativa legislativă de modificare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, introduce amenzi de mii de lei pentru “nerespectarea interdicției privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor”.
Sancțiunea va fi încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni, astfel că șoferii care vor încălca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendă și 6 puncte de penalizare.
Deși, în mod normal, conform OUG nr. 195/2002, ”un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului”, prin excepție, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, un punct-amendă are o valoare de 145 lei, precizează, în contextul știrii, Avocatnet.
Astfel, la un calcul simplu, rezultă că șoferii care nu vor lăsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi acum o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei. De asemenea, dacă nu luăm în calcul excepția, cum salariul minim brut pe economie a fost stabilit de către Guvern la 2.300 lei, ar însemna că un punct-amendă ar fi, în mod normal, de 230 de lei, adică amenda ar putea varia între 2.070 lei și 4.600 de lei.
În contexul creșterii accelerate a fenomenului urbanizării și a numărului de vehicule din țară, dat fiind faptul că “asigurarea spațiilor de parcare speciale este problematică, iar numărul locurilor de parcare este deseori inadecvat pentru a face față cererii”, după cum se arată în expunerea de motive, soluțiile informale de parcare găsite, de obicei, de către șoferi le creează dificultăți bicicliștilor și pietonilor și îi expun pericolelor pe nevăzători sau pe cei care au probleme grave de vedere, care își riscă, practic, viața, din cauza unui trotuar blocat.
Din aceste motive, inițiatorii proiectului amintit consideră necesară luarea unor astfel de măsuri care să protejeze și să faciliteze accesul pietonilor pe trotuare, cu precădere în cazul părinților care au copii în cărucioare sau a persoanelor cu dizabilități.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România până la mijlocul lunii octombrie 2025: Temperaturi specifice de toamnă, dar și ploi. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele patru săptămâni
Cum va fi VREMEA până la mijlocul lui octombrie 2025: Temperaturi specifice de toamnă, dar și ploi. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele patru săptămâni ANM (Administrația Națională de Meteorologie) a emis recent prognoza meteo actualizată pentru următoarele patru săptămâni, intervalul 16 septembrie – 13 octombrie 2025. Potrivit meteorologilor, miercuri, vremea se va răci […]
Sindicatele din învățământ au organizat un „protest mut” în fața Ministerului Educației Joi, 18 septembrie 2025, sindicatele din învățământ au organizat un „protest mut” în fața Ministerului Educației și Cercetării, continuând seria de demonstrații începute la sfârșitul lunii iulie. Manifestația a fost descrisă de reprezentanții FSE „Spiru Haret” drept „de susținere pentru cei 15.000 de […]
EUROSTAT | Cele mai sărace persoane din Europa sunt în România! Polonia se află la polul opus
Cea mai mare pondere a persoanelor care s-au confruntat cu privațiuni materiale și sociale severe a fost înregistrată în România (17,2%), urmată de Bulgaria (16,6%) și Grecia (14%), transmite Eurostat. În România s-a înregistrat cea mai mare pondere a persoanelor car e s-au confruntat cu privațiuni materiale și sociale servere, cu un procent de 17,2%. […]