Rămâi conectat
Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Actualitate

ALERTĂ alimentară: Spanac cu hepatita A, la Profi și morcovi baby cu pesticide, la Metro

Ziarul Unirea

Publicat

în

ALERTĂ alimentară: Spanac cu hepatita A, la Profi și morcovi baby cu pesticide, la Metro

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor informează că Profi retrage de la vânzare un sortiment de spanaca la pungă, după ce a fost detectat virusul hepatitei A.

Totodată, Metro retrage morcovi baby din cauza depășirii pesticidelor. Potrivit Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), furnizorul Valencia Trading Office SL a început retragerea de la vânzare și clienți a unui sortiment de morcovi baby, de 200 de grame, din cauza depășirii limitei de reziduu pesticid ‐ Oxamil.

Este vorba despre lotul 4005 / 4102 / 4202 / 4205. Clienţii care au cumpărat acest produs sunt rugați să nu îl consume și să îl returneze în magazinele Metro până pe 21 noiembrie. De asemenea, ANSVSA anunță și retragerea din magazinele Profi a unui lot de spanac în pungă de 500 de grame.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Vă informăm că am inițiat retragerea de la comercializare şi rechemarea de la client a produsului Spanac pungă 500g, furnizor Krepsis Aavantaj SRL, lot Romania 845, ca urmare a contaminării produsului cu virusul hepatitei A. Se recomandă persoanelor care dețin produsului descris mai sus să nu-l consume, ci să-l distrugă sau să-l returneze la magazin, urmând să primească în schimb contravaloarea lui”, se arată pe site-ul ANSVSA.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Conserve cu excremente de urs, vândute ca suvenir în Covasna. Comisar OPC: „Am rămas perplex”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Conserve cu excremente de urs, vândute ca suvenir în Covasna. Comisar OPC: „Am rămas perplex”

Excremente de urs la conservă este cel mai inedit produs care se vinde în această perioadă amatorilor de suveniruri. „Minunăția” se vinde în județele Covasna și Harghita, iar producătorii sunt cunoscuți pentru berea şi chipsurile „Csíki Sör” şi „Csíki Csipsz”. O conservă costă 40 de lei.

O cutie cu „Urme de urs” are 30 de grame de conţinut, iar firma producătoare garantează că excrementele sunt autentic-secuieşti, scrie presa locală din Târgu Mureș.

Șeful OPC spune că produsul nu poate fi scos de la comercializare, pentru că pe etichetă scrie că nu este destinat consumului de către oameni.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Se vinde la noi în judeţ, am găsit la Târgu Secuiesc, într-un bar care are franciza celor de la Lixid Project, cei care fac berea Csíki Sör şi chipsurile cu aceeaşi denumire. Am înţeles că e un fel de suvenir, nu au putut să ne dea o explicaţie. Se dă şi un termen de valabilitate, care e aiurea, nu înţeleg la ce să dai termen de valabilitate dacă nu este produs alimentar. Traducerea nu este completă, se afirmă acolo că este produs secuiesc, produs în Székelyföld şi că se poate lucra cu el, se poate lua în mână şi mula ca o plastilină, aşa mi s-a explicat. Te-ai putea juca cu el, într-un fel, dar nu ştiu dacă e în regulă, ce se întâmplă dacă un copil se joacă cu el şi îl bagă în gură?”, a declarat șeful OPC Covasna, pentru WeRadio.

Eticheta are un avertisment, prin care se explică faptul că produsul nu trebuie lăsat la îndemâna copiilor.

„Eu am rămas perplex când am văzut conserva, are 30 de grame, e o bucăţică mică înăuntru, e uşoară, dar nu mi-a venit să cred. Dacă are avertismentul, nu avem ce să facem nu este produs comestibil, se pare că ar fi suvenir”, a mai spus comisarul-șef OPC, pentru sursa citată.

Eticheta de pe conservă mai arată faptul că produsul conţine 100% excremente de urs brun transilvănean, „fără gluten, fără conservanţi, vegan”, iar nedeschis, îşi păstrează calitatea pe termen nelimitat în interiorul ambalajului. În schimb, după deschidere, trebuie „folosit” în termen de 22 de ore.

Sursa: adevarul.ro
Foto: WeRadio


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Zilele Școlii „Vasile Goldiș” din Alba Iulia: Sentimente puternice și o incursiune în istoria neamului românesc au fost conturate de glasurile elevilor

URSALEȘ Iulian

Publicat

în

Zilele Școlii „Vasile Goldiș” din Alba Iulia: Sentimente puternice și o incursiune în istoria neamului românesc au fost conturate de glasurile elevilor

Devenită deja o tradiție, încă de la schimbarea denumirii și primirea numelui de „Vasile Goldiș”, în anul 1994, săptămâna care marchează „Zilele Școlii” ne amintește și în acest an de valorile naționale și culturale pe care ne dorim să le promovăm prin activitățile în care sunt antrenați talentații noștri elevi, îndrumați de către cadre didactice.

Nu întâmplător,această săptămână precede Zilei Naționale a României, cu atât mai mult cu cât, însăși Marea Unire din 1918 s-a infăptuit în orașul nostru. Activitățile din acest an s-au desfășurat in zilele de 28-29 noiembrie, debutând cu spectacolul „Ne-am unit pentru a vă încânta”, organizat la Casa de Cultură a Studenților, în data de 28 noiembrie.

Elit - Gustul Desăvârșit

Sentimente puternice și o incursiune în istoria neamului românesc au fost conturate de glasurile elevilor, momentele de balet, dans modern și contemporan au întreținut atmosfera acestei sărbători. Piesa de teatru „Dl. Goe”, de Ion Luca Caragiale a fost pusă în scenă de către elevii claselor a V-a.

Credeați că am scăpat de Goe? Nu, revine! L-au reanimat prin varianta modernă scrisă de elevele Ioana Voj si Andrada Szartori. Diversitatea spectacolului a încântat publicul cu un monolog dedicat femeii, și muzica instrumentală și populară. Momentele artistice : „La mulți ani, școala mea! La mulți ani, România!”, „Să ne iubim țara!”, „Mândru de strămoșii mei!”, „Uniți sub steagul tricolor!”, „La bibliotecă!”, „Ecoșcoala!”, „Sunt mândru că sunt român!”, „Eu aduc culoare în țara mea!”, „Pe urmele strămoșilor noștri!”, „La Alba s-a scris Unire!”, concurs de cultură generală „Poarta cunoașterii”, „Proiectul de artă colaborativă – Ziua Națională a României, proiectul educațional „Fizica și viața”, „Știință și tehnologii”, Cupa „Vasile Goldiș” – baschet fete și băieți, au reîntregit spectacolul din 28 noiembrie. În holul Casei de Cultură au fost expuse lucrările de artă ale elevilor școlii, reunite sub titlul „Natura văzută prin ochi de copil”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Retailerii se tem că sezonul de Crăciun ar putea fi cel mai rău din ultimul deceniu: Perspectivele sunt din ce în ce mai sumbre

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

Retailerii se tem că sezonul de Crăciun ar putea fi cel mai rău din ultimul deceniu: Perspectivele sunt din ce în ce mai sumbre

Europenii au cumpărat în weekendul de Black Friday smartphone-uri, decoraţiuni de Crăciun, pulovere şi bijuterii, dar perspectivele pentru sezonul sărbătorilor au rămas întunecate, au declarat retailerii.

Un sondaj efectuat de asociaţia germană a comercianţilor cu amănuntul HDE, care reuneşte 400 de companii, a arătat că puţin peste jumătate dintre comercianţi au declarat că sunt încă nemulţumiţi de vânzări, săptămâna trecută, faţă de aproximativ 30% care au fost mulţumiţi.

Elit - Gustul Desăvârșit

Comercianţii cu amănuntul din Europa se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai rău din cel puţin un deceniu, deoarece cumpărătorii reduc cheltuielile, afectaţi de inflaţia de două cifre şi de creşterea facturilor pentru energie.

Cu toate acestea, primele indicii sugerează că Black Friday a oferit o oarecare uşurare. ”Afacerile au crescut în mod clar în weekend”, a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth.

În Ţările de Jos, datele din tranzacţiile cu cardul de credit şi din magazinele online au arătat o creştere puternică de la an la an pentru săptămâna de Black Friday, deşi inflaţia de 15% din Olanda a jucat un rol important. Datele de la International Card Services au arătat că numărul tranzacţiilor din Olanda a crescut cu 12% şi cheltuielile cu 30%, pe ansamblul săptămânii.

Achiziţiile mari, cum ar fi electronice şi mobilier, au fost rare. Cele mai mari cheltuieli au fost în magazinele universale, pentru încălţăminte şi îmbrăcăminte şi pentru mâncare şi băuturi, a spus ICS.

Retailerii italieni au oferit o imagine mixtă. Giulio Felloni, preşedintele Federazione Moda Italia Confcommercio, un organism comercial pentru comercianţii italieni de modă, a declarat pentru Reuters că vânzările din sector au scăzut cu 10-15% faţă de anul trecut. „Black Friday şi-a pierdut o parte din semnificaţia pentru comercianţii de modă, deoarece nu mai este într-o singură zi, ci se întinde pe o săptămână sau chiar o lună. Încă funcţionează pentru electrocasnice, electronice, vânzări online”, a spus Felloni.

În schimb, Gabriel Meghnagi, de la secţiunea din Milano a asociaţiei de comercianţi italieni Confcommercio, a declarat că vânzările în weekendul trecut au crescut ”cu mai mult de 10%” de la an la an, cumpărătorii cheltuind în medie 150-160 de euro fiecare, crescând la peste 200 de euro pentru îmbrăcăminte.

HDE se aşteaptă ca vânzările cu amănuntul din Germania să însumeze peste 120 de miliarde de euro în noiembrie şi decembrie, în scădere cu 4% în termeni reali faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Doar 20% dintre respondenţii la sondajul HDE au declarat că sunt optimişti în ceea ce priveşte vânzările de acum până la sfârşitul anului.

”Afacerile de Crăciun sunt marcate de criza energetică. Comercianţii cu amănuntul simt incertitudinea consumatorilor”, a spus Genth.

În Marea Britanie, volumul plăţilor efectuate de Cyber ​​Monday a crescut cu 5% faţă de aceeaşi zi din 2021, arată datele de la Barclaycard Payments. Barclaycard Payments, care spune că procesează aproape 1 liră (1,20 USD) din fiecare 3 lire cheltuite pe carduri de credit şi de debit în Marea Britanie, a declarat că tranzacţiile de plată de Black Friday au crescut cu 3,59% faţă de anul trecut.

Numărul cumpărătorilor de Black Friday din Marea Britanie a crescut cu 9,3% de la un an la an, potrivit datelor firmei de cercetare Springboard, dar este în scădere cu 17,5% faţă de 2019. Numărul de cumpărători de sâmbătă şi duminică a crescut cu 14,8% şi respectiv cu 8,5% faţă de anul precedent.

Separat, luni, Confederaţia Industriei Britanice (CBI) a declarat că vânzările cu amănuntul au scăzut în noiembrie şi magazinele se pregătesc pentru un decembrie dificil, deoarece criza costului vieţii reduce puterea de cheltuială a consumatorilor.

sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea