Administrația din Cugir a demarat distribuția alimentelor subvenţionate de Uniunea Europeană
De miercuri, 13 iulie, Primăria Oraşului Cugir, prin SPAS Cugir, a început distribuţia alimentelor subvenţionate de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate finanțat din Fondul de ajutor european.
Este vorba de 10 categorii de produse care vor intra în cămările a aproximativ 2.300 de persoane defavorizate din oraşul Cugir: ulei – 2 litri, făină albă – 1kg, făină mălai – 1 kg, zahăr – 1 kg, paste făinoase – 1 pungă, fasole boabe-1 pungă, conservă carne vită-1 cutie, conservă pate- 1 cutie, orez-1 kg, paste tomate-1 cutie. Aceste produse sunt preambalate, astfel că beneficiarii vor primi două cutii sigilate de 8 kg 800 g fiecare.
Primăria a amenajat trei centre de distribuţie de unde cetăţenii îşi pot ridica produsele. Astfel, de la Cantina Colegiului David Prodan îşi vor ridica alimentele pensionarii cu pensii mai mici de 450 lei, persoanele cu handicap grav şi accentuat, şomerii indemnizaţi, cu şomaj sub 450 lei, şomerii neindemnizaţi, pensonarii cu pensii sub 450 lei și persoanele fără venituri. La Baia Socială sunt așteptați beneficiarii de ajutor social și beneficiarii de alocaţie de susţinere a familiei. Cetăţenii care locuiesc în Vinerea pot intra în posesia alimentelor prezentându-se la Centrul Social Multifuncţional pentru Persoane cu Nevoi Speciale din Vinerea.
Primăria oraşului Cugir împarte alimentele în baza unor liste primite de la instituțiile responsabile, respectiv Casa de Pensii, AJOFM, DGASPC și AJPIS Alba. În cazul în care un cetăţean nu se regăseşte pe listele respective, însă face parte din una din categoriile beneficiare, el trebuie să se prezinte la SPAS Cugir cu acte doveditoare pentru a fi completate listele inițiale. Persoanele care nu au venituri sau veniturile nete realizate de acestea nu depășesc 450 lei / lună/ persoană, pot solicita acordarea alimentelor la SPAS Cugir prin depunerea unei cereri și a actelor doveditoare ale veniturilor și componenței familiei. Ulterior, în urma unei anchete sociale se va stabili dreptul la pachete alimentare prin dispoziția primarului și vor intra în posesia alimentelor, după o prealabilă programare.
Programul de distribuție este de luni până joi, între orele 10.00-15.00, iar vineri între 9.00 şi 13.00. Pentru a intra în posesia alimentelor, beneficiarii trebuie să aibă asupra lor actul de identitate în original şi un act care să ateste apartenenţa la categoria din care fac parte în copie xerox (carnetul de șomaj vizat la zi, adeverință eliberată de AJOFM, talon de pensie, certificat de încadrare în grad de handicap etc.)
”Reamintim categoriile care primesc ajutoare alimentare: beneficiarii de ajutor social, beneficiarii de alocaţie de susţinere a familiei, pensionarii cu pensii mai mici de 450 lei, persoanele cu handicap grav şi accentuat, şomerii indemnizaţi, cu şomaj sub 450 lei, şomerii neindemnizaţi, persoanele fără venituri sau cu venituri nete sub 450 lei”, precizează reprezentantul Primăriei Cugir.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
22 octombrie 2025 | Localități din județul Alba vor rămâne fără gaz pentru mai multe ore. Anunțul făcut de Delgaz Grid
22 octombrie 2025 | Localități din județul Alba vor rămâne fără gaz pentru mai multe ore. Care este motivul Consumatorii din localitățile Sebeșel, Săsciori și Laz vor rămâne fără gaz, miercuri, 22 octombrie, între orele 10:00 – 13:00, deoarece delgaz Grid este nevoită să sisteze temporar alimentarea. Citește și: Orionide 2025 | Ploaia de stele […]
Aplicație pentru managementul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia: Achiziție în derulare
Aplicație pentru managementul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia Primăria Alba Iulia a demarat procedura de achiziție directă a unui sistem informatic (aplicație) pentru managementul parcărilor publice de reședință din municipiu. Valoarea estimată a achiziției este de 254.000 de lei, fără TVA. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 octombrie 2025. Sistemul sofware trebuie […]
Peste 2 milioane de euro pentru lucrări de reparații la masca de etanșare a Barajului Oașa: O nouă licitație
Lucrări de reparații la masca de etanșare a Barajului Oașa: Peste 2 milioane de euro alocați pentru proiect. O nouă licitație Sucursala Hidrocentrale (SH) Sebeș a lansat, în 16 octombrie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă procedură de atribuire prin licitație publică a contractului de proiectare și execuție aferent proiectului care […]