Rămâi conectat

Curier Județean

”Academia Doamnelor” din Alba Iulia se alătura campaniei ”ShoeBox”. Cum puteți face donații pentru copii aflați în situații defavorizate

Publicat

în

sediu academia doamnelorUna din cele mai serioase campanii naționale de ajutorare a copiilor cu care soarta a fost mai puțin generoasă, „ShoeBox – Cadoul din cutia de pantofi”, beneficiază în acest an de sprijinul Centrului de Resurse ”Academia Doamnelor” Alba Iulia și al Primăriei Alba Iulia.

„Este o acțiune în care ne implicăm cu mult drag și ne dorim să fim, și în acest caz, un liant între cei care au ceva de oferit și cei care au nevoie de sprijin, astfel încât să construim o comunitate mai puternică”, a declarat Ana Cosma, coordonatoarea centrului.

Începând cu data de 2 decembrie, între orele 10.00 și 18.00, cei care doresc vor putea aduce la sediul centrului din strada Gladiolelor 3A, cutii de pantofi care în prealabil au fost frumos „îmbrăcate” în hârtie de cadouri – separat corpul și capacul cutiei, pentru ca voluntarii ShoeBox să poată verifica conținutul cutiei și să o sigileze ulterior – în care pot pune lucruri sau jucării pe care doresc să le ofere unor copii aflați în situații defavorizate.

Electrica Furnizare Discount

„Luna decembrie este luna celor care știu să dăruiască, mai mult decât să primească. Asta este menirea „Academiei”, de a ne învăța că felul în care dăruiești este mai important decât ceea ce dăruiești. Împreună putem arăta că sentimentul de a oferi ocupă un loc mai important decât se crede în viața noastră, că putem pierde obișnuința de a fi preocupați doar de noi, dăruind celor la care <bucuria> nu a ajuns încă”, a transmis primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava.

La nivelul județului Alba, campania ShoeBox este coordonată de Anca Tabără, cea care s-a ocupat și în anii trecuți de acțiune, reușind să o facă un adevărat succes.

Centrul de Resurse „Academia Doamnelor” Alba Iulia a fost înființat prin proiectul cu acelaşi nume, implementat de Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia şi finanţat prin Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV), Direcţia Generală de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 -2013 prin Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru, Axa prioritară 6 „Promovarea Incluziunii Sociale”, DMI 6.3 „Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii”.

În prima lună de la inaugurare, aici au avut loc cinci workshop-uri pe diferite teme, o conferință dedicată Zilei Mondiale a Diabetului, precum și o șezătoare de Lăsatul Secului, organizată împreună cu Grupul Vatra din Geoagiu de Sus, care s-a bucurat de aprecierea unanimă a celor prezenți.

De asemenea, în cadrul centrului și-a început activitatea un club de handmade, care are deocamdată întâlniri săptămânale, în fiecare zi de miercuri, de la ora 11:00.

Tot la Centrul de Resurse „Academia Doamnelor” găsiți și un punct de promovare a micilor afaceri, unde cei care doresc să își promoveze produsele și serviciile lasă cărți de vizită sau flyere pe care persoanele interesate le pot lua, realizându-se astfel o legătură directă între ofertant și beneficiar.

Totodată, în baza unei colaborări cu Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala Alba, Centrul de Resurse ”Academia Doamnelor” Alba Iulia va organiza o serie de seminarii pe teme de sănătate. Accesul la aceste seminarii, care vor fi susținute de specialiști în diverse domenii, va fi liber, ca de altfel la toate workshop-urile organizate de centru. (A.M.)

Publicitate

Curier Județean

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

Publicat

în

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

„Șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în acest an de către Consiliul Județean Alba:
– Drumul județean Săliștea – Vinerea (finalizat deja);
– Drumul județean 107 K Galda de Jos – Întregalde (stadiu actual: finalizat în proporție de 98%);
– Podul de peste Raul Mureș de la Ciumbrud (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Podul de peste Râul Mureș de la Vințu de Jos (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Drumul județean 107, din Zona Industrială Ciugud (finalizat la sfârșitul anului);
– Drumul județean 142 L Halta Mihalț – Zărieș – Căpud (finalizat la sfârșitul anului).” , transmite pe mediul de socializare Președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

Publicat

în

SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

„În numele Municipiului Sebeș, primarul Dorin Nistor a depus, joi, 21 octombrie 2021, la Compania Națională de Investiții, studiul de fezabilitate actualizat pentru realizarea obiectivului de investiții „Extindere Spital Municipal Sebeș”, un proiect despre care s-a vorbit des în ultima perioadă și pentru care Sebeșul se află în căutarea soluțiilor de finanțare.

Primarul Dorin Nistor susține, de asemenea, construirea unei noi creșe, cu o finanțare nerambursabilă, pentru a veni în sprijinul tinerelor familii: „Alături de echipa din primărie am realizat, în timp record, documentațiile necesare pentru a aplica în vederea obținerii unei alte finanțări de interes pentru comunitatea locală: construirea unei noi creșe, pe lângă cea din cartierul Valea Frumoasei.

Electrica Furnizare Discount

Soluția identificată a fost de a o amplasa în Parcul Arini, în proximitatea bazinului de înot didactic acoperit pentru a cărui construire avem deja un parteneriat cu Consiliul Județean Alba. Astăzi am depus setul de documentații privind predarea către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, prin Compania Națională de Investiții, a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții „Construire Creșă Mică, Municipiul Sebeș, județul Alba”.

Terenul necesar este pus la dispoziție de către autoritatea locală și va avea suprafața de 1.600 de metri pătrați. Creșa va avea capacitatea de a primi aproximativ 40 de copii. Clădirea va fi eficientă energetic și va beneficia de toate facilitățile prevăzute de reglementările legale: camere de joacă, dormitoare, spălătorie proprie, bucătărie, sală mare funcțională, cabinet medical, spații administrative. Spațiile de joacă în aer liber vor fi generoase, de cel puțin 10 metri pătrați pentru fiecare copil. Acoperișul va putea fi folosit și pentru a fi amenajate spații verzi, terase înverzite. Tot pe acoperiș se vor monta panouri fotovoltaice pentru a asigura energia necesară funcționării.”, transmit reprezentanții Primăriei Sebeș prin intermediul unui comunicat.

Citește mai mult

Curier Județean

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos, județul Alba. Valoare totală estimată a contractului este de 379.820,13 lei, fără TVA.

Obiectivul specific al achiziției îl reprezintă achiziţionarea unor servicii de întreținere și mentenanță a iluminatului public din comuna Vințu de Jos, în baza unui acord-cadru încheiat pe o perioadă de patru ani, cu încheierea de contracte subsecvente cu o frecvență anuală.

Serviciile de întreținere și mentenanță pe care ofertantul le va realiza:

Electrica Furnizare Discount
  • verificarea și supravegherea continuă a funcționării rețelelor electrice de joasă tensiune, cutiilor de distribuție și a corpurilor de iluminat;
  • corectarea și adaptarea regimului de exploatare la cerințele utilizatorului;
  • controlul calității serviciului asigurat;
  • întreținerea tuturor componentelor sistemului de iluminat public;
  • menținerea în stare de funcționare la parametrii proiectați a sistemului de iluminat public;
  • măsurile necesare pentru prevenirea deteriorării componentelor sistemului de iluminat public;
  • întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentației tehnice necesare realizării unei exploatări economice și în condiții de siguranță;
  • respectarea instrucțiunilor furnizorilor de echipamente;
  • funcționarea instalațiilor de iluminat, în conformitate cu programele aprobate;
  • respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne și actualizarea documentației;
  • respectarea Regulamentului de serviciu aprobat de Comuna Vințu de Jos;
  • funcționarea pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costuri lor specifice pentru realizare a serviciului de iluminat public;
  • menținerea capacităților de realizare a serviciului și exploatarea eficientă a acestora, prin urmărirea sistematică a comportării rețelelor electrice, echipamentelor, întreținerea acestora, planificarea reparațiilor capitale, realizarea operativă și cu costuri minime a reviziilor/reparațiilor curente;
  • îndeplinirea indicatorilor de calitate ai serviciului prestat, specificăți în Regulamentul serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos;
  • mentenanța și întreținerea în condiții de eficiență a sistemului de iluminat public în conformitate cu cerințele stabilite în prezentul Caiet de sarcini;
  • un sistem prin care să poată primi informații sau să ofere consultanță și informații privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranța, disponibilitatea și/sau alți indicatori de performanță ai serviciilor de iluminat;
  • asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat și în număr suficient pentru îndeplinirea activităților ce fac obiectul serviciului de iluminat public;
  • urmărirea și înregistrarea indicatorilor de performanță aprobați pentru serviciul de iluminat public se va face de către operator pe baza unei proceduri specifice;
  • instituirea și aplicarea unui sistem de comunicare cu beneficiarii cu privire la reglementările noi ce privesc serviciul de iluminat public și modificările survenite la actelenormative din domeniu. În termen de 60 de zile calendaristice de la data încredințării serviciului de iluminat public va prezenta Comunei Vințu de Jos modul de organizare a acestui sistem;
  • informarea utilizatorului și a beneficiarilor despre planificarea anuală a reparațiilor/reviziilor ce se vor efectua la sistemul de iluminat public.

Rezultate așteptate:

  • reducerea costurilor asociate utilizării Sistemului de iluminat public;
  • menținerea Sistemului de iluminat public în parametri optimi de funcționare,
  • minimizarea întreruperilor în activitatea Autorității Contractante datorită indisponibilității temporare si/sau
    permanente a Sistemului de iluminat public;
  • reacție rapida în cazul unui incident.
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare