Buzunare goale: 46% dintre români cumpără doar strictul necesar. Pe ce se duc banii
Buzunare goale: 46% dintre români cumpără doar strictul necesar. Pe ce se duc banii
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă, relevă că aproape jumătate dintre români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-şi asigura traiul.
În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe produse alimentare (89%), utilităţi (82%), produse de igienă personală (73%), produse pentru îngrijirea casei (67%) şi medicamente sau suplimente (66%).
Pe de altă parte, în ultima lună, românii au alocat sume reduse pentru cărţi (16%), călătorii şi vacanţe (13%) sau produse destinate hobby-urilor (7%).
Comparativ cu 2022, datele recente arată o creştere semnificativă a cheltuielilor realizate în ultima lună pentru categoriile de bază.
Este vorba de produsele alimentare (+17%), utilităţile (+16%), produsele de igienă corporală (+11%), produsele pentru curăţenie (+8%) şi medicamentele şi suplimentele (+12%). Aceste evoluţii indică o orientare accentuată a consumului către necesităţile zilnice. În schimb, românii au cheltuit mai puţin faţă de 2022 pe produse cosmetice şi parfumuri (-3%), articole destinate hobby-urilor (-3%) şi accesorii precum ceasuri şi bijuterii (-2%), reflectând o tendinţă de prioritizare a cheltuielilor esenţiale în contextul economic actual.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi vremea de FLORII și PAȘTE 2025 în România: Temperaturi mai scăzute în a doua săptămână din aprilie, ploi și furtuni. PROGNOZA METEO pentru următoarele săptămâni
Cum va fi vremea de FLORII și PAȘTE 2025 în România: Temperaturi mai scăzute în a doua săptămână din aprilie, ploi și furtuni. PROGNOZA METEO pentru următoarele săptămâni Temperaturile se vor situa sub cele obişnuite, în a doua săptămână din aprilie 2025 şi vor fi apropiate de cele specifice în restul lunii, indică prognoza pe […]