Rămâi conectat

Actualitate

Peste 9,7 milioane de apeluri la 112, în anul 2024: Mai bine de jumătate au fost urgențe. Ambulanța a avut cel mai mare procent de apeluri transferate

Ziarul Unirea

Publicat

în

URS Construct

Peste 9,7 milioane de apeluri la 112, în anul 2024: Mai bine de jumătate au fost urgențe. Ambulanța a avut cel mai mare procent de apeluri transferate

În anul 2024, numărul apelurilor non-urgente a scăzut cu aproape un milion, comparativ cu anii anteriori. Operatorii STS din cadrul Serviciului de urgență 112 au preluat 9.763.443 de apeluri, dintre care 60,45% au reprezentat urgențe. 

Diferența de 39,55% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

Această scădere semnificativă reflectă colaborarea eficientă a Serviciului de Telecomunicații Speciale, administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, operatorii mobili și producătorii de telefoane mobile și echipamente de comunicații mobile. În contextul evoluției și diversificării soluțiilor și serviciilor IT&C, cu impact inclusiv în domeniul comunicațiilor de urgență, aceste entități au susținut adoptarea unor măsuri ce îmbunătățesc funcționarea Serviciului 112.

Totodată, rezultatul se datorează și parteneriatului cu structurile Ministerului Afacerilor Interne, care au acționat în forță în cursul anului trecut prin sancționarea celor care au apelat abuziv numărul unic de urgență, precum și campaniilor susținute de conștientizare a cetățenilor cu privire la utilizarea acestui serviciu esențial și eforturilor autorităților de a informa populația cu privire la situațiile care necesită intervenția serviciilor de urgență.

Citește și: Bărbat de 47 de ani, din Sebeș, găsit spânzurat în locuința sa: Incidentul, semnalat prin 112 în ultimele zile ale anului

Statistici cheie pentru anul 2024

Anul    Numărul total al apelurilor Apeluri urgente Apeluri non-urgente

2024 9.763.443 60,45% 39,55%
2023 10.489.979 53,82% 46,18%
2022 10.248.377 57,82% 42,18%
2021 10.337.426 59,27% 40,73%

Cele mai multe dintre urgențele înregistrate la 112 în cele 12 luni ale anului trecut au fost cazurile medicale – 63,39%. Distribuția pe agențiile de intervenție este următoarea:

Agenție specializată de intervenție Procent apeluri transferate

Ambulanță 48,00%
Poliție 24,57%
ISU-SMURD 19,05%
Jandarmerie 6,21%
alte agenții 2,17%

Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția, în colaborare, a mai multor agenții.

Cetățenii cei mai responsabili, care au sunat la 112 în anul 2024, sunt din:

Județ  Numărul total al apelurilor  Procent apeluri urgente  Procent apeluri non-urgente

Cluj   359.824   70,32%   29,68%
București-Ilfov    1.652.654   69,09%   30,91%
Bihor    223.009    68,91%   31,09%
Timiș   289.601   68,24%   31,76%
Iași   487.723   67,41%   32,59%

Pe de altă parte, județele unde apelurile care nu sunt de competența Serviciului 112 reprezintă mai bine de jumătate din numărul total sunt:

Județ Numărul total al apelurilor Procent apeluri urgente Procent apeluri non-urgente

Gorj   148.607   43,74%   56,26%
Covasna   87.501   45,29%   54,71%
Mureș   319.395   47,67%   52,33%
Mehedinți   146.915   48,94%   51,06%

Și în 2024, apelanții abuzivi au îngreunat activitatea operatorilor și au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112. Cele mai multe apeluri abuzive au fost efectuate în județele:

Județ      Numărul total al apelurilor       Procent apeluri abuzive

Mehedinți   146.915   42,91%
Argeș   330.296   40,61%
Constanța   438.597   36,72%
Vrancea   161.704   35,30%
Gorj   148.607   34,70%

Sancțiuni pentru apelarea abuzivă la 112

Potrivit legislației, Serviciul de Telecomunicații Speciale sesizează cazurile de persoane care apelează abuziv 112 către Poliția Română, în vederea identificării și sancționării acestora.

Apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără a avea o urgență ori pentru a aduce injurii operatorilor, constituie abuz și se sancționează, dar cel mai important, poate costa viața unei persoane care are nevoie urgent de ajutor.

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. O nouă contravenție, în interval de un an, se sancționează cu amendă de la 4.000 de lei la 8.000 de lei.

Este esențială apelarea cu responsabilitate a numărului 112, respectiv doar în situații de urgență.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Tehnica „spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune: Cum poți rămâne fără bani în cont în urma unor apeluri de la falși angajați ai băncilor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tehnica „spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune: Cum poți rămâne fără bani în cont în urma unor apeluri de la falși angajați ai băncilor În ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”. Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea