Jante de aliaj, jante de oțel și jante din fibră de carbon: care sunt diferențele? (P)
De la crearea sa, în urmă cu mai bine de un secol, automobilul a trecut printr-un număr mare, enorm, de inovații care l-au îmbunătățit și l-au evoluat în toate aspectele, fie că a fost vorba de viteză, putere, aerodinamică, ușurință, confort, eficiență și siguranță. Unul dintre elementele care a înregistrat, de asemenea, progrese în industria auto este reprezentat de jante.
Revenind la sfârșitul secolului al XIX-lea, roțile primului automobil din lume, Benz Patent Motorwagen, au urmat formula bicicletelor din acea vreme și au fost realizate din sârmă.
Pe măsură ce timpul a trecut, au apărut vehicule precum Ford Model T care au preferat să opteze pentru roți de lemn, la fel ca și trăsurile. Mai târziu, această parte a mașinii a fost dezvoltată din fier pentru o rezistență mai mare și, prin urmare, pentru o călătorie mai confortabilă. Ca o evoluție ulterioară, roțile s-au îndreptat treptat către oțel, deoarece structura acestuia este mai rezistentă și mai puțin grea decât cea a fierului.
Jante Audi oferte Emag
Evident, în căutarea inovației, companiile au văzut în aliajul de aluminiu proprietățile ideale pentru a-l avea ca materie primă pentru construcția roților. În comparație cu oțelul, este mai ușor și mai rezistent la rugină decât acesta, dar este mai scump.
Având în vedere acest lucru, versiunile de top și modelele high-end au jante din aliaj, în timp ce versiunile mai accesibile și unele modele entry-level continuă să folosească jante din oțel cu capace din plastic pentru a le face să arate puțin mai atractive pentru ochi.
Dar evoluția nu se oprește la jantele din aliaj de aluminiu. În lupta pentru a demonstra cea mai mare inovație în materie de supercaruri, care se bazează pe cea mai mare ușurință posibilă și pe cele mai noi tehnologii, industria auto s-a gândit să folosească fibra de carbon ca materie primă. Fără îndoială, acest material, care a revoluționat industria aerospațială, a reprezentat un punct de cotitură în industria auto.
Mai jos, prezentăm avantajele și dezavantajele acestor jante, indiferent ca vorbim de jante Bmw sau de jante pentru alte marci auto:
1.Jante din oțel
– Acestea costă mai puțin decât jantele din aliaj, datorită construcției mai ușoare și a costurilor mai mici ale materialelor.
– Acestea au o greutate mai mare decât cele din aliaj.
– Disponibile numai în negru și argintiu.
– Acestea au un aspect rudimentar și, prin urmare, sunt protejate cu capace de plastic.
– Acestea sunt mai puțin delicate, astfel încât sunt utilizate pe scară largă în aplicații comerciale sau off-road.
2.Jante aliaj
– Îmbunătățesc aspectul vehiculului dvs. cu o varietate de modele.
– Acestea sunt construite conform unor standarde precise pentru o potrivire exactă și pentru a satisface nevoile de performanță.
– Costă mai mult decât oțelul.
– Cântăresc mai puțin.
– Sunt rezistente la rugină
– Lasă mai mult spațiu în zona frânelor.
– Necesită o întreținere specială în timpul iernii în zonele în care se folosește sare și nisip, deoarece finisajul lor poate fi deteriorat.
– În cazul oricărei deformări, reparația costă mai mult.
– Acestea sunt utilizate pe scară largă în versiunile de top ale multor mașini, precum și la mașinile sport, deși în prezent, utilizarea lor s-a răspândit la majoritatea versiunilor de mașini, datorită costurilor mai mici și pentru că fac mașina să arate mult mai bine.
– Acestea sunt mai delicate. O denivelare va genera cu ușurință zgârieturi pe marginea jantei.
3.Jante din fibră de carbon
– Acestea cântăresc mai puțin, dar în același timp sunt mai rezistente decât cele din aluminiu.
– Acestea îmbunătățesc confortul de rulare prin amortizarea vibrațiilor și îmbunătățirea performanțelor, făcând mașina mai previzibilă și mai ușor de controlat.
– Valoarea acestora este mult mai mare în comparație cu cele din aluminiu.
– Repararea unei astfel de jante este mult mai costisitoare, deoarece, pe lângă utilizarea fibrei de carbon în sine, se folosește o rășină specială și un sistem de acoperire termică care le permite să atingă nivelurile necesare de rigiditate și rezistență.
– Disponibilă doar pe mașinile foarte exotice sau de competiție, unde avantajele fibrei de carbon sunt mai evidente.
sursa foto: emag.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act La data de 23 noiembrie 1940 a avut loc aderarea României la Pactul Tripartit. Generalul Ion Antonescu, şeful statului român între 1940-1944, a semnat, la Berlin adeziunea României la Pactul Tripartit împotriva Uniunii […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 3 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918