VIDEO. Autostrada A10 Sebeș-Turda: Lucrări cu „frâna trasă” pe lotul 2. Asociația Pro Infrastructură – CNAIR pune bețe în roate mobilizării timide de la începutul lui 2019
Autostrada A10 Sebeș-Turda: Lucrări cu „frâna trasă” pe lotul 2. Asociația Pro Infrastructură – CNAIR pune bețe în roate mobilizării timide de la începutul lui 2019
„Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. După 5 ani de la semnarea contractului, timp în care constructorul mai mult a stat decât a lucrat, a venit rândul CNAIR să pună bețe în roate mobilizării timide de la începutul lui 2019.
În această primăvară, când nimeni nu mai credea că grecii de la Aktor vor fi capabili să scoată din înghețare sectorul de 24 km, intrarea în scenă a subcontractorilor Retter (structuri) și Marcu și Bincona (terasamente) a schimbat fundamental datele problemei.
Zeci de basculante și utilaje pentru transportul umpluturilor de pământ sau grinzi transportate și puse în operă la poduri și pasaje într-un timp record au dat speranța pasionaților de infrastructură că vom putea circula pe acest tronson până la sfârșitul lui 2020.
![YouTube video](https://i.ytimg.com/vi/MmPHWllPKzY/hqdefault.jpg)
Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a asigurat ca toată desfășurarea de forțe să fie doar un foc de paie. După toate asigurările ministrului demis Cuc că oficialii CNAIR vor semna contractele necesare plăților directe cu furnizorii și subcontractorii, nici astăzi nu s-au achitat de promisiune!
Drept urmare, toți subantreprenorii au tras frâna de mână, Aktor având o reputație (foarte) proastă când vine vorba de a-i plăti.
În plus, CNAIR a redus drastic plățile lucrărilor efectuate. În prezent stadiul fizic se apropie de 60%, însă cel financiar este abia la 45%. În 2019 avansul în teren a fost de aproximativ 10 puncte procentuale, însă cel financiar sub 5%.
Banii inconstanți, schimbările de strategie și incompetența cronică din MT și CNAIR ne arată din nou și din nou cum execuția proiectelor de infrastructură durează 6-7-10 ani în loc de 2-3. Nu putem decât să sperăm că viitorul guvern va avea curajul unei resetări sistemice în minister și la Compania de Drumuri”, se pricează într-o postare pe pagina de facebook a Asociației Pro Infrastructură.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
UPDATE | ACCIDENT rutier pe raza localității Miraslău: Un biciclist acroșat de un autoturism. Traficul este îngreunat
UPDATE | ACCIDENT rutier pe raza localității Miraslău: Un biciclist acroșat de un autoturism. Traficul este îngreunat Un accident rutier a avut loc joi, 8 august, în jurul orei 13.00, pe raza localității Miraslău. Un biciclist a fost lovit de o mașină. Citește și: ACCIDENT în Ocna Mureș | O tânăra de 18 ani a […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Schimbarea la Față – obiceiuri, traditii și superstiții. De ce e bine să priveşti CERUL în ziua de OBREJENIE şi ce înseamnă dacă vezi BERZE
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
4 august 1919, armata română intră în centrul Budapestei, pentru a înlătura regimul bolşevic a lui Bela Kun. Soldaţii români au pus opinca pe Parlamentul din Budapesta
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
8 august – Ziua Internaţională a Pisicii. Curiozități despre prietenii blănoși care ne bucură viața de peste 9.000 de ani
-
Opinii - Comentariiacum o zi
7 august – Sfânta Cuvioasă Teodora, prima româncă trecută în rândul sfinților
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea Schitului Poșaga, așezământul monahal din Munții Apuseni, singurul din Alba cu hramul ”Schimbarea la Față a Domnului”. Locul în care se află un izvor care ar avea puteri tămăduitoare
-
Sportacum 2 zile
Miercuri, ora 17.30, în turul secund al Cupei României, Metalurgistul Cugir – CSU Alba Iulia și CSM Unirea Alba Iulia – CSM Deva