Video dronă: Cum arată autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1, cu 6 luni înainte de deschiderea parțială a circulației, promisă de constructor și ministrul Cuc
Constructorul de pe lotul 1 își menține promisiunea: se va putea circula pe A10, de la Sebeș la Alba Iulia, până la sfârșitul anului! • Lucrările asumate pentru această vară vor pune la grea încercare nervii șoferilor care tranzitează județul Alba!
Va fi o vară fierbinte pe șantierul tronsonului 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda pentru care antreprenorul Pizzarotti și-a asumat deschiderea parțială, în fața ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, până la 31 decembrie 2019.
Ajunse la un progres fizic de 72%, lucrările se vor concentra în lunile iulie-august-septembrie în mai multe puncte esențiale și nevralgice: bretelele de descărcare de la nodul rutier Sebeș, găsirea unei soluții tehnice optime pentru degajarea frontului de lucru la nodul Alba Iulia Sud (momentan grevat de existența fostei gropi de gunoi a municipiului), relocarea liniei de înaltă tensiune pentru construirea pasajului peste calea ferată, supratraversarea peste DN1 la nodul rutier Alba Iulia Nord în zona Pârâul Iovului.
La acestea se adaugă fluctuația pe piața muncii din România din sectorul construcțiilor, care determină periodic o mobilizare de personal mai slabă decât cea previzionată. Totodată, lucrările propuse pentru această vară vor afecta serios și traficul pe Autostrada A1 dar mai ales pe DN1, tocmai în perioada concediilor.
”La nodul Sebeș ne-am concentrat pe bretelele scurte care preiau și descarcă traficul în sensurile giratorii, bretelele 5 și 6. În ultimele 10 zile a fost relocată linia de medie tensiune și acum putem interveni la breteaua 5. Aceasta va supratraversa autostrada A1, cea prin care se va descărca traficul ce provine dinspre Turda în sensul giratoriu de la Kronospan.
Breteaua 6 preia traficul din sensul giratoriu Lancrăm. Cel mai probabil structurile vor fi ridicate și asamblate în luna august. Cu această ocazie va fi necesară oprirea circulației pe A1. Planul nostru este ca în prima fază să oprim circulația pe A1 pentru scurt timp, pe mai multe perioade. Vom întrerupe timp de 24 de ore, de trei ori pentru cele 3 pasaje. Preferăm să închidem pe perioade scurte, de mai multe ori. Suntem concentrați pe aceste bretele scurte, dar lucrăm și la celelalte bretele”, a precizat Eusebio Caretta, directorul Pizzarotti.
Acesta a precizat că pasajul de la Lancrăm este complet, în perioada următoare se va trece la executarea îmbrăcăminții asfaltice și în decurs de aproximativ 2 luni circulația va putea fi mutată pe pasaj. Un punct sensibil al tronsonului rămâne fosta groapă de gunoi a orașului, care blochează momentan șantierul în zona nodului rutier Alba Iulia Sud.
”Problema se va rezolva în timp util. Nu este o problemă care afectează tot nodul Sud, doar breteaua. Soluția este una complexă, care propune o agreere din mai multe părți și încă se discută”, a precizat Caretta. ”Există o soluție agreată de inginer și de CNAIR, există o contrapropunere făcută de antreprenor care nu a agreat sută la sută propunerea inginerului. Soluția Companiei ar fi să se treacă prin groapă, să se ridice deșeurile care să fie depozitate de o parte și de alta și ulterior să se facă o licitație pentru ca o firmă specializată să le preia și să le transporte la un depozit autorizat”, a precizat Constantin Mazilu, reprezentant al firmei de consultanță Egis și coordonator al proiectului.
Antreprenorul Impresa Pizzarotti ar dori în schimb să-i fie suplimentat contractul și să se ocupe el de îndepărtarea și transportul deșeurilor.
”Ar fi mai util să fie găsită o soluție definitivă de la bun început, și nu doar una provizorie”, a subliniat Caretta.
Cât privește mobilizarea de pe șantier, constructorul spune că aceasta fluctuează din cauza deficitului generalizat de forță de muncă pe piața din România, în special privind personalul calificat.
”Este un moment în care șantierul se schimbă, se termină anumite tipuri de lucrări, de exemplu terasamente, și se trece la alt tip de lucrări. Aceste schimbări atrag alt tip de forță de muncă. Acum se desfășoară terasamente, betonări la structuri masive. Mobilizarea de la terasamente e suficientă. În ceea ce privește structurile de beton, toate structurile de la km 0 și 15 sunt terminate și în faza de finisaje. Rămâne structura mare peste calea ferată și structurile de la nodul rutier Sebeș. Și acolo suntem convinși că mobilizarea pe care o avem ne permite să ne atingem obiectivul dorit. Trebuie să întărim productivitatea și mobilizarea pe partea de structură rutieră. Avem stațiile, avem eșaloanele pregătite și aprobate de inginer. Când vom avea câteva zile continue favorabile se va constata o îmbunătățire și pe acest segment care momentan ar putea fi considerat deficitar”, a declarat directorul Pizzarotti.
Constantin Mazilu spune că momentan forța de muncă este asigurată în proporție de doar 60-70% și că se constată o oarecare lipsă de prestatori. Nu în ultimul rând, încă un hop mare îl constituie trecerea peste calea ferată de la Alba Iulia Nord.
”În momentul de față nu avem ceva scris de la Electrica. Rețeaua este una foarte importantă și lucrarea trebuie făcută în mai multe etape. S-a avansat o propunere pentru a putea lucra pe o perioadă de 8-10 zile, în perioada iulie-august, cu întrerupere totală ca să ne putem comasa în zona respectivă pentru a putea realiza o parte din infrastructura podului. Se va lucra zi și noapte, pe mai multe schimburi. Concomitent se va lucra la relocarea liniei. Într-o săptămână-două vom primi un răspuns cert de la Electrica”, a spus Eusebio Caretta, care se arată încrezător că și această problemă poate fi rezolvată în timp util.
Tot la Alba Iulia Nord, supratraversarea peste DN1, programată spre sfârșitul verii, august-septembrie, va pune la mare încercare nervii șoferilor. Lucrările vor restricționa traficul pe DN1, în zona Pârâul Iovului, o rută pe care se constată deja un trafic intens.
”Avem tot concursul din partea DRDP, SDN, IPJ, mai avem nevoie de înțelegerea participanților la trafic. Vom fi nevoiți să restricționăm și să dirijăm circulația pe perioada lucrărilor pe DN1, nu există o altă soluție”, spune reprezentantul constructorului. Progresul atins pe lotul 1 este momentan de 72% iar pentru deschiderea circulației trebuie atins un progres de 85 – 90%.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Cifrele unui deceniu cu Iohannis Președinte al României. Cristian Păun, profesor universitar originar din Alba: „După zece ani ne aflăm într-o mare fundătură”
Cifrele unui deceniu cu Iohannis Președinte al României. Cristian Păun, profesor universitar originar din Alba: „După zece ani ne aflăm într-o mare fundătură” Cristian Păun, profesor universitar în cadrul Academiei de Studii Economice București, originar din județul Alba, revine în atenția publicului cu o sinteză în cifre a unui deceniu în care Klaus Iohannis a […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 10 ore
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 19 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii