Autostrada Sibiu – Piteşti: Cel mai important proiect rutier al României nu mai începe. Contestaţii peste contestaţii la licitaţia pentru lotul 5
Autostrada Sibiu – Piteşti: Cel mai important proiect rutier al României nu mai începe. Contestaţii peste contestaţii la licitaţia pentru lotul 5
Deşi este cel mai important proiect rutier al României, Autostrada Sibiu – Piteşti încă nu are un constructor pentru capătul dinspre Piteşti, la aproape doi ani de la lansarea licitaţiei. Şi asta din cauză că pentru lotul Curtea de Argeş – Piteşti se depun contestaţii peste contestaţii. Protagoniştii sunt italienii de la Astaldi şi chinezii eliminaţi iar din cursă.
Italienii de la Astaldi şi asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom au depus din nou contestaţii la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5 Curtea de Argeş – Piteşti din Autostrada Sibiu – Piteşti.
Cele două contestaţii au fost înregistrate pe 20 mai la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
Între timp, şi la Curtea de Apel Bucureşti se judecă un dosar privind acest lot, cu aceiaşi protagonişti.
Ce vor italienii?
În contestaţia din 20 mai, italienii de la Astaldi sunt nemuţumiţi de faptul că le-a fost refuzată înlocuirea subcontractantului UTI cu alt subcontractant.
Ei cer Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să accepte înlocuirea UTI cu subcontractantul Elektra Invest. Italienii se tem că, dacă ar rămâne cu UTI, ar putea fi excluşi din licitaţie din cauza datoriilor pe care le-ar avea acest subcontractant.
Chinezii, plasaţi pe primul loc, eliminaţi din nou din licitaţie
Reprimiţi în licitaţie, după ce contestaţia lor a fost admisă de CNSC pe 2 aprilie, chinezii au fost excluşi iar pe 5 mai, pe acelaşi motiv. Şi anume: partenerul lor din asociere, proiectantul Viaponte Rom, ar avea certificat negativ de pe urma asocierii cu italienii de la Maltauro (ICM). Acestui constructor i-a fost reziliat contractul pentru tronsonul Nădăşelu – Mihăieşti din Autostrada Transilvania, din cauza neîndeplinirii obligaţiilor contractuale.
În apărarea sa, proiectantul asociat acum cu chinezii susţine că participarea Viaponte Rom în contractul cu italienii a fost inexistentă. Mai mult, CNAIR i-ar fi sancţionat încă din 2017 pe italienii de la Maltauro pentru înlocuirea reprezentantului Viaponte Rom din poziţia de coordonator al proiectării.
Avocaţii Viaponte Rom mai spun că oferta consorţiului condus de chinezi se afla pe primul loc înainte de noua excludere.
Doi se ceartă, al treilea câştigă?
Pe lângă contestaţiile depuse separat la CNSC de către italieni şi chinezi, mai există un dosar la Curtea de Apel Bucureşti prin care Astaldi contesta reprimirea chinezilor în licitaţie.
Rămâne de văzut cum se va termina lupta dintre Astaldi şi chinezi. O altă variantă posibilă ar fi ca ambii combatanţi să fie excluşi din licitaţie şi să câştige ofertantul de pe locul 3, italienii de la Impresa Pizzarotti.
Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.
În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,83 miliarde de lei, fară TVA.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Ciclonul care a provocat distrugeri în Europa se îndreaptă spre România: Vremea urmează să se înrăutățească
Ciclonul care a provocat distrugeri în Europa se îndreaptă spre România: Vremea urmează să se înrăutățească Luna mai se caracterizează printr-o vreme extrem de schimbătoare, atât în România, cât și în restul Europei. Conform specialiștilor în meteorologie, ciclonul care a provocat distrugeri în Italia urmează să afecteze și România. Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitateacum 3 zile
Micii producători, taxați de la 1 iulie 2024 pentru transportul propriilor produse la piață: Noul impozit este impus de ANAF
-
Sportacum 3 zile
Liga 3, etapa a 9-a, se apropie vacanța: jocuri interne pentru Metalurgistul Cugir și Industria Galda, deplasări pentru albaiuliene
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai – Cuviosul Teodor cel Sfințit, un mare sfânt al cărui nume îl poartă foarte mulţi români
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 Mai: Ziua Naţională a Medicului Veterinar
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai: Ziua Internațională a Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
19 mai 1919: A fost înființată organizația non guvernamentală „Salvați Copiii”